شعار جدید بانک ملت روی دو عنصر اساسی تجربه و متمایز بودن تمرکز کرده است؛ تجربه مجموعه تعاملات ذینفعان با بانک است که این حس خوشایند باعث می شود تا مشتریان از بانک با دید و ذهنیت مثبت صحبت کنند.
پول بانک: بانک ملت بهعنوان یک شهروند سازمانی به نقشآفرینی خود در عرصههای اقتصادی، اجتماعی و زیستمحیطی واقف است از اینرو علاوه بر متعهد بودن به رعایت الزامات قانونی و مبانی اخلاقی کسبوکار؛ بر آن است تا فعالانه مسئولیتهای لازم و مرتبط با اقدامات خود را بر عهده گیرد.
تاریخچه بانک
بانک ملت به موجب مصوبهی مورخ 29 آذر 1358 مجمع عمومی بانکها از ادغام بانکهای تهران، داریوش، بینالمللی ایران، عمران، بیمهی ایران، ایران و عرب، پارس، اعتبارات تعاونی و توزیع، تجارت خارجی و فرهنگیان در تاریخ 31 تیر 1359 تشکیل و با شماره 38077 در ادارهی ثبت شرکتها به ثبت رسید و عملیات اجرایی بانک از همان تاریخ آغازشد.
با ادغام بانک ها، سرمایهی اولیهی بانک ملت به سی وسه میلیارد و پانصدمیلیون ریال رسید.
به استناد مجمع عمومی فوقالعاده بانکها (مورخ 17 فروردین87) و تصویب نامه هیأت محترم وزیران (شماره 68985/ت 37925 مورخ 2 مرداد 86) شخصیت حقوقی بانک ملت به سهامی عام تبدیل گردید.
بانک ملت در حال حاضر با سرمایه 207042 میلیارد ریال یکی از بزرگ ترین بانکهای کشور است که درچارچوب دولت جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند.
مهمترین راهبردهای بانک ملت توسعهی فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت روابط مشتریان، بهبود کیفیت خدمات، توسعه منابع انسانی و بهبود شاخصهای عملکرد است. برای دستیابی به این راهبردها، اهدافی همچون رشد و بهرهوری بانک، سوددهی و ارائه خدمات مناسب به مشتریان، شناخت نیازها و دستهبندی مشتریان و فرآیندهای مربوط به سود، آموزشهای استراتژی محور، فنآوری نوین بانکی و همسوسازی اهداف فردی، بخشی و سازمانی ترسیم شدهاست.
من بعنوان یکی از کارکنان بانک ملت بیش از هر چیز شاکر درگاه خداوند بزرگ هستم که نعمت گام نهادن در مسیر خدمت به ملت شریف ایران اسلامی را بر من ارزانی داشته است راهی که مقصد نهایی آن، رضایت اوست.
از او می خواهم که مرا در متصف شدن به صفات مطلوب شخصی و حرفه ای در راستای تحقق آرمان و رسالت بانک یاری نماید تا بتوانم نسبت به رعایت اصول و موازین این بیانیه که منبعث از ارزش های محوری بانک ملت بوده و بیانگر منشور اخلاقی کارکنان است متعهد باشم.
جایگاه رفیع و اعتبار و هویت بانک ملت بدون تردید حاصل تلاش عاشقانه مجموعه ای از همکاران است که گروهی به افتخار بازنشستگی نایل آمده اند، گروهی دیگر شاغل و در حال ارائه خدمت اند و نسلی دیگر از ایشان همکارانی هستند که در آینده تعالی بخش و میراث دار این اعتبار و هویت خواهند بود. پس در این برهه با علم به ارزش این سرمایه گرانبها همواره خواهم کوشید تا حافظ زحمات و تلاش های ارزشمند گذشتگان و مایه مباهات و درخشش آیندگان باشم.
برای مشاهده تمام بخش های منشور اخلاقی کارکنان بانک ملت، روی تصویر زیر کلیک کنید.
– تقدیر رییس جمهور اسبق کشور از بانک ملت
– کسب مقام برتر در بانک های تجاری کشور
– دریافت گواهینامه ISO 9001:2000 از موسسه بین المللی Moody
– کسب مقام نخست در بین بانک های دولتی در طرح ارزیابی عملکرد و تعیین کارایی بانک های دولتی در سال 1382
– کسب مقام برتر در سال 2000 از سوی موسسه بین المللی The Banker
– کسب مقام برتر در سال 2002 از سوی موسسه بین المللی The Banker
– تقدیر وزیر وقت امور اقتصادی و دارایی از بانک ملت در سال 1385
– تقدیر وزیر وقت امور اقتصادی و دارایی از بانک ملت در سال 1387
– تنها بانک برگزیده در ردیف پنج سازمان برتر در زمینه ارتقاء نظام سلامت اداری و مبارزه با فساد، سال 1389
– تقدیر وزیر وقت بازرگانی از بانک ملت در راستای طرح خرید گندم
– کسب رتبه ششم صد شرکت برتر در سال مالی 1392
– کسب عنوان سازمان برتر در حوزه فناوری و مدیریت سلامت اداری کشور، سال 1393
– کسب تندیس زرین برند محبوب در سال 1393
– دریافت تندیس صداقت در حوزه بانکداری الکترونیک، سال 1393
– کسب عنوان کارآفرین برتر در کنفرانس ملی کارآفرینی و تولید ملی، سال 1393
– کسب تقدیرنامه چهار ستاره جایزه ملی تعالی سازمانی در سال 1393
– کسب تندیس زرین برند محبوب در حوزه خدمات الکترونیکی در سال 1394
– کسب تندیس زرین برند محبوب در حوزه خدمات بانکی در سال 1394
– کسب تندیس زرین محبوب ترین بانک ایران در سال 1395 به انتخاب پنجاه هزار مشتری شبکه بانکی
– کسب تندیس برترین خدمات الکترونیکی در سال 1395 به انتخاب پنجاه هزار مشتری شبکه بانکی
– کسب عنوان سومین شرکت برتر ایران در رتبه بندی سال 1395 سازمان مدیریت صنعتی ایران
– کسب تندیس زرین بانک محبوب ایران در سال 1396 به انتخاب یکصد هزار مشتری شبکه بانکی
مسئولیت اجتماعی
بانک ملت به حوزه مسئولیت های اجتماعی به عنوان ضرورتی اجتناب ناپذیر می نگرد لذا فعالیت های این حوزه را با پذیرش کامل و داوطلبانه انجام می دهد و در سال های اخیر تلاش نموده است که فعالیت های خود را از تمرکز صرف بر امور خیریه و بشردوستانه خارج و به سایر حوزه های مورد نیاز جامعه تسری دهد. استخراج حوزه های 8 گانه فعالیت های مسئولیت اجتماعی، گزارش شفاف فعالیت های انجام شده ، تبعیت از استانداردهای جهانی در این زمینه و تلاش در جهت ارتقاء کمی و کیفی فعالیت های مسئولیت های اجتماعی گواهی است بر این نگرش بانک ملت.
بیانیه خطم شی مسئولیت اجتماعی بانک ملت
بانک ملت بهعنوان یک شهروند سازمانی به نقشآفرینی خود در عرصههای اقتصادی، اجتماعی و زیستمحیطی واقف است از اینرو علاوه بر متعهد بودن به رعایت الزامات قانونی و مبانی اخلاقی کسبوکار؛ بر آن است تا فعالانه مسئولیتهای لازم و مرتبط با اقدامات خود را بر عهده گیرد. بانک ملت تلاش دارد تا مسئولیت اجتماعی بهعنوان یک باور و فرهنگ در بانک نهادینه شده و در فعالیتهای روزمره کارکنان تجلی یابد.
رویکرد بانک ملت به مسئولیت اجتماعی در گستره زمانی میانمدت و بلندمدت و با تکیهبر کسب اهداف عالی اجتماعی قرار دارد علاوه بر این به مشارکت در فعالیتهای خیریه و واکنشهای بهموقع در برابر تقاضاهای محیطی توجه خواهد شد. تمامی فعالیتهای بانک در حوزه مسئولیت اجتماعی در راستای علائق ذینفعان اصلی تنظیم میشوند و طیف گستردهای از مسئولیتهای اقتصادی، قانونی، اخلاقی و انساندوستانه را شامل میشوند.
در انتخاب برنامهها و فعالیتهای مسئولیت اجتماعی، فعالیتهایی در اولویت قرار میگیرند که همزمان منافع بانک و جامعه را دربر داشته باشند و منجر به خلق ارزش مشترک برای طرفین گردد. این فعالیتها عمدتاً همراستا با کسبوکار تخصصی بانک یعنی خدمات مالی قرار دارند. خطمشی کلی بانک ملت تمرکز بر حوزههای چندگانه زیر خواهد بود:
1. فعالیتهای خیرخواهانه و بشردوستانه
2. ایفای مسئولیت اجتماعی در قبال کارکنان
3. مدیریت مصرف منابع و انرژی
4. تامین مالی و سرمایه هدفمند
5. حفظ محیط زیست
6. مشارکت کارکنان و مشتریان
7. فرهنگسازی
8. ارتباطات برون سازمانی
بانک ملت متعهد است با ارزیابی مستمر فعالیتهای خود در حوزه مسئولیتهای اجتماعی و گزارشگیری پیشرفت این فعالیتها در چارچوب گزارش پایداری GRI بهصورت سالانه ضمن برنامهریزی فعالیتهای آتی گزارشدهی اقدامات و نتایج به ذینفعان را به انجام رساند.
اهم فعالیت های بانک ملت در حوزه مسئولیت های اجتماعی؛
علی اکبر صابریان، مدیرامور اداره کل دفتر مدیریت و روابط عمومی بانک ملت:
شعار جدید بانک روی دو عنصر اساسی تجربه و متمایز بودن تمرکز کرده است. تجربه مجموعه تعاملات ذینفعان با بانک است که این حس خوشایند باعث می شود تا مشتریان از بانک با دید و ذهنیت مثبت صحبت کنند.
امروزه، تجربه مشتری به ویژه برای شرکت های خدمت محور مثل بانک در اولویت تمرکز قرار دارد و میتوان گفت، رقابت شرکت ها حول محور تجربه مشتری صورت می گیرد.
اراده و عمل مدیریت ارشد بانک و کارکنان آن این است که همواره تجربه ای به یادماندنی برای مشتریان خلق و حس خاصی برای آنان ایجاد کنیم.