• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
4

مهندس دوست حقی در اولین نشست خبری هم اندیشی ملی فعالان صنعت لجستیک ایران: زیرساخت‌های مناسبی در صنعت لجستیک در کشورنداریم

  • کد خبر : 303877
  • 08 تیر 1401 - 16:09
مهندس دوست حقی در اولین نشست خبری هم اندیشی ملی فعالان صنعت لجستیک ایران: زیرساخت‌های مناسبی در صنعت لجستیک در کشورنداریم

پول بانک: صنعت لجستیک حلقه استراتژیک توسعه ملی کشورهاست و هرچه اثر بخش‌تر و کارامدتر شود قدرت رقابت پذیری را در بازار های جهانی بیشتر می کند.

  • مدیرعامل شرکت حمل و نقل شتابان شمال گفت: صنعت لجستیک حلقه استراتژیک توسعه ملی کشورهاست و هرچه اثر بخش‌تر و کارامدتر شود قدرت رقابت پذیری را در بازار های جهانی بیشتر می کند.

    به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک، اولین نشست خبری هم اندیشی ملی فعالان صنعت لجستیک ایران، به مناسبت روز جهانی لجستیک، عصر امروز 7 تیر ماه 1401، با حضور مهندس حسن دوست حقی مدیرعامل شرکت حمل و نقل شتابان شمال، دکتر محسن شیخ سجادیه دبیر علمی جایزه ملی لجستیک، دکتر سهراب کارگر رئیس هیئت امنای انجمن پخش ایران و جمعی از اصحاب رسانه، در محل هتل هما تهران برگزار شد.

    مهندس حسن دوست حقی، مدیرعامل شرکت حمل و نقل شتابان شمال

    مهندس حسن دوست حقی، مدیرعامل شرکت حمل و نقل شتابان شمال، در ابتدای این نشست خبری گفت: صنعت لجستیک حلقه استراتژیک توسعه ملی کشورهاست و هرچه اثر بخش‌تر و کارامدتر شود قدرت رقابت پذیری را در بازار های جهانی بیشتر می کند.

    وی در مورد مفهوم و اهمیت لجستیک در کشور گفت: لجستیک مدیریت جریان محصول، مواد اولیه، داده و جریان نقدی در کل زنجیره تامین است و هیچ محصول و بیزینسی و اقتصادی بدون لجستیک توسعه پیدا کند.

    مدیرعامل شرکت حمل و نقل شتابان، با بیان این که زیرساخت‌های مناسبی در صنعت لجستیک در کشورنداریم افزود: صنعت لجستیک حلقه استراتژیک توسعه ملی کشور ها است و هرچه اثر بخش تر شود قدرت رقابت پذیری را در بازار های جهانی بیشتر می کند.

    مدیرعامل شرکت حمل و نقل شتابان شمال، در ادامه بیان داشت : در دوسال گذشته اکثر شرکت ها خارجی با صنعت لجستیک بیشترین توسعه را به خودشان اختصاص دادند اما در کشور ما نگاه شرکت های بزرگ نگاه سنتی به لجستیک به شدت احساس می شود این درحالی است که نگاه یک پارچه ای به صنعت لجستیک احساس نمیشود به این مفهوم که هر سازمان یا ارگانی برای توسعه صنعت خود یک شبکه لجستیکی ایجاد میکنه و این باعث شده این صنعت رویکرد یکپارچه نداشته باشد.

    مهندس دوست حقی، با اشاره به عقب بودن ایران به زیرساخت لجستیک گفت: دغدغه بسیار بزرگ ما توسعه زیر ساخت در لجستیک است . برای اینکه بتوانیم توسعه ملی کشورمان را ببینیم نیاز داریم لجستیک چابک داشته باشیم که لازمش وجود هم اندیشی ها است .

    مدیرعامل شرکت حمل و نقل شتابان شمال، در پایان سخنان خود گفت: طبق آمار بانک جهانی بیش از ۱۰ درصد GNP کشورهای اروپایی سهم لجستیک بوده و این عدد بسیار بالایی است. اگر قرار باشد لجستیک را ارتقا دهیم و اثربخش کنیم باید کارهای زیرساختی خوبی انجام شود. در دنیا نشان داده شده که کشور هایی که زیرساخت لجستیک خوبی دارند حداقل یک درصد GDP بالاتر از کشورهای دیگر دارند و ۲ درصد در تجارت رشد بهتر داشته اند.

    دکتر محسن شیخ سجادیه، دبیر علمی جایزه ملی لجستیک

    دکتر محسن شیخ سجادیه، دبیر علمی جایزه ملی لجستیک، در ادامه این نشست خبری، پیرامون جایگاه لجستیکی ایران در مجامع بین‌المللی، گفت: برای ارزیابی این مقوله شاخص‌های مختلفی وجود دارد که یکی از آنها LPI بوده و در این شاخص، ایران از بین ۱۶۷ کشور رتبه ۸۱ را به خود اختصاص داده است.

    وی اظهار کرد: حوزه کاری لجستیک بیش از آن‌که عملیاتی باشد، در دنیا به‌عنوان حوزه دانشی محسوب می‌شود و ارزش‌گذاری آن ۴٫۵ برابر سخت‌افزاری کشورهای مختلف است.

    دبیرعلمی جایزه ملی لجستیک خاطرنشان کرد: نقش لجستیک در اقتصاد کشورها به‌قدری مهم و ضروری است که کارکرد ناقص و غیردرست آن، در وهله اول تولید و در نهایت اقتصاد کشور را دچار اختلال می‌کند.

     

    دکتر سهراب کارگر، رئیس هیئت امنای انجمن پخش ایران

    دکتر سهراب کارگر، رئیس هیئت امنای انجمن پخش ایران، در ادامه این نشست خبری گفت: بازار لجستیکی ایران، یک بازار سیاه است.

    وی ادامه داد: بازار سیاه نه به معنای گران و فاسد بلکه به‌معنای یک بازار ناشناخته و پیچیده است که متاسفانه ما در این صنعت نه‌تنها نسبت به معیارهای جهانی بلکه حتی نسبت به معیارهای منطقه‌ای هم عقب هستیم.


    شرکت حمل و نقل سراسری شتابان شمال

    شرکت حمل و نقل سراسری شتابان شمال در سال ۱۳۸۷ هدف ارتقای کمی و کیفی خدمات حمل و نقل به عنوان بازوی لجستیکی گروه سولیکو کاله با بیش از ۱۵۰۰ ماشین ملکی تاسیس شد .

    این شرکت مجری انحصاری حمل محصولات هلیدنگ سولیکو – کاله است و محصولات برندهای نام آشنای مختلف هلدینگ سولیکومن جمله کاله، بصیغا، سولیکو. کاله برو، کاپور سوربون، شمس، اکسل نوش، ماجان. أجیل، نسلیتو و … به اقصی نقاط کشور عزیزمان و کشورهای مشابه نظیر عراق، پاکستان، افغانستان و کشورهای حاشیه خلیح و cis حمل می کندہ شتابان شمال به عنوان حمل بخجالی و حمل شیر کشور، سالانه بیش از ۳ میلیون تن بار را به نقاط مختلف کشور حمل می کند ناوگان ملکی شتابان شمال برای حمل این میزان بار بیش از۸۰ میلیون کیلومتر را در شرایط مختلف جوی و در تمام ۳۶۵ در روز سال و به صورت ۲۴ ساعته به شکلی خستگی ناپذیر طی می کند به طوری که مسافت طی شده در یک سال برابر با بیش از ۱۰۰ برابر فاصله ی رفت و برگشت زمین تا ماه است.

    امکانات و دارایی های شتابان شمال:
    ۳۰۰ دستگاه کانتیتریخچالی – ۲۳۰ دستگاه کشنده بین شهری – ۱۰۰ دستگاه تانکر حمل شیر – ۱۰۰ دستگاه تک و دوچرخ – ۷۰ دستگاه تریلی کفی – ۷۰۰ دستگاه خودروی یخچالی ملکی شهری (نیمه سنگین، ۶ تن و کوچک تر) – بزرگترین مرکز تعمیرگاه تخصصی اسکانیا در شمال کشور و شهر آمل – ۵ تعمیرگاه تخصصی منطقه ای – مجهز بودن تمام ناوگان به سیستم ناوبری (GPs) و مانیتورینگ سنسور دما – ۱۲ شعبه فعال در صدور بارنامه – ۳۴ مرکز لجستیک درون شهری

    خبرنگار: کوروش جم

    آلبوم عکس نشست خبری

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=303877

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم