• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
9

معرفی 5 نوع چسب قوی خانگی + حلال چسب

  • کد خبر : 308020
  • 25 آبان 1401 - 1:49
معرفی 5 نوع چسب قوی خانگی + حلال چسب

فهرست محتوا در این مقاله با 5 نوع از پر مصرف ترین و کاربردی ترین چسب های خانگی به همراه حلال آنها آشنا می شویم. با اینکه امروزه تنوع بسیاری از چسب ها و برای هر منظوری تولید شده است اما در میان آنها چسب‌هایی هستند که دارای کاربرد عمومی‌تری بوده و به عنوان چسب‌های […]

فهرست محتوا

  • در این مقاله با 5 نوع از پر مصرف ترین و کاربردی ترین چسب های خانگی به همراه حلال آنها آشنا می شویم. با اینکه امروزه تنوع بسیاری از چسب ها و برای هر منظوری تولید شده است اما در میان آنها چسب‌هایی هستند که دارای کاربرد عمومی‌تری بوده و به عنوان چسب‌های همه کاره معروف هستند، معمولا این چسب ها برای چسباندن انواع قطعات چوبی، فلزی، شیشه ای و سرامیک مورد استفاده قرار می گیرند، البته در کنار شناخت این چسب های پر کاربرد، حلال چسب نیز از نکاتی است که در هنگام کار باید با آن آشنا باشیم.

    اگر می خواهید با بهترین چسب‌های همه کاره آشنا شوید در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

     

    معرفی 5 نوع چسب قوی خانگی + حلال چسب

    معرفی چسب ۱۲۳

    چسب‌های ۱۲۳ قدرت چسبندگی بسیار زیادی دارند و در انواع مصارف خانگی مثل نمای ساختمان، چسباندن سنگ‌نما، کاشی و سایر قطعات مناسب هستند. غلظت چسب ۱۲۳ بسیار زیاد است و در نتیجه اتصال مواد با استفاده از آن برای طولانی‌مدت فوق‌العاده است. استفاده از این چسب‌ها برای تمام کار‌هایی که نیاز به اتصال محکم دارند، کاربردی است و می‌توان برای چسباندن قطعات چوبی، فلزی، چرم، سرامیک، سفال، پلاستیک، جواهرات و… از این محصول استفاده کرد. از نکاتی که در زمان خرید چسب 123 باید به آن توجه داشت یکی سرعت سفت شدن و گیرایش چسب است که معمولا باید قبل از 3 ثانیه صورت گیرد و یکی عدم ایجاد تغییر رنگ در سنگ و یا قطعاتی که می بایست به هم چسبیده شوند است. در کل برندهای معروف بازار مانند چسب 123 میتراپل، چسب 123 ترک فیکس یا ثنا باند و سایر برندهایی معتبر بازار این ویژگی ها را دارند.

    حلال چسب 123

    برای پاک کردن چسب 123 بهتر است اجازه بدهیم چسب خشک شود و سپس آن را به صورت فیزیکی جدا کنیم، ولی در زمانی که چسب تازه است می توان از استون، سرکه سفید، تینر و نفت و همچنین مواد طبیعی همچون آب لیموترش و یا روغن سبزیجات برای از بین بردن پیوند چسب استفاده نمود.

     

     

    معرفی 5 نوع چسب قوی خانگی + حلال چسب

    معرفی چسب پهن

    چسب پهن نمونه دیگری از مواد پرکاربرد برای چسباندن انواع کاغذ، کارتن و مقوا است که به‌آسانی استفاده می‌شود و هزینه آن در مقایسه با روش‌های سنتی بسیار بیشتر است. همچنین در فروشگاه اینترنتی الکتروابزار بیشتر از سایر مواد اتصال­دهنده ثبت سفارش دارد. این چسب از یک ماده و چسب به­صورت ترکیبی ساخته شده است که به‌جای انواع اتصال­دهنده‌های مکانیکی می‌توان از آن‌ استفاده کرد.

    معمولا تفاوت چسب‌های پهن علاوه بر قدرت چسبندگی در ضخامت و طول چسب می باشد که تاثیر مستقیم بر روی قیمت چسب دارند و در زمان قیمت چسب پهن باید به آن دقت نمود. به عنوان مثال هر چه ضخامت چسب بیشتر باشد چسب قوی تری و چسبنده تری خواهیم داشت و در نتیجه قیمت چسب نیز گرانتر می شود. معمولا چسب‌های پهن خوب بازار دارای طول 50 یارد و ضخامت 45 میکرون هستند.

    حلال چسب پهن

    انواع چسب های نواری و چسب پهن را می توان به راحتی جئا نموده و سپس محل به جا مانده از مواد چسبی را به کمک الکل یا استون پاک نمود.

     

    معرفی چسب دوقلو

    چسب‌های دوقلوی موجود در بازار معمولاً دارای دو تیوپ مجزا هستند که مواد تشکیل‌دهنده هرکدام حدود ۲۰ گرم وزن دارد. محتویات یکی از این تیوپ‌ها رزین و دیگری کاتالیزور است. با ترکیب این دو ماده یک واکنش شیمیایی رخ می‌دهد و عملکرد چسباندن مواد مختلف با سرعت و کیفیت زیادی انجام می‌شود. این چسب پس از ترکیب به مدت ۵ دقیقه قابل استفاده است و مواد چسبانده شده یک ساعت نیاز به استراحت دارد.

    این محصول را می توان در سطوح فلزی، شیشه‌ای، چوبی، پلاستیکی، سنگی و کاغذی استفاده کرد. چسب دوقلو پس از خشک شدن مقاومت زیادی دارد و می‌توان بر روی آن سوهان کشید. پاک کردن آن نیز فقط با استفاده از استون انجام می­شود.

    حلال چسب دوقلو

    در واقع نمی توان چیزی را به عنوان حلال چسب دو قلو پس از خشک شدن معرفی نمود و می بایست به صورت فیزیکی آن را تراشید.

     

     

    معرفی چسب دو طرفه

    یکی از محصولاتی صنعتی پرکاربرد دیگر برای اتصال قطعات ماشین و لوازم برقی، نوار چسب دو طرفه است که قدرت و استقامت طولانی‌مدت دارد. این محصول در برابر عواملی مثل رطوبت، دمای بالا، اشعه ماوراءبنفش و انواع مواد شیمیایی بسیار مقاوم است که به­صورت دورویه یا دولایه تولید می‌شود.

    حلال چسب دو طرفه

    ممکن است پس از گذشت مدتی وسایلی را که با کمک چسب دو طرفه به سطوح مختلف چسبانده‌اید را بردارید، واضح است که جای چسب دو طرفه بر روی سطح مورد نظر باقی می‌ماند. برای پاک کردن رد آن می‌توانید از سشوار کمک بگیرید. ابتدا با سشوار کشیدن به محل چسب حرارت دهید و سپس با کمک دست، چسب را پاک نمایید. در دومین روش پاک کردن چسب دو طرفه از روی سطوح از استون درصد بالا استفاده می‌شود. به جای استون می‌توانید از سرکه نیز استفاده نمایید به این صورت که پارچه‌ای را به سرکه آغشته کرده و سپس پارچه را بر روی آثار به جا مانده چسب دو طرفه بکشید.

     

     

    معرفی چسب آکواریوم

    این چسب برای استفاده در نصب پنجره و شیشه، ساخت یا تعمیر آکواریوم، درزگیری در محیط‌های بهداشتی، نصب سینک ظرف‌شویی، ایجاد عایق رطوبتی برای سطوح اطراف سینک، به‌عنوان درزگیر سیلیکونی در واحد‌های تولیدی، ساخت لوازم خانگی و… کاربرد دارد.

    این چسب که یک درزگیر سیلیکونی است، در رنگ‌های مختلف سفید، مشکی، قرمز، قهوه‌ای، بی‌رنگ و… تولید می‌شود. چسب سفید برای نصب پنجره، روشویی، کاشی و… مناسب است. چسب مشکی آکواریوم برای نصب شیشه اتومبیل استفاده می‌شود. چسب آکواریوم قرمز برای واشر‌سازی مناسب است و رنگ قهوه‌ای در صنایع چوب به مصارف دیگر کاربرد دارد. از نمونه بی­رنگ نیز برای چسباندن انواع شیشه­ها استفاده کرد.

    چسب‌های آکواریومی دارای تنوع و کیفیت های بسیار متنوعی در بازار هستند و همین موارد موجب اختلاف قیمت در مدل های مختلف چسب آکواریوم گردیده است. مهمترین موارد تاثیر گذار در قیمت که در زمان قیمت چسب آکواریوم  باید به آنها توجه داشت عبارتند از :

    • درصد سیلیکون به کار رفته در ترکیب چسب که هر چه به 100 نزدیکتر باشد کیفیت بالاتری خواهد داشت.
    • دارا بودن خاصیت آنتی باکتریال و یا ضد قارچ.
    • وزن چسب موجود در سیلندرها. اگر چه شنل و اندازه این سیلندرها یکی است ولی معمولا وزن چسب داخل آنه که بر روی بدنه سیلندر نیز درج می شود متفاوت است.
    • تاریخ انقضا چسب نیز از موارد بسیار مهمی است که در زمان خرید باید به آن دقت شود.

    حلال چسب آکواریوم

    برای پاک نمودن اثر چسب آکواریوم می توان از حلال هایی مانند استون، الکل و یا سرکه سفید بهره برد و برای سیلیکون های قوی تر از مواد شیمیایی قوی تری مانند الکل های صنعتی ایزوپرفیل، تولوئن و زایلین موادی هستند که سیلیکون را در خود حل می کنند.

     

    انواع مختلف چسب را از الکتروابزار تهیه کنید!

    محصولات اتصال­دهنده مثل چسب برای فعالیت‌های مختلف صنعتی کاربرد‌های زیادی دارند. انواع مختلف چسب بر اساس استفاده در محیط‌های مختلف طراحی و تولید شده است. شما می‌توانید برای یک خرید مطمئن و تهیه محصول باکیفیت، از طریق فروشگاه اینترنتی الکتروابزار)  ( electroabzar.com که به عنوان یک ابزار فروشی اینترنتی انواع محصولات چسب را نیز با ضمانت اصالت و همچنین مرجوعی تا 30 روز ارائه می دهد اقدام نمایید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=308020

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم