• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

مهندس سیف در نشست خبری با اصحاب رسانه: عرضه‌ی اوراق مشارکت برای تامین پول گندم/ تاکنون 67 درصد از مطالبات گندمکاران پرداخت شده است

  • کد خبر : 11100
  • 25 شهریور 1397 - 2:40
مهندس سیف در نشست خبری با اصحاب رسانه: عرضه‌ی اوراق مشارکت برای تامین پول گندم/ تاکنون 67 درصد از مطالبات گندمکاران پرداخت شده است

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: در بخش تامین و تدارک کالاهای استراتژیک ارقام بسیار خوبی در حوزه تولید و تامین داشته‌ایم که به ثبات این کالاها در بازار منجر شده است و با حفظ ذخایر استراتژیک هیچ مشکلی در تامین نیاز مصرفی مردم وجود ندارد.

  • مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: در بخش تامین و تدارک کالاهای استراتژیک ارقام بسیار خوبی در حوزه تولید و تامین داشته‌ایم که به ثبات این کالاها در بازار منجر شده است و با حفظ ذخایر استراتژیک هیچ مشکلی در تامین نیاز مصرفی مردم وجود ندارد.

    به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک، نشست خبری مهندس یزدان سیف، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، صبح امروز شنبه 24 شهریور ماه 97، با حضور جمعی از اصحاب رسانه، در سالن جلسات شرکت بازرگانی دولتی ایران برگزار شد.

    مهندس یزدان سیف، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران

    مهندس یزدان سیف، در ابتدای این نشست خبری گفت: در پایان روزهای خرید تضمینی گندم هستیم، و در بخش لجستیک به فضل خداوند و همت کشاورزان، علیرغم کاهش 26 درصدی بارش‌ها در سال زراعی اخیر حدود یک میلیون تن افزایش خرید گندم خواهیم داشت.

    وی افزود: تاکنون 9 میلیون 500 هزار تن گندم از کشاورزان تحویل و خریداری شده است که حدود 800 هزار تن بیشتر از سال گذشته بوده و با افزایش خریدی که در مناطق سردسیر داریم به 9 میلیون و 700 هزار تن می‌رسد.

    مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، اظهار کرد: البته تولید گندم در کشور بیش از این مقدار بوده که با احتساب گندم مصرفی و نیاز بذور کشاورزان، تولید بیش از 11 میلیون تن است.

    معاون وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: در سال جاری 13 هزار و 270 ریال برای هر کیلوگرم گندم تحویلی به کشاورزان پرداخت می‌شود و دولت به گونه‌ای عمل کرده که علیرغم چالش‌ها و مشکلات، نسبت به سال گذشته به خرید تضمینی گندم اضافه شده است.

    مهندس سیف، افزایش راندمان، بهبود عملکرد در واحد سطح، به ‌زراعی، تأمین نهاده‌ها، اجرای برنامه‌های خرید تضمینی و البته رحمت الهی را در بخش افزایش تولیدات و خرید مؤثر دانست.

    وی اظهار داشت: امسال مراکز خرید از 1112 مرکز به 1150 مرکز رسیده و مقدار تحویل گندم در مناطق و مراکز موقت با کاهش 20 درصدی از 4 میلیون و 600 هزار تن به 3 میلیون تن کاهش یافته است که نشان دهنده آن است که در رفتار لجستیک به سمت استاندارد‌سازی حرکت کرده‌ایم.

    مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، خاطر نشان کرد: استان کردستان جزو استان‌های مهم در خرید است؛ درآمد گندم‌کاران در این استان دو برابر شده در حالیکه سال گذشته 676 میلیارد تومان گندم تحویل دولت داده بودند، امسال 1353 میلیارد تومان گندم فروخته‌اند و به عبارتی درآمد دو برابری داشته‌اند.

    مهندس سیف، تشریح کرد: مقدار خرید گندم در استان کردستان از 525 هزار تن خریداری شده در پایان فصل سال گذشته، در سالجاری به بیش از یک میلیون تن افزایش یافته است که پس از استان خوزستان بیشترین مقدار را در بین استان‌ها به خود اختصاص داده است.

    وی با اشاره به افزایش کیفیت گندم در سالجاری گفت: توسط وزن هکتولیتر و پروتین گندم در سال گذشته از 75 به 77 رسیده است و سن زدگی کاهش داشته که نشان می‌دهد گندم‌های با کیفیت تری نسبت به گذشته خریداری و ذخیره‌سازی شده است.

    مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، تشریح کرد: در بخش لجستیک خرید تضمینی 2300 نفر ساعت برای عوامل تشخیص و متصدیان خرید تضمینی، قبل از فرا رسیدن فصل خرید، دوره‌های آموزشی برگزار شد تا به لحاظ کیفیت عملکرد خوبی داشته باشیم.

    مهندس سیف، در خصوص پول گندم‌های خریداری شده و مطالبات کشاوزان نیز تصریح کرد: کشاورزانی که تا پایان تیرماه گندم به مراکز خرید تحویل داده‌اند 100 درصد پول خود را دریافت کرده‌اند و تاکنون 83 هزار و 680 میلیارد ریال از مجموع 124 و 126 میلیارد ریال تامین و به حساب کشاورزان واریز شده است.

    وی از عرضه‌ی اوراق مشارکت برای تامین پول گندم خبر داد و گفت: 15 هزار میلیارد ریال از این طریق تامین تا  100 درصد مطالبات کشاورزانی که تا پایان تیرماه گندم تحویل داده‌اند پرداخت ‌شود.

    مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، عنوان کرد: تاکنون 67 درصد از مطالبات گندمکاران پرداخت شده و تا پایان هفته جاری میزان پرداختی به 75 درصد می‌رسد.

    مهندس سیف، در زمینه دانه‌های روغنی نیز اظهار داشت: در بخش تولید دانه‌های روغنی عملکرد خوبی رقم خورد و با برنامه توسعه کشت دانه‌های روغنی و واردات دانه به جای روغن، افزایش 45 درصدی تولیدات کارخانجات و ایجاد ارزش افزوده و اشتغال در این بخش ایجاد خواهد شد که نشان از ادامه روند رشد اقتصادی و رسیدن به جایگاه بزرگ در اقتصاد است.

    مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران٬ در پاسان سخنان خود گفت: در بخش تامین و تدارک کالاهای استراتژیک ارقام بسیار خوبی در حوزه تولید و تامین داشته‌ایم که به ثبات این کالاها در بازار منجر شده است و با حفظ ذخایر استراتژیک هیچ مشکلی در تامین نیاز مصرفی مردم وجود ندارد.

    خبرنگار: کوروش جم

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=11100

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم