• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

مهندس اوحدی در نشست خبری تشریح برنامه های سازمان در ماه‌های محرم، صفر و هفته دفاع مقدس: مناسبت‌های ما از مرزهای کشور عبور کردند و بزرگترین همایش بشری خلقت را در مراسم اربعین رقم زدند

  • کد خبر : 11127
  • 25 شهریور 1397 - 23:22
مهندس اوحدی در نشست خبری تشریح برنامه های سازمان در ماه‌های محرم، صفر و هفته دفاع مقدس: مناسبت‌های ما از مرزهای کشور عبور کردند و بزرگترین همایش بشری خلقت را در مراسم اربعین رقم زدند

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: محرم امسال به دلیل تقارن با هفته دفاع مقدس و قرار گرفتن در بستر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ویژگی‌های خاصی دارد.

  • رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: محرم امسال به دلیل تقارن با هفته دفاع مقدس و قرار گرفتن در بستر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ویژگی‌های خاصی دارد.

    به گزارش خبرنگار حوزه عمومی پول بانک، نشست خبری تشریح برنامه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ماه‌های محرم، صفر و هفته دفاع مقدس، صبح امروز یکشنبه 25 شهریور ماه 97، با حضور مهندس سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی از اصحاب رسانه، در سالن جلسات سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار گردید.

    مهندس سعید اوحدی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران

    مهندس سعید اوحدی، در ابتدای این نشست خبری گفت: محرم امسال به دلیل تقارن با هفته دفاع مقدس و قرار گرفتن در بستر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ویژگی‌های خاصی دارد.

    وی ادامه داد: به همین منظور برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در سه حیطه فراگیر، سطح ملی و منطقه‌ای- محلی پیگیری خواهد شد.

    رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تصریح کرد: در این سازمان ستاد ویژه‌ای برای این ایام تشکیل شده است که در این راستا ۱۷ برنامه فراگیر را در سطح ملی و بیش از ۷۰ برنامه منطقه‌ای – محلی و ۱۲ برنامه شاخص را با عنوان «جلوه سوگ» برگزار خواهیم کرد.

    مهندس اوحدی، ادامه داد: برنامه‌های این سازمان از اول محرم در میدان آیینی امام حسین (ع) آغاز شده است، اما به طور رسمی برنامه‌های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری از امروز با آیین رونمایی از پوستر جلوه سوگ در میدان امام حسین (ع) برگزار خواهد شد.

    وی درباره دیگر برنامه‌های اجرایی در این دو ماه سوگواری گفت: برگزاری ویژه‌برنامه‌هایی با عنوان «پرده عشاق» تجلیل از ذاکران پیشکسوت، «کودکان عاشورایی» در ۱۵۰ مهدکودک، «نوگلان حسینی» در دبستان و دبیرستان، «آستان اشک» در باغ موزه هنر ایرانی و فرهنگسرای اندیشه و «نشان ارادت» با رویکرد تقدیر از برترین خادمانی که در حوزه هنر و معماری خصوصاً در ستاد بازسازی اعتاب مقدسه کار ارزشمندی برای اهل بیت (ع) انجام داده‌اند، نخستین بار در منطقه ۱۱ برگزار می‌شود.

    رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، از برگزاری سوگواره آوا و نواهای عاشورایی در فرهنگسرای رسانه خبر داد و افزود: این سوگواره  دربردارنده آداب و رسوم شهر‌های مختلف در حوزه موسیقی آیینی و نوا‌های عزاداری سیدالشهدا (ع) است، همچنین به مدت ۶۰ شب در ایام محرم و صفر برنامه‌های سوگواری در میدان امام حسین (ع) برپا خواهد بود.

    مهندس اوحدی، پیرامون اینکه همایش بزرگ میدانی عاشورایی با حضور بانوان محجبه در روزهای تاسوعا و عاشورا در میادین اصلی شهر برگزار نمی‌ شود، گفت: غرفه حجاب و عفاف در میدان امام حسین (ع) برپا شده است، همچنین آئین تجلیل از ۱۸ بانوی بزرگ عاشورایی در مسجد حضرت خدیجه (س) در بوستان مادر ویژه بانوان از دیگر برنامه تدارک دیده شده در شب‌های ماه محرم است.

    وی ادامه داد: در منطقه ۱۴ تهران برنامه‌ای با عنوان «مرثیه آفتاب» اجرا خواهد شد که در آن افراد توانمند در حوزه تعزیه، نقالی و پرده‌خوانی در سطح دانش‌آموزی و دانشجویی حضور دارند که در نظر داریم برترین اجراها را در مرزهای سه گانه اربعین حسینی مشارکت دهیم.

    رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ادانه به بیان برنامه‌های این سازمان درباره هفته دفاع مقدس پرداخت: ۱۴ برنامه فراگیر، ۱۲ برنامه منطقه‌ای و ۴ برنامه محلی در این ایام اجرا خواهد شد،‌ همچنین قرار است برای نخستین بار بازسازی تعدادی از عملیات‌های دوران دفاع مقدس در مصلای امام خمینی (ره) با همکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، سپاه و ارتش به مدت ۲۰ شب برگزار شود.

    مهندس اوحدی، افزود: تجلیل از شهدای دفاع مقدس با عنوان «چهل چراغ» در میدان امام حسین (ع) و برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس با عرضه ادوات و آثار جنگی، از دیگر برنامه‌های شاخص در هفته دفاع مقدس است. از آنجایی که دوم مهر ماه سالگرد شهدای فاجعه منا  است، یکشنبه شب(اول مهر ماه) در فرهنگسرای اندیشه ویژه‌برنامه‌ای برای بزرگداشت شهدای فاجعه منا برگزار می‌شود.

    وی خاطرنشان کرد:‌ امروز در بستر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب قرار داریم، بنابراین باید دستاوردهای آن را معرفی کنیم. زیرا مناسبت‌های ما از مرزهای کشور عبور کردند و بزرگترین همایش بشری خلقت را در مراسم اربعین رقم زدند. سال گذشته ما 150 هزار زائر غیر ایرانی داشتیم که از مسیر ایران به عراق سفر کردند. امسال که استکبار اسرائیل با سرکردگی عربستان در حال آغاز است ما باید هوشیار باشیم و از کشور خود دفاع کنیم.

    رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، با تأکید بر اینکه راهپیمایی اربعین حسینی یک همایش انسانی در راستای مقابله با استکبار و ظلم‌ستیزی است، تصریح کرد: قرارگاه فرهنگی هنری اربعین بر این است که بدون تکیه بر بودجه‌های دولتی و شهرداری و کاملاً به صورت مردمی، در عرصه اربعین فعالیت کند.

    مهندس اوحدی، ابراز داشت: با توجه به توطئه عربستان و آمریکا که درصدد ایجاد اختلاف میان ایران و عراق هستند، این قرارگاه این توان را دارد که با اجرای برنامه‌هایی مشترک پیوند میان این دو کشور را تقویت کند، بنابراین برنامه‌هایی نظیر سوگواره شعر آئینی اربعین با حضور شاعران عراقی و ایرانی، یادواره شهدای مدافع حرم عراقی و ایرانی، تعزیه و برپایی بخشی از موزه عبرت در مرزهای سه‌گاه اربعین در آن ایام برگزار خواهد شد.

    وی تصریح کرد: در مسیر موکب نجف تا کربلا با هماهنگی عراقی‌ها سوگواره شعر آیینی اربعین با حضور شعرای آیینی ایرانی و عراقی خواهیم داشت و تلاش کردیم که برای اولین یادواره شهدای مدافع حرم ایرانی و عراقی را نیز در کربلا برگزار کنیم. همچنین تفاهم نامه‌ای با موزه عبرت به امضا رساندیم که بتوانیم در اربعین در مرزهای سه گانه بخشی از موزه عبرت و بخشی از باغ موزه قصر را در نمایشگاهی به عرصه عموم درآوریم که زائران در اوقات فراغت بتوانند با ارزش‌های فرهنگی و انقلاب آشنا شوند. همچنین فراخوان جشنواره مختلف عکس و فیلم متعاقبا اعلام خواهد شد که بعد از اربعین نیز خروجی آن را اعلام خواهیم کرد. از طرفی ویژه برنامه جاماندگان اربعین را نیز در دستور کار داریم و افرادی که امکان حضور در کربلا را نداشتند بتوانند از میدان امام حسین تا حرم عبدالعظیم پیاده روی کنند.

    رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، با اشاره به اینکه 14 مهر به عنوان هفته تهران نامگذاری شده است اظهار کرد: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هفته گذشته در فرهنگسرای ارسباران از برنامه گردشگری شهری با عنوان “تهران با تو” رونمایی کرد که در این برنامه سفر گردشگری از جمله تورهای تاریخی، تورهای بازدید از تکایا،  آشنایی با انقلاب و … فراهم شده است که در طول سال ادامه خواهد داشت و هفته آینده جلسه هماهنگی آن برگزار خواهد شد.

    مهندس اوحدی، در ادامه به فاجعه منا اشاره کرد و گفت: امسال ایام محرم و هفته دفاع مقدس همزمان با سالگرد شهدای فاجعه منا است. مقام معظم رهبری تاکید کرده است که فاجعه منا باید زنده نگه داشته شود و شاهد بر سر احقاق حقوق شهدای منا و خانواده‌های آنها در نگه داشتن یاد این شهدا باشیم.به همین منظور ویژه برنامه‌ای برای شهدای فاجعه منا در روز یکشنبه شب دوم مهر در فرهنگسرای اندیشه برگزار خواهد شد که خانواده و فرزندان این شهدا نیز در این برنامه شرکت خواهند کرد.

    وی به برگزاری یادواره بانوان عاشورایی اشاره کرد و گفت: یادواره ۱۸ بانوی تاثیرگذار در واقعه کربلا را در مسجد حضرت خدیجه (س) برگزار خواهیم کرد، همایش جاماندگان اربعین نیز ویژه بانوان و مردانی است که توفیق زیارت کربلا نصیب آن‌ها نشده و در روز اربعین از میدان امام حسین تا حرم عبدالعظیم حسنی پیاده روی می‌کنند.

    رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در پایان سخنان خود، پیرامون این پرسش، که آیا موزه چاپ به سازمان فرهنگی هنری واگذار شد و اینکه تکلیف بازسازی خانه سیمین و جلال چه شد، اظهار داشت: صحبت‌هایی را با رئیس کتابخانه ملی پیرامون موزه چاپ خواهیم داشت، خانه سیمین و جلال آل احمد هم بازسازی شد و به دلیل مشکلات مالی در اختیار شرکت توسعه فرهنگی شهرداری تهران قرار گرفت.

    خبرنگار: کوروش جم

     

     

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=11127

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم