• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

مهندس عبدالله ‌پوری ‌حسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه: فوت شدن دومیلیون نفر از مجموع مشمولان سهام عدالت

  • کد خبر : 10247
  • 12 شهریور 1397 - 20:44
مهندس عبدالله ‌پوری ‌حسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه: فوت شدن دومیلیون نفر از مجموع مشمولان سهام عدالت

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: با احتساب سهام ترجیحی کارکنان بنگاه‌های قابل واگذاری در دولت یازدهم میزان مشارکت عمومی برای واگذاری‌ها به 67 درصد و در دولت دوازدهم به صد در صد افزایش یافت. به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک٬  نشست خبری مهندس میرعلی ‌اشرف عبدالله ‌پوری‌ حسینی رئیس سازمان خصوصی‌ سازی کشور٬ صبح امروز دوشنبه […]

  • رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: با احتساب سهام ترجیحی کارکنان بنگاه‌های قابل واگذاری در دولت یازدهم میزان مشارکت عمومی برای واگذاری‌ها به 67 درصد و در دولت دوازدهم به صد در صد افزایش یافت.

    به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک٬  نشست خبری مهندس میرعلی ‌اشرف عبدالله ‌پوری‌ حسینی رئیس سازمان خصوصی‌ سازی کشور٬ صبح امروز دوشنبه ۱۲ شهریور ماه ۹۷ با حضور مهندس سید جعفر سبحانی مشاور رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی و جمعی از اصحاب رسانه٬ در محل سازمان خصوصی سازی کشور برگزار شد.

    مهندس میرعلی ‌اشرف عبدالله ‌پوری ‌حسینی، رئیس سازمان خصوصی ‌سازی کشور

    مهندس میرعلی ‌اشرف عبدالله ‌پوری ‌حسینی، در ابتدابی این نشست خبری گفت: از اسفند 1395 سازمان خصوصی سازی اقدام جدیدی با نام ساماندهی سهام عدالت را آغاز و سامانه‌ای را با همین نام راه‌اندازی کرد و آن را در اختیار بیش از  49میلیون مشمول سهام عدالت قرار داد. در این فرایند تا مهر 96 از مجموع حصه الباقی سهام عدالت این اختیار به مشمولان داده شد تا با پرداخت نقدی آن و اعلام فیش واریزی آن به سازمان خصوصی‌سازی از امکان تملک صد در صدی این سهام برخوردار شوند. سپس از اواخر فروردین پارسال زمان‌بندی کد شبای حساب بانکی از مشمولان آغاز شد و تا مهر امسال نیز ادامه خواهد یافت.

    وی افزود:‌ در حال حاضر نزدیک به 40 میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت کد شبای خود را به سامانه سهام عدالت اعلام کردند و سود عملکرد شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت مصوب مجامع عادی سالیانه دوره مالی سال 95 به حساب این مشمولان واریز شده است.

    رئیس سازمان خصوصی ‌سازی کشور گفت: تا پایان دی ماه پارسال نخستین صورتحساب‌ها برای واریز سود نقدی مشمولان صادر و پس از آن نیز یک نوبت در اواسط اسفند ماه و یک نوبت در 6 اردیبهشت ماه سود نقدی سال 95 واریز و پس از آن نیز تمامی کدهای شبای مشمولانی که پس از اردیبهشت ماه به سامانه سهام عدالت اعلام کرده‌اند، طی دیروز و امروز سود نقدی سال مالی 95 خود را از طریق بانک‌های عامل به جز صاحبان حساب در بانک ملت دریافت کرده‌اند.

    ×مهندس سید جعفر سبحانی مشاور رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی

    مهندس عبدالله ‌پوری ‌حسینی، رئیس سازمان خصوصی ‌سازی کشور٬ با بیان اینکه آن دسته از مشمولانی که چه به لحاظ برخورداری از تخصیص که معادل با 6 میلیون نفر از مشمولان می‌شود و چه به لحاظ واریز حصه الباقی سهام عدالت که معادل با یک میلیون نفر از مشمولان می‌شدند تا کنون توانسته‌اند سود 150 هزار تومانی عملکرد سال مالی 95 شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت را دریافت کنند که این سود به طور عموم طی دو نوبت واریز شده است. سایر مشمولانی که معادل با 532 هزار تومان سهام عدالت را در اختیار داشتند توانستند در نوبت اول مبلغ 26 هزار تومان و در نوبت بعدی مبلغ 80 هزار تومان سود نقدی عملکرد سال مالی 95 را دریافت کنند. در این فرایند هیچ مراجعه فیزیکی از سوی مشمولان با هدف دریافت سود نقدی صورت نگرفته و از طریق سامانه عدالت این موضوع ساماندهی شده است.

    وی با اشاره به سود نقدی مجامع سال مالی 96 سهام عدالت گفت: سود مالی سال 96 که از تیر 97 به بعد اعلام می‌شود به موجب مصوبات مجامع عمومی شرکت‌های سرمایه‌پذیر که اقدام به برگزاری مجمع خود کردند و مطابق با اعلام سود تقسیمی این شرکت‌ها تاکنون معادل با 4هزار میلیارد تومان شده که نسبت به پارسال رقم بیشتری است.

    رئیس سازمان خصوصی ‌سازی کشور٬ اظهار داشت: این در حالی است که با فرض احتساب تقسیم سود هزار میلیارد تومانی در مجمع عادی سالیانه امسال هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس می‌توان انتظار داشت سود نقدی مشمولان سهام عدالت با افزایش بیشتری روبرو شود. بر این اساس مصوبه توزیع سود نقدی 150 هزار تومانی مشمولان اخذ و در اوایل آبان ماه پس از تجمیع سود نقدی شرکت‌های سرمایه‌پذیر برای عموم اطلاع رسانی شده و در عین حال تلاش می‌شود از اواخر دی ماه تا اواسط اسفند تمامی مصوبات جهت واریز سود نقدی مشمولان سهام عدالت اخذ شود.

    مهندس عبدالله ‌پوری ‌حسینی، با بیان اینکه از مجموع بیش از 49 میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت تاکنون 7 میلیون نفر مشمول در قید حیات اقدام به اعلام کد شبای حساب بانکی خود به سامانه سهام عدالت نکرده،‌ گفت: انتظار می‌رود با توجه به موضوع مالکیت ورقه  و آزاد سازی آن بر اساس مصوبات سران سه قوه و همچنین مجلس شورای اسلامی، مالکیت سهام این دسته از مشمولان، تعیین تکلیف شود.

    وی گفت: در عین حال انتظار می ‌رود با توجه به در اختیار بودن سود نقدی سال مالی 95 این تعداد از مشمولان  که معادل 7 میلیون نفر از مشمولان می‌شود مطابق با مجوز شورای اصل 44 قانون اساسی و بنا بر نظر وزیر اقتصاد در سپرده‌های بانکی و یا خرید واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک به کار گرفته شود. تا در مواعد تسویه حساب تعیین شده امکان نقد شدن آنها وجود داشته باشد.

    رئیس سازمان خصوصی ‌سازی کشور٬ با تاکید بر اینکه آن دسته از مشمولانی که تا پایان مهر امسال کد شبای خود را اعلام کنند از سود نقدی سال مالی 95 و همچنین سال مالی 96 برخوردار خواهند شد، عنوان کرد: پس از پایان مهر ماه واریز سود برای مشمولانی که کد شبای خود را اعلام نکردند، با تعلل و تامل زمان بری مواجه خواهد شد.

    مهندس عبدالله ‌پوری ‌حسینی، از فوت شدن دومیلیون نفر از مجموع مشمولان سهام عدالت سخن گفت و افزود: از 16 تیر امسال این امکان برای وراث متوفیان ایجاد شد تا از طریق دفاتر پیشخوان و حضور همگی وراث و همچنین ارائه گواهی اصل وراثت بتوانند سود سهام عدالت را دریافت کنند. این موضوع تا 4 ماه آینده ادامه خواهد داشت و احتمال می‌رود بر اساس مذاکراتی که با شورای اصل 44 قانون اساسی صورت گرفته آن دسته از وراثی که به دفاتر پیشخوان مراجعه نمی‌کنند، در نهایت سهام عدالت به ارث رسیده یا سهام عدالت وراث از آنها پس گرفته خواهد شد.

    وی آزاد سازی سهام عدالت را آخرین حلقه باقیمانده از این پرونده عنوان و افزود:‌ لایحه آزاد سازی سهام عدالت و متن پیشنهادی برای طرح در جلسه علنی مجلس تقریبا آماده شده و انتظار می‌رود در جلسه سران سه قوه ضمن تصمیم‌گیری برای آزاد سازی سهام عدالت زمینه رضایت‌مندی مشمولان این سهام در زمینه آزاد سازی فراهم شود.

    رئیس سازمان خصوصی ‌سازی کشور٬ با بیان اینکه مطابق با مصوبات امسال هیأت واگذاری تعداد 631 بنگاه و شرکت دولتی در لیست واگذاری‌های سازمان خصوصی‌سازی عنوان شده است، گفت: به نظر می‌رسد برخی از این دارایی‌ها از جمله صندوق‌های بیمه کشاورزی، قابل عرضه نبوده و یا در برخی دارایی‌ها از جمله شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی امکان واگذاری مالکیت وجود نداشته باشد و باید تنها به واگذاری مدیریت این بنگاه‌ها امیدوار بود. در عین حال برای تعجیل در واگذاری‌هایی مثل نیروگاه‌های برق که ماشین‌آلات آنها مبتنی بر نوسانات نرخ ارز است، تا زمان آرام شدن بازار تلاش می‌شود تا با شیب کندی برای واگذاری اقدام شود.

    مهندس عبدالله ‌پوری ‌حسینی، افزود:‌ از مجموع 631 بنگاه قابل واگذاری تاکنون 74 بنگاه عرضه و می‌توان گفت حدود 45 درصد از واگذاری‌ها با موفقیت روبرو بوده است.

    وی تاکید کرد:‌ بزرگرترین واگذاری صورت گرفته در سال جاری فروش شرکت کشت و صنعت مغان با قیمت پایه 1761 میلیارد تومان بود که به قیمت 1850 میلیارد تومان فروش رفت. در این فرایند هیأت واگذاری چنانچه قیمت پایه یک دارایی گرانتر تعیین و خریداری ندارد با اصرار بر روی قیمت فرایند واگذاری را متوقف نمی‌کند.

    رئیس سازمان خصوصی ‌سازی کشور٬ گفت: در همین راستا با تدابیر هیأت واگذاری و ایجاد زمینه برای حضور عموم خریداران اقدام به خرد کردن دارایی‌های قابل واگذاری همچون شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی یا شرکت توسعه اماکن ورزشی کرده است.

    رئیس سازمان خصوصی ‌سازی کشور٬ با بیان ایکه تا قبل از دولت یازدهم مشارکت عمومی برای واگذاری‌ها به کمتر از 18 درصد می‌رسید افزود: با احتساب سهام ترجیحی کارکنان بنگاه‌های قابل واگذاری در دولت یازدهم میزان مشارکت عمومی برای واگذاری‌ها به 67 درصد و در دولت دوازدهم به صد در صد افزایش یافت.

    مهندس عبدالله ‌پوری ‌حسینی، در پایان سخنان خود، با بیان اینکه سازمان خصوصی‌سازی نیازمند کمک مجلس و سایر نهادهای نظارتی است، عنوان کرد: در حالی بر تداوم روند خصوصی‌سازی در کشور تاکید می‌شود که به طور مثال برای واگذاری نیروگاه‌ها هنوز تکلیف قیمت برق مشخص نیست و یا نیاز به الزاماتی وجود دارد که بر اساس آن خصوصی‌سازی به نتیجه برسد.

    خبرنگار: حسین پیرزاد

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=10247

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم