• امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

معرفی 4 جایگزین اسید سیتریک [بهترین جایگزین های نگهدارنده]

  • کد خبر : 340873
  • 24 دی 1402 - 11:00

آیا به یک جایگزین اسید سیتریک در لحظه آخر نیاز دارید؟ از آب لیمو گرفته تا سرکه سیب، این چهار بهترین جایگزین، مواد نگهدارنده مورد نیاز را در اختیار شما قرار می دهند. اسید سیتریک معمولاً به عنوان نگهدارنده در محصولات غذایی مانند مربا، ژله و حتی برخی نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود. همچنین به عنوان یک […]

  • آیا به یک جایگزین اسید سیتریک در لحظه آخر نیاز دارید؟ از آب لیمو گرفته تا سرکه سیب، این چهار بهترین جایگزین، مواد نگهدارنده مورد نیاز را در اختیار شما قرار می دهند.

    اسید سیتریک معمولاً به عنوان نگهدارنده در محصولات غذایی مانند مربا، ژله و حتی برخی نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود. همچنین به عنوان یک عامل طعم دهنده در محصولات غذایی مانند شربت‌های نوشابه، میوه یا بستنی وانیلی، و محصولات پخته شده مانند کوکی‌ها و آب نبات‌ها استفاده می‌شود.

    ممکن است همیشه در خواربارفروشی یا داروخانه محلی شما در دسترس نباشد. در این مقاله، ما به مواد مختلفی نگاه خواهیم کرد که برای پخت و پز و حفظ دستور العمل‌ها به خوبی کار می‌کنند.

    آب لیمو

    همانطور که از نامش مشخص است، این آب لیمو است. آب لیمو حاوی آب، قند، اسید‌های آمینه، ویتأمین‌ها، اسید‌های فنولیک و اسید سیتریک است. اسیدیته موجود در آب لیمو چیزی است که آن را به یک جایگزین عالی برای اسید سیتریک تبدیل می‌کند. آب لیمو نیز به اندازه اسید سیتریک ترش است. نکته جالب در مورد آب لیمو به عنوان جایگزین این است که به همان اندازه ترش است، اما دارای مزایای اضافی ویتأمین C است.

    پر از مواد مغذی است و این دلیل دیگری است که جایگزین خوبی برای اسید سیتریک است. یک لیمو به شما ۳ گرم اسید سیتریک می‌دهد، بنابراین ممکن است لازم باشد چندین لیمو را فشار دهید تا مقدار مناسب اسید سیتریک را دریافت کنید. می‌توانید از این برای دانستن مقدار آب لیمو برای مقدار مشخصی اسید سیتریک استفاده کنید. یک قاشق غذاخوری اسید سیتریک را می‌توان با ۴ تا ۵ قاشق غذاخوری آب لیمو جایگزین کرد.

    اسید سیتریک اغلب به شکل پودر است. بنابراین هنگامی که آن را با آب لیمو جایگزین می‌کنید، باید سایر مواد را به شکل مایع تغییر دهید. آب لیمو مایع اضافی را اضافه می‌کند که اگر بخواهید از اسید سیتریک به شکل پودر آن استفاده کنید، معمولاً وجود ندارد. این در مورد بهترین جایگزین برای اسید سیتریک است.

    پودر اسید سیتریک

     

    اسید تارتاریک

    این اسیدی است که به طور طبیعی در میوه‌هایی مانند انگور وجود دارد. این یک اسید دی کربوکسیلیک است و اغلب در انواع مختلف دستور العمل‌ها استفاده می‌شود. اسید تارتاریک و اسید سیتریک هر دو از میوه‌ها هستند و می‌توانند به عنوان ترش‌کننده استفاده شوند. تفاوت این است که سیتریک از مرکبات است در حالی که تارتاریک از انگور است، اما طعم‌ها مشابه است. دارای فواید سلامتی مشابه اسید سیتریک است که به جایگزین مناسبی برای آن کمک می‌کند.

    اسید تارتاریک جایی است که شراب‌ها اسیدیته خود را بدست می‌آورند. درست مانند اسید سیتریک به شکل پودر نیز موجود است. این بدان معنی است که برای قرار دادن جایگزین نیازی به تغییر سایر مواد نخواهید داشت. با این حال، طعم اسیدی‌تری دارد، بنابراین اگر این چیزی نیست که به دنبال آن هستید، آن را کم استفاده کنید. اگر دستور غذای شما نیاز به یک قاشق چایخوری اسید سیتریک دارد، آن را با ¼ قاشق چایخوری اسید تارتاریک جایگزین کنید. سپس در صورت لزوم می‌توانید موارد بیشتری را اضافه کنید، اما بهتر است اضافه کنید تا اینکه با مقدار زیاد شروع کنید و آن را حذف نکنید.

    سرکه مقطر سفید و سرکه سیب

    اسید سیتریک، ترش است و بنابراین هر دستور غذایی که به آن نیاز دارد باید جایگزینی داشته باشد که بتواند با این ترشی مطابقت داشته باشد. سرکه مقطر سفید و سرکه سیب همان ترشی و طعم ترش مترادف اسید سیتریک را به شما می‌دهند. نکته مهم در مورد سرکه سفید این است که سایر مواد موجود در دستور غذا را تغییر نمی‌دهد. به این ترتیب، لازم نیست نگران تغییر طعم یا بافت دستور پخت خود باشید.

    سرکه سفید مقطر طعمی مشابه اسید سیتریک دارد و آن را جایگزین خوبی می‌کند. با این حال، سرکه به اندازه اسید سیتریک اسیدی نیست و به همین دلیل، ممکن است لازم باشد آن را بچشید تا بدانید که آیا طعم آن به دست آمده است یا خیر. برای جایگزینی، باید سه برابر مقداری که به اسید سیتریک نیاز دارید، سرکه اضافه کنید. بنابراین، به عنوان مثال، اگر دستور غذا به یک قاشق غذاخوری اسید سیتریک نیاز دارد، به سه قاشق غذاخوری سرکه نیاز خواهید داشت.

    حتی اگر سرکه سفید قوی نیست و ممکن است نیاز به استفاده بیشتر داشته باشید، باید به خاطر داشته باشید که ممکن است طعم غذای شما را تغییر دهد. همچنین، از آنجایی که باید از سرکه بیشتر از اسید سیتریک استفاده کنید، مایع بیشتری به دستور غذا اضافه کنید، ممکن است لازم باشد سایر مواد مایع را تغییر دهید. به این ترتیب، در نهایت با یک وعده غذایی آبدار مواجه نمی‌شوید.

    قرص‌های له شده ویتأمین C یا اسید اسکوربیک

    اسید اسکوربیک در مرکبات یافت می‌شود و کاربرد‌های متعددی دارد که بیشتر آن‌ها مشابه اسید سیتریک است. همچنین نام علمی ویتأمین C است، بنابراین اجازه ندهید شما را بترساند. این یک جایگزین عالی برای اسید سیتریک است. این ماده به عنوان یک نگهدارنده عمل می‌کند و می‌توان آن را با نسبت ۱: ۱ به جای آن استفاده کرد. این بدان معناست که اگر دستور تهیه یک قاشق غذاخوری اسید سیتریک نیاز دارد، می‌توانید از یک قاشق غذاخوری قرص ویتأمین C خرد شده استفاده کنید که به نام اسید اسکوربیک نیز شناخته می‌شود.

    از آنجایی که قرص‌ها وقتی خرد می‌شوند به شکل پودر در می‌آیند، به این معنی است که قوام آن‌ها یکسان است و به این ترتیب، دستور غذا را زیاد تغییر نمی‌دهید. با این حال، اسید سیتریک با اسید اسکوربیک متفاوت است زیرا ضعیف‌تر است. تفاوت این دو باعث می‌شود که این جایگزین کمی کمتر مناسب باشد، مخصوصاً در مقایسه با آبلیمو و جایگزین‌های دیگری که در این مقاله از آن‌ها عبور کرده‌ایم.

    آیا می توانید اسید سیتریک را در خانه درست کنید؟

    بله، می توانید اسید سیتریک خود را در خانه با مخلوط کردن کریستال های اسید سیتریک با آب جوشانده مقطر درست کنید.

    آیا اسید سیتریک همان سرکه سفید است؟

    در حالی که هر دو اسید هستند، اما یکسان نیستند. اسید سیتریک یک اسید آلی است، در حالی که سرکه سفید اسید استیک است.

    اسید سیتریک قوی تر یا سرکه چیست؟

    اسید سیتریک قوی تر از سرکه است، به همین دلیل است که هنگام جایگزینی، باید از سرکه بیشتر از اسید سیتریک استفاده کنید.

    با مخلوط کردن اسید سیتریک و سرکه چه اتفاقی می افتد؟

    وقتی این دو را با هم مخلوط می کنید، دی اکسید کربن تشکیل می شود و این باعث تشکیل حباب می شود. افزودن سرکه باعث حباب شدن مخلوط بیشتر می شود.

    آیا سرکه سیب اسید سیتریک است؟

    نه، این دو با هم فرق دارند. سرکه سیب حاوی اسید سیتریک است، اما این دو یکسان نیستند.

    آیا می توانم به جای اسید سیتریک برای موزارلا از آب لیمو استفاده کنم؟

    بله، تو میتونی. برای این دستور، می توانید از 1/8 فنجان قوطی آب لیمو به ازای هر ½ قاشق چای خوری اسید سیتریک در دستور العمل هایی که نیاز به موزارلا دارند استفاده کنید.

    آیا اسید سیتریک همان جوش شیرین است؟

    نه، آن‌ها یک چیز نیستند. اما می‌توان از اسید سیتریک برای کمک به فعال کردن جوش شیرین استفاده کرد.

     

    چه مواد غذایی حاوی اسید سیتریک آبدار هستند؟

    اسید سیتریک آبدار به عنوان یک افزودنی طبیعی در مواد غذایی و نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود. برخی از مواد غذایی که ممکن است حاوی اسید سیتریک آبدار باشند عبارتند از:

    1. نوشیدنی‌های غیرالکلی مانند آبمیوه‌ها و نوشابه‌ها
    2. سس‌ها و مواد افزودنی غذایی
    3. مربا و ترشی
    4. مواد غذایی فرآوری شده مانند کنسروها و آب‌میوه‌ها

    در هر صورت، برچسب مواد غذایی معمولاً ذکر می‌کند که آیا اسید سیتریک آبدار به عنوان یک افزودنی اضافه شده است یا خیر.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=340873

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم