• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
6

معروف‌ترین معابد کشور ژاپن

  • کد خبر : 310761
  • 12 بهمن 1401 - 13:27
معروف‌ترین معابد کشور ژاپن

مردم ژاپن، افرادی مذهبی هستند و به همین دلیل معابد مختلفی در این کشور وجود دارند. بسیاری از معابد ژاپن جزو بناهای تاریخی با معماری منحصربفرد محسوب می‌شوند و از جمله مکان‌های مورد علاقه توریست‌ها هستند. اگر قصد دارید در تور ژاپن نوروز ۱۴۰۲ به این کشور سفر کنید، در این مطلب می‌توانید با معابد […]

  • مردم ژاپن، افرادی مذهبی هستند و به همین دلیل معابد مختلفی در این کشور وجود دارند. بسیاری از معابد ژاپن جزو بناهای تاریخی با معماری منحصربفرد محسوب می‌شوند و از جمله مکان‌های مورد علاقه توریست‌ها هستند. اگر قصد دارید در تور ژاپن نوروز ۱۴۰۲ به این کشور سفر کنید، در این مطلب می‌توانید با معابد معروف آن آشنا شوید.

    شینتو: دین‌ رایج در ژاپن

    دین شینتو، دین رایج در ژاپن است و بیش از 80 درصد مردم ژاپن، پیرو این دین هستند. شینتو، دینی بدون پیامبر محسوب می‌شود که وجدان کاری، نظم و احترام به طبیعت از جمله اصول مهم این مذهب هستند. آیین شینتو، ایزدبانوی خورشید را نگهبان سرزمین ژاپن می‌داند و خاندان امپراتوری این کشور را از نسل ایزدبانوی خورشید می‌داند. همچنین خدایان شینتو، کامی نام دارند که ارواح مقدسی در کالبد عناصری مانند باد، باران، کوه‌ها، درختان و رودخانه هستند. پیروان این آیین اعتقاد دارند، انسان موجودی دارای ذات نیک است و شر توسط ارواح شیطانی و نیروهای اهریمنی ایجاد می‌شود. معابد دین شینتو در ژاپن دارای بخش‌های مختلف زیر هستند:

    1. توری: معابد دین شینتو در ژاپن دارای دروازه‌ای ورودی به نام توری هستند. این دروازه‌ها از چوب ساخته می‌شوند و اغلب به رنگ سیاه یا نارنجی هستند.
    2. کومینو: کومینو در معابد شینتوی ژاپن، یک جفت مجسمه سگ نگهبان یا شیر است که در دو سمت دروازه ورودی قرار دارد.
    3. چشمه تطهیر: در معابد شینتوی ژاپن، چشمه‌هایی در نزدیکی در ورودی قرار دارند و زائران هنگام ورود به معبد، دست‌ها و دهان خود را در داخل آن می‌شویند.
    4. سالن اصلی و سالن پیشکش: سالن اصلی و سالن پیشکش از دیگر بخش‌های معابد شینتو هستند که در آن‌ها اشیای مقدس نگهداری شده و زائران به عبادت می‌پردازند.
    5. صحنه: در برخی از معابد شینتو، بخشی به نام صحنه وجود دارد که در آن به اجراهای مذهبی می‌پردازند.
    6. اما: اما، بخشی جذاب در معابد شینتو است که در آن، زائران آرزوهای خود را روی ورقه‌های چوبی می‌نویسند و با این امید در زیارتگاه قرار می‌دهند که برآورده شود.

    معابد دیدنی ژاپن

    تورهای ژاپن اغلب بازدید از معابد کهن و زیبای این کشور را در برنامه سفر خود می‌گنجانند. پیشنهاد می‌کنیم شما نیز در سفر به ژاپن، بازدید از معابد دیدنی زیر را در برنامه سفرتان قرار دهید:

    • معبد سانجوسانگندو

    معبد سانجوسانگندو، یکی از معابد زیبای شهر توکیو است که در آن هزار و یک مجسمه خدای بخشش یا کانن نگهداری می‌شوند. این معبد زیبا در شرق توکیو در سال 1164 میلادی ساخته شده و بعد از تخریب در آتش‌سوزی در سال 1264 میلادی دوباره بازسازی شده است.

    • معبد هیداسانوگو

    معبد هیداسانوگو، یکی از معابد مهم دین شینتو در شهر تاکایامای ژاپن است که بنایی با معماری ژاپنی منحصربفرد و زیبا دارد. در این معبد هر ساله جشنواره مهم ژاپنی با نام جشنواره شینتو سانو ماتسوری برگزار می‌شود و توریست‌های زیادی برای دیدن این جشنواره به شهر تاکایاما سفر می‌کنند.

    یکی از جذابیت‌های معبد هیداسانوگو، باغ زیبای آن با درختان بلند و کهنسال است که در بهار، منظره‌ای چشم‌نواز دارد.

    • معبد هسه دورا، کاماکورا

    معبد هسه دورا، یکی از معابد زیبای ژاپنی در شهر کاماکوراست که به فرقه جودوی آیین بودایی تعلق دارد. پیروان فرقه جودو، این معبد را به احترام الهه رحمت ساخته‌اند و مجسمه 30 فوتی این الهه را در داخل آن قرار داده‌اند.

    در نزدیکی معبد هسه دورا، موزه کوچکی وجود دارد که در آن می‌توانید ضمن دیدن گنجینه‌های بودیسم ژاپنی، با تاریخ این معبد نیز بیشتر آشنا شوید.

    • معبد میجی جینگو

    معبد میجی جینگو، یکی از معابد مهم ژاپن در شهر توکیو است که به ارواح امپراتور میجی و ملکه شوکن تقدیم شده است. این معبد که در سال 1925 میلادی، شش سال بعد از مرگ امپراتور میجی(یکی از امپراتورهای مقتدر ژاپن) ساخته شده ، فضایی آرام‌بخش و معنوی دارد.

    معبد میجی به علت قرار گرفتن در منطقه جنگلی یویوگی توکیو دارای محوطه‌ای زیبا و سرسبز است و منظره غروب آفتاب در آن، تماشایی و بی‌نظیر است. همچنین معبد میجی جینگو دارای دروازه توری باشکوهی است که در اغلب معابد شینتو وجود دارند. پیشنهاد می‌کنیم بازدید از این معبد را در تور توکیو پایتخت ژاپن از دست ندهید.

    معروف‌ترین معابد کشور ژاپن

    • معبد کوتوکواین

    معبد کوتوکواین، یکی از زیباترین معابد ژاپن در استان کانگاوا است که در سال 1252 میلادی بنا شده است. این معبد باشکوه، فضایی باشکوه و دلنشین دارد و مجسمه بودای بزرگِ غول پیکر آن شهرت زیادی دارد.

    • معبد شیتنوجی

    معبد شینتوجی، معبدی زیبا در اوساکای ژاپن است که جزو قدیمی‌ترین معابد ژاپن به شمار می‌رود. این معبد در سال 593 میلادی بنا شده و بعد از چند بار تخریب در اثر جنگ و بلایای طبیعی دوباره بازسازی شده است. این معبد، ساختمان 5 طبقه باشکوهی دارد و اغلب بازدیدکنندگان اوساکا، این شهر را بدون دیدن معبد شیتنوجی ترک نمی‌کنند.

    • معبد ایسشینجی

    معبد ایسشینجی، معبد باشکوهی در شهر اوساکا می‌باشد که قدمت آن به قرن 12 میلادی بر می‌گردد. فضای داخلی این معبد کهن، جلوه‌ای زیبا از معماری سنتی ژاپن است.

    یکی از جذابیت‌های مهم معبد ایسشینجی، 15 پیکره‌ای است که به روش اوکوتسو بوتسو ساخته شده و در معرض نمایش عموم قرار گرفته‌اند. در روش اوکوتسوبوتسو، پودر استخوان مردگان با خاک رس ترکیب شده و برای ساخت مجسمه‌های ماندگار استفاده می‌شوند.

    • معبد سومیوشی تایشا

    معبد سومیوشی تایشا، بنایی بی‌نظیر است که در تور ژاپن حتما باید به دیدن آن بروید. این معبد باشکوه از جمله معابد مهم سومیوشی ژاپن می‌باشد که با الهام از سبک معماری سنتی سومیوشی زوکوری طراحی شده است. این معبد قدمتی 1800 ساله دارد و زیبایی و شکوه معماری ژاپنی را به تصویر کشیده است.

    معروف‌ترین معابد کشور ژاپن

    • معبد ریونجی

    معبد ریونجی، معبدی در شمال غربی شهر کیوتوی ژاپن است و معبد ریونجی در زبان ژاپنی به معنی معبد اژدهای صلح است. معبد اژدهای صلح، محلی است که بودایی‌ها برای تمرکز به آنجا می‌روند.

    • معبد ایناری فوشیمی

    معبد ایناری فوشیمی، یکی از زیباترین معابد شینتو در کیوتوی ژاپن است که بنایی باشکوه و بی‌نظیر دارد. در محوطه این معبد هزاران دروازه توری با رنگ نارنجی می‌بینید که شما را به سمت ساختمان اصلی هدایت می‌کند.

    آژانس هواپیمایی قصر شیرین هر سال تعدادی زیادی تور ژاپن را برگزار می‌کند؛ برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تورهای ژاپن آژانس قصر شیرین می‌توانید به سایت اینترنتی این آژانس مراجعه کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=310761

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم