• امروز : دوشنبه, ۲۸ خرداد , ۱۴۰۳
2

مقایسه صرافی نوبیتکس با والکس

  • کد خبر : 344431
  • 05 خرداد 1403 - 10:34
مقایسه صرافی نوبیتکس با والکس

فهرست محتوا دنیای پرپیچ و خم ارز دیجیتال بین ایرانیان هم محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده و روز به روز بر تعداد تریدرهای هموطن افزوده می‌شود. در این شرایط اکثر تریدرها دنبال این هستند که بین صرافی‌های داخلی یکی را انتخاب کنند. دو صرافی ارز دیجیتال معروف و مطرح نوبیتکس و والکس از جمله انتخاب‌های اکثر تریدرهای […]

فهرست محتوا

  • دنیای پرپیچ و خم ارز دیجیتال بین ایرانیان هم محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده و روز به روز بر تعداد تریدرهای هموطن افزوده می‌شود. در این شرایط اکثر تریدرها دنبال این هستند که بین صرافی‌های داخلی یکی را انتخاب کنند. دو صرافی ارز دیجیتال معروف و مطرح نوبیتکس و والکس از جمله انتخاب‌های اکثر تریدرهای ایرانی هستند. نوبیتکس یکی از اولین صرافی‌های ایرانی کریپتوکارنسی است که در سال ۹۶ فعالیت خود را آغاز کرد. والکس نیزاز حدود 6 سال پیش به وسیله جمعی از متخصصین دانشگاه‌های تهران و شریف طراحی شده و محبوبیت خوبی بین تریدرهای ایرانی پیدا کرده است. شاید شما هم در انتخاب بین والکس و نوبیتکس کمی سردرگم شده باشید. برای برطرف کردن این سردرگمی همراه ما باشید تا مقایسه خوبی بین این دو صرافی داشته باشیم.

    مقایسه صرافی نوبیتکس و والکس؛ کدامیک برای ما ایده‌آل‌تر هستند؟

    به طور کلی نمی‌توانیم بگوییم بین والکس و نوبیتکس کدام یک از آنها مطلقاً برتر هستند. هر کدام از این صرافی‌ها در ویژگی‌های خاصی نسبت به دیگری برتری دارند. شما باید براساس استراتژی خودتان بین این دو صرافی یکی را انتخاب کنید. برای اینکه انتخاب دقیقی بین والکس و نوبیتکس داشته باشیم باید آنها را بر اساس چند ویژگی و پارامتر مقایسه نماییم.

    سابقه و اعتبار 

    اولین پارامتری که در مقایسه بین والکس و نوبیتکس سراغ آن می‌رویم، اعتبار و سابقه این دو صرافی است. از لحاظ سابقه، نوبیتکس یک سال زودتر از والکس طراحی شده و می‌توانیم آن را قدیمی‌تر بدانیم. البته فاصله زمانی زیادی بین تاسیس این دو صرافی وجود نداشته و شاید بتوان از این اختلاف چشم پوشی کرد. برای بررسی اعتبار این دو صرافی اول باید ببینیم آیا شکایتی علیه آنها وجود داشته یا خیر. تا به حال شکایتی مبنی بر اینکه این دو صرافی کلاهبرداری یا پولشویی کرده باشند گزارش نشده است. همچنین هیچ کدام از معامله‌گران والکس یا نوبیتکس نگفته‌اند که حساب کاربری آنها دچار سرقت مجازی شده است. پس به نوعی می‌توانیم بگوییم از لحاظ اعتبار هر دو صرافی فعلاً شرایط خوبی را دارند. به این خاطر می‌گوییم فعلاً شرایط خوبی را دارند که در دنیای ارز دیجیتال هیچ چیزی ثبات ندارد و ممکن است زمان آن را تغییر دهد.

    مقایسه صرافی نوبیتکس با والکس

    نوبیتکس

    کارمزد

    بررسی پارامتر کارمزد در مقایسه والکس و نوبیتکس ضروری است. طبیعتاً کاربران باید دنبال صرافی باشند که براساس خدمات ارائه شده کارمزد مناسبی دریافت کند. حداکثر کارمزدی که معامله‌گران نوبیتکس باید بپردازند ۰.۳۵ برای حجم میانگین معاملات زیر ۱۰ میلیون در یک ماه است. هرچه حجم معاملات کاربران بیشتر باشد کارمزد آنها در این صرافی کمتر خواهد شد. بیشترین میزان کارمزد صرافی والکس هم دقیقاً مشابه نوبیتکس است. در این صرافی هم هرچه حجم معاملات بیشتر شود کاربران کارمزد کمتری پرداخت خواهند کرد. این نکته را هم اضافه کنیم که کارمزدهای نوبیتکس و والکس شباهت زیادی به صرافی‌های خارجی دارند.

    سطح کاربری

    یکی از پارامترهایی که شاید والکس و نوبیتکس در آن تفاوت اندکی با هم داشته باشند سطوح کاربری است. سطوح ۱، ۲، ۳، تریدر و ویژه ۵ سطح متفاوت نوبیتکس برای کاربران هستند. برای افتتاح حساب سطح ۱ تنها نیاز به ارائه اطلاعات هویتی و بانکی خودتان دارید. در صرافی والکس تنها سه سطح صفر، یک و دو برای کاربران طراحی شده است. برای افتتاح حساب در پایین‌ترین سطح این صرافی فقط نیاز به تایید شماره تلفن همراه دارید.

    احراز هویت

    احراز هویت در امنیت صرافیهای ارز دیجیتال تاثیر بسیار زیادی دارد. با این وجود برخی از کاربران ترجیح می‌دهند سراغ صرافی‌هایی بروند که احراز هویت در آنها وجود نداشته باشد. با این حال برای فعالیت در هر دو صرافی نوبیتکس و والکس باید مراحل احراز هویت را پشت سر بگذارید. تا زمانی که اطلاعات مورد نیاز برای احراز هویت را در این صرافیها آپلود نکنید امکان استفاده از آنها را نخواهید داشت. در این شرایط احتمال کلاهبرداری در این دو صرافی به شدت کاهش پیدا می‌کند.

    پشتیبانی از ارزهای دیجیتال 

    یکی دیگر از پارامترهایی که هنگام مقایسه نوبیتکس و والکس باید سراغ آن برویم، پشتیبانی این صرافی‌ها از ارزهای دیجیتال می‌باشد. در صرافی نوبیتکس هر معامله‌گر می‌تواند روی بیش از ۲۰ رمز ارز گوناگون سرمایه‌گذاری کند. در صرافی والکس نیز کاربران می‌توانند روی بیش از ۵۰ نوع ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری فکر کنند. طبیعتاً این مقایسه نشان می‌دهد که معامله‌گران والکس قدرت انتخاب بیشتری نسبت به نوبیتکس دارند. هرچند باید این موضوع را در نظر گرفت که نوبیتکس معامله‌گران می‌توانند سراغ معاملات فیوچرز بروند اما در والکس چنین امکانی برای آنها فراهم نشده است.

    واریز و برداشت

    در ادامه مقایسه نوبیتکس و والکس سراغ شرایط واریز و برداشت در آنها می‌رویم. برای برداشت وجه از حساب در نوبیتکس شما می‌توانید از کارت بانک‌های گوناگون استفاده کنید. البته اگر دنبال تسویه حساب فوری هستید باید سراغ بانک آینده بروید. والکس برای تسویه حساب با کاربران خود از سیستم‌های پایا و ساتنا پشتیبانی می‌کند. برای واریز یا برداشت فوری پول در این صرافی نیز باید سراغ حساب‌های خودتان در بانک سامان بروید.

    پاداش

    اکثر صرافیهای بین‌المللی برای معامله‌گران خود پاداش‌های مختلفی ارائه می‌کنند. نوبیتکس و والکس هم از این قاعده مستثنی نیستند و پاداش‌های گوناگونی برای معامله‌گران خود طراحی کرده‌اند. در صورتی که شما دوستان خودتان را به والکس دعوت کنید، بین ۲۵ تا ۴۵ درصد پاداش دریافت خواهید کرد. در نوبیتکس نیز برای تشویق معامله‌گران، در صورتی که آنها بتوانند دوستان خود را به این صرافی وارد کنند ۳۰ درصد پاداش در نظر گرفته شده است.

    حداقل سرمایه

    قطعاً با این مفهوم آشنا هستید که برای معامله‌گری در هر صرافی باید سرمایه اولیه داشته باشید. معمولاً معامله‌گران ترجیح می‌دهند سراغ صرافی‌هایی بروند که حداقل سرمایه مورد نیاز برای فعالیت در آنها کمتر باشد. برای فعالیت در صرافی نوبیتکس شما حداقل باید ۵۰۰ هزار تومان پول نقد داشته باشید. در صرافی والکس نیز طبق قوانین و مقررات این صرافی شما حداقل باید ۱۰۰ هزار تومان سرمایه به حساب خودتان واریز کنید. البته در نظر داشته باشید که هیچ کدام از این صرافی‌ها سقفی برای حداکثر مبلغ معامله‌گری در نظر نگرفته‌اند. با توجه به مواردی که گفتیم از نظر حداقل سرمایه به نظر می‌رسد والکس انتخاب بهتری برای شما خواهد بود. البته نهایتاً باز هم به این نکته اشاره می‌کنیم که در انتخاب صرافی کریپتوکارنسی به شرایط خودتان نگاه کنید. هر معامله‌گری برای فعالیت در این بازار استراتژی متفاوتی در نظر می‌گیرد و همه مثل هم نیستند.

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=344431

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم