• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
2

منابع ارزی ایران به داخل کشور باز خواهند گشت؟

  • کد خبر : 257121
  • 25 مهر 1400 - 17:15
منابع ارزی ایران به داخل کشور باز خواهند گشت؟

منابع ارزی ایران به داخل کشور باز خواهند گشت؟ سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی بانک مرکزی را موظف کرد با فعال کردن سازوکارهای بانکی و اقتصادی ارزهای موجود در خارج از کشور را ..

  • منابع ارزی ایران به داخل کشور باز خواهند گشت؟

    سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی بانک مرکزی را موظف کرد با فعال کردن سازوکارهای بانکی و اقتصادی ارزهای موجود در خارج از کشور را به داخل بازگرداند.

    به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید ابراهیم رییسی،در دهمین جلسه ستاد هماهنگی‌های اقتصادی دولت،این دستور را صادر کرده است.

    کامران ندری، کارشناس اقتصادی در پاسخ به این پرسش خبرآنلاین که بانک مرکزی می تواند منابع ارزی خارجی خود را به کشور بازگرداند یا خیر؛ گفت: با اطلاعاتی که بنده دارم بازگرداندن منابع ارزی بانک مرکزی به کشور خیلی سخت است.

    وی در ادامه افزود: از میان منابع صادراتی، منابع صادرات نفتی مربوط به بانک مرکزی می شود و منابع ارزی بانک مرکزی در خارج از کشور ارزهای حاصل از صادرات نفتی است که دولت به بانک مرکزی فروخته است.

    ندری در ادامه گفت: در وهله اول مبلغ حاصل از صادرات به حساب‌های ایران در کشورهای خارجی واریز می شود و از طریق بانکی در خارج از کشور به نقاط دیگر منتقل خواهد شد و حال این مبلغ فرقی ندارد که به بانک های داخل کشور و یا بانک های خارج از کشور منتقل شود اما زمانی که ما تحریم بانکی هستیم این نقل و انتقالات بسیار دشوار می شود.

    بانک مرکزی می‌تواند منابع ارزی ایران را به داخل کشور بازگرداند؟

    این کارشناس اقتصادی گفت: بانکی که منابع ما در آن است به دلیل تحریم ها قادر به جابه جایی پول نخواهد بود و حتی انتقال این منابع به داخل کشور نیز مشکلی را بر طرف نمی کند؛ فرض کنید که این ارزها به بانک های داخلی منتقل شوند و در این بین بانک‌های داخلی نیز تحریم هستند و امکان انتقال منابع ارزی خارجی چه یورو و یا دلار را به بانک های کشورهای خارجی و طرف تجاری خود ندارند و در آخر می توان گفت تحریم ها کار ما را بسیار دشوار کرده است و به نظر بنده آزادسازی منابع بانک مرکزی از خارج از کشور نشدنی خواهد بود.

    در عین حال برخی دیگر از کارشناسان نیز اجرای این دستور را بسیار سخت می‌دانند و معتقدند که با توجه به شرایط ایران چنین اقدامی، امکان‌پذیر نخواهد بود . جدول زیر دربردارنده اظهارات برخی کارشناسان دراین خصوص با رسانه‌های مختلف است.

    متن کامل این گفت و گو را اینجا بخوانید.

    منبع : خبر آنلاین

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=257121

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم