• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

مهندس معینی در نشست خبری با اصحاب رسانه: شرکت خط و ابنیه فنی راه‌آهن بزرگترین تولیدکننده تراورس بتونی و تراورس سوزن در ایران است

  • کد خبر : 11607
  • 01 مهر 1397 - 20:29
مهندس معینی در نشست خبری با اصحاب رسانه: شرکت خط و ابنیه فنی راه‌آهن بزرگترین تولیدکننده تراورس بتونی و تراورس سوزن در ایران است

مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه ‌آهن گفت: در مسیرهای پرتردد ریلی ضرورت دارد بهسازی و بازسازی به صورت منظم انجام شود تا ریل و شبکه ریلی از استانداردها عدول نکند، در این راستا بهسازی و بازسازی، تعمیر و نگهداری خطوط ریلی را انجام می‌دهیم.

  • مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه ‌آهن گفت: در مسیرهای پرتردد ریلی ضرورت دارد بهسازی و بازسازی به صورت منظم انجام شود تا ریل و شبکه ریلی از استانداردها عدول نکند، در این راستا بهسازی و بازسازی، تعمیر و نگهداری خطوط ریلی را انجام می‌دهیم.

    به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک٬ نشست خبری مهندس مصطفی معینی مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه ‌آهن٬ صبح امروز یکشنبه ۱ مهر ماه ۹۷ ٬ با حضور جمعی از اصحاب رسانه٬ در سالن کنفرانس ساختمان مرکزی شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه ‌آهن برگزار گردید.

    مهندس مصطفی معینی٬ مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه ‌آهن

    مهندس مصطفی معینی٬ در ابتدای این نشست خبری گفت: در ۴ نقطه کشور کارخانه تولید فرآورده‌های بتنی ریلی داریم که شامل کرج و اندیمشک، قزوین و شیرگاه است که در شیرگاه کارخانه فرآورده چوبی مختص راه‌آهن به صورت فعال داریم.

    وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد تعمیر و نگهداری شبکه ریلی کشور توسط این شرکت انجام می‌شود، گفت: در خطوط ریلی شمال، غرب، شمال غرب و جنوب مرکزی کشور فعال هستیم.

    مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه ‌آهن٬ ادامه داد: از ۱۷ منطقه راه‌آهن کشور، شرکت خط و ابنیه فنی راه‌آهن در ۱۱ منطقه، نگهداری خطوط و تأسیسات را برعهده داریم.

    مهندس معینی٬ افزود:‌ در راه‌آهن تهران، شمال، گلستان، شاهرود ـ سمنان، خراسان ـ سرخس، راه‌آهن لرستان، اندیمشک، راه‌آهن اصفهان، و راه‌آهن زاگرس فعال هستیم.

    وی بیان داشت: احداث خطوط ریلی اصفهان ـ شیراز، کرمان ـ زاهدان، بافق ـ مشهد، خرمشهر ـ شلمچه و خط دوم تهران ـ مشهد، توسط شرکت خط و ابنیه فنی راه‌آهن اجرا شده است.

    مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه ‌آهن٬ با بیان اینکه اتصال شبکه ریلی به کریدورهای شمال ـ جنوب و شرق ـ غرب در دستورکار راه‌آهن است، گفت: اتصال کشورهای CIS به آب‌های آزاد از طریق ریل و همچنین اتصال شمال کشور از مرز آذربایجان به آب‌های آزاد جنوب کشور، جزو اهداف دولت است.

    مهندس معینی افزود: جابه‌جایی بار از کشور فنلاند به مقصد اقیانوس هند توسط حمل و نقل دریایی ۴۵ روز به طول می‌انجامد اما با اتصال ریلی قزوین، رشت و سپس آستارا این مدت زمان سیر کالا به ۲۱ روز کاهش می‌یابد.

    وی یادآور شد:‌ تا پایان ماه جاری اتصال ریلی قزوین به رشت و تا پایان سال عملیات نهایی این خط انجام می‌شود.

    مدیرعامل شرکت خط و ابنیه فنی راه‌آهن اظهار داشت: از ۲۵۰ کیلومتر خط آهن قزوین ـ رشت، ۵۰ درصد در دشت، ۴۰ درصد در کوهستان و ۱۰ درصد در تپه ماهور اجرا شده است.

    مهندس معینی افزود: این خط ریلی ۸۰ دستگاه پل به طول ۱۳ کیلومتر دارد که در این باره می‌توان به پل زیبای شاهرود به طول ۶۲۵ متر و پل منجیل به طول ۱۴۰۰ متر اشاره کرد که به صورت اسلب‌ترک اجرا شده است، بدان معنا که به عنوان خطوط پرسرعت غیر از ریل بقیه اجزای ریل غرق در بتن می‌شود.

    وی گفت: دیگر پروژه بزرگ ریلی در حال اجرا توسط این شرکت احداث راه‌آهن مراغه ـ ارومیه به طول ۱۸۵ کیلومتر است که ۸۵ کیلومتر آن قبلاً ساخته شده که شامل مراغه تا مهاباد است و از مهاباد تا ارومیه توسط این شرکت اجرا شد که آماده افتتاح است.

    مدیرعامل شرکت خط و ابنیه فنی راه‌آهن٬ با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه از دو سال پیش آغاز شد، افزود: پروژه آماده افتتاح رسمی است و با افتتاح آن آذربایجان غربی به مراغه و شبکه ریلی سراسری متصل می‌شود.

    مهندس معینی٬ اظهار داشت: به دلیل وجود ترافیک در برخی ‌خطوط اصلی راه‌آهن، ایجاد خط دوم ریلی در برخی مسیرها در دستورکار دولت قرار دارد.

    وی افزود: در این راستا احداث ۵۰۰ کیلومتر خط دوم در شبکه ریلی در دستور کار است.

    مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه ‌آهن٬ ادامه داد: خط دوم ریلی اندیمشک – اهواز به طول ۱۴۰ کیلومتر، خط دوم ریلی اهواز – سربندر به طول ۱۱۰ کیلومتر و جمعا ۲۵۰ کیلومتر در راه‌آهن جنوب غرب کشور توسط شرکت خط و ابنیه فنی راه‌آهن اجرا می‌شود.

    مهندس معینی افزود: خط دوم ریلی اهواز – سربندر را اجرا و تکمیل کردیم، همچنین خط دوم اهواز – اندیمشک در حال ریل‌گذاری نهایی است و نیمه دوم امسال افتتاح می‌شود.

    وی بیان کرد: خط سوم و چهارم راه‌آهن ورامین – گرمسار در حال احداث است که ۳۰ کیلومتر برآورد می‌شود، البته خط سوم تحویل شد و خط چهارم آماده تحویل است.

    مدیرعامل شرکت خط و ابنیه فنی راه‌آهن، از اجرای خط دوم ریلی میبد – زرین در خط آهن اردکان – یزد خبر داد و گفت:‌ همچنین خط ریلی اصفهان – یزد و اصفهان – چادرملو باید دو خطه شود.

    مهندس معینی٬ اظهار داشت: راه‌آهن میبد -زرین و ارژنگ – اردکان به طول ۳۰ کیلومتر را اجرا کردیم و در راه‌آهن بافق – یزد ۶۰ کیلومتر خط دوم احداث می‌کنیم.

    وی گفت: همچنین خط دوم راه‌آهن سبزدشت – گرگان به طول ۴۰ کیلومتر توسط این شرکت در حال اجرا است.

    مدیرعامل شرکت خط و ابنیه فنی راه‌آهن٬ با بیان اینکه ترافیک عبوری، سرعت و بار محوری در کیفیت خطوط ریلی مؤثر است، گفت: در مسیرهای پرتردد ریلی ضرورت دارد بهسازی و بازسازی به صورت منظم انجام شود تا ریل و شبکه ریلی از استانداردها عدول نکند، در این راستا بهسازی و بازسازی، تعمیر و نگهداری خطوط ریلی را انجام می‌دهیم.

    مهندس معینی٬ گفت: به تازگی موفق شدیم عملیات بهسازی و ایمن‌سازی  متروی تهران – کرج – گلشهر را به صورت کامل اجرا کنیم.

    وی ادامه داد: همچنین خط ۷ متروی تهران از بریانک تا استادیوم تختی به صورت دو خطه توسط شرکت خط و ابنیه فنی راه‌آهن اجرا شد.

    مدیرعامل شرکت خط و ابنیه فنی راه‌آهن گفت: در خط یک تجریش به فرودگاه امام خمینی(ره) و خط پنج متروی تهران به طول ۱۷۰ کیلومتر جمعا تعمیر و نگهداری توسط این شرکت انجام می‌شود.

    مهندس معینی٬ گفت: به زودی در استان البرز و کرج، کلینیک ریلی تأسیس می‌کنیم و تأمین قطعات و تضمین خدمات خواهیم داشت.

    وی افزود: شرکت خط و ابنیه فنی راه‌آهن بزرگترین تولیدکننده تراورس بتونی و تراورس سوزن در ایران است.

    مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه ‌آهن٬ در پایان سخنان خود٬ با بیان اینکه بابت اجرای پروژه‌ها، از شرکت راه‌آهن، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و شهرداری‌ها، طلب داریم، گفت: قیمت برخی پروژه‌ها تغییر کرده است که طی تعامل با سازمان برنامه و بودجه، تحت عنوان لایحه ضرر و زیان، لایحه افزایش قیمت ارز و لایحه تعدیل، برخی لوایح خود را به نتیجه مطلوب رسانده‌ایم.

    گفتنی است٬ تشریح فعالیت ها، توضیح ابعاد مختلف پروژه های بزرگ و ملی شرکت تراورس، پیشرفت آنها، بیان توانمندی مهندسان متخصص داخلی و ترسیم آینده روشن فرا رو، از مهمترین موضوعات مطرح شده در این نشست خبری بود.

    خبرنگار: کوروش جم

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=11607

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم