• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

معرفی گلچین بهترین آهنگ های محمدرضا شجریان به همراه دانلود

  • کد خبر : 342994
  • 06 فروردین 1403 - 3:30
معرفی گلچین بهترین آهنگ های محمدرضا شجریان به همراه دانلود

دانلود اهنگ جدید ایرانی و دانلود گلچین آهنگ های محمدرضا شجریان، خواننده، موسیقی‌دان، آهنگساز سبک سنتی در ایران می‌باشد و یکی از پرآوازه‌ترین هنرمندان موسیقی اصیل ایرانی در جهان است.

  • محمدرضا شجریان، خواننده، موسیقی‌دان، آهنگساز سبک سنتی در ایران می‌باشد و یکی از پرآوازه‌ترین هنرمندان موسیقی اصیل ایرانی در جهان است.

    او متولد ۱ مهر سال ۱۳۱۹ بوده و سال‌های فعالیت‌ او از ۱۳۴۶ آغاز شده است. یکی از معروف‌ترین آثار او، دعای ربنای ماه رمضان می‌باشد. او را یکی از ۵۰ صدای برتر دنیا معرفی کرده اند.

    برای دانلود گلچین آهنگ های محمدرضا شجریان میتوانید سری به ساندکلاد، اسپاتیفای و اپل موزیک بیندازید اگر به دنبال یک مجموعه ای کامل از گلچین ترانه های ماندگار با صدای استاد شجریان هستید میتوانید این کالکشن را دانلود نمایید. همچنین سایت ایزی موزیک یکی از سایتهایی است که تمامی اهنگهای این خواننده معروف را قرار داده . برای دانلود آهنگ به این سایت مراجعه کنید.

     

    گلچین آهنگ های محمدرضا شجریان

    محمدرضا شجریان، استاد آواز ایران و خسروی آواز این سرزمین، نه تنها به خاطر صدای بی‌نظیر و تکنیک‌های آوازی‌اش شناخته شده است، بلکه به دلیل دیدگاه‌های فرهنگی و اجتماعی‌اش نیز احترام ویژه‌ای در میان مردم دارد. او که به عنوان یکی از برجسته‌ترین چهره‌های موسیقی سنتی ایران شناخته می‌شود، همواره تلاش کرده است تا موسیقی را به عنوان ابزاری برای بیان احساسات و دغدغه‌های انسانی به کار ببرد. برای دانلود گلچین آهنگ های محمدرضا شجریان اینجا کلیک کنید.

    شجریان در طول دوران هنری خود با هنرمندان بزرگی همچون پرویز مشکاتیان، حسین علیزاده و کیهان کلهر همکاری کرده و آثار ماندگاری را خلق نموده است. او همچنین به خاطر تلاش‌هایش در زمینه خوشنویسی و فعالیت‌های بشردوستانه شناخته شده است.

    شجریان نه تنها در ایران، بلکه در سطح بین‌المللی نیز شهرت دارد و جوایز متعددی را دریافت کرده است. از جمله این جوایز می‌توان به جایزه خداوندگار موسیقی از بنیاد آقاخان و نامزدی جایزه گرمی اشاره کرد.

    استاد شجریان همچنین به دلیل استفاده از اشعار کلاسیک شاعرانی چون حافظ، سعدی، مولانا، عطار، باباطاهر و خیام و همچنین شعر نو شاعرانی مانند فریدون مشیری، نیما یوشیج، سهراب سپهری، محمدرضا شفیعی کدکنی، مهدی اخوان ثالث و هوشنگ ابتهاج در آثار خود مورد تحسین قرار گرفته است.

    در اینجا، به مناسبت یادبود این هنرمند بزرگ، می‌خواهم یک متن ادبی را تقدیم کنم که با الهام از زندگی و آثار او نوشته شده است:

    نغمه‌های خسرو

    در دیاری که صدایش، زمزمه‌ی بادهاست، در سرزمینی که نوایش، زمزمه‌ی آب‌هاست، یک صدا برخاسته، از دلِ خاک و از جانِ هوا، که نه تنها یک صدا، بلکه نغمه‌ی خسروانه‌ی ماست.

    صدایی که در آن، همه‌ی عشق و همه‌ی درد نهفته، در هر تار و پودش، داستانی از این خاک سرشته، از دلِ تاریخ گذشته، از دلِ افسانه‌ها، تا به امروز رسیده، و هنوز هم به آینده بسته.

    شجریان، ای خسروی که نامت جاودانه شده، با هر آواز و ترانه، با هر نغمه‌ای که خوانده شده، تو نه تنها یک خواننده، بلکه پیام‌آور عشقی، که در هر قلبی نشسته، و در هر روحی پرانه شده.

    تو به ما آموختی که موسیقی، زبانِ جهانی‌ست، که هر نت و هر سکوتش، فریادی از درونی‌ست، که می‌توان با آن گفت، آنچه با کلمات نمی‌گنجد، که می‌توان با آن شنید، آنچه در سکوت هم می‌درخشد.

    اکنون که تو در میان ما نیستی، ولی صدایت هست، همچون نسیمی که می‌وزد، همچون بارانی که می‌بارد، می‌دانیم که هر جا که باشیم، با هر آوازی که بشنویم، در آن، نشانی از تو هست، در آن، پیامی از تو هست.

    این متن تنها یک نمونه از تأثیرات عمیقی است که استاد شجریان بر فرهنگ و هنر ایران گذاشته است. او نه تنها یک هنرمند بود، بلکه یک معلم، یک پیشگام و یک الهام‌بخش برای نسل‌های متعدد بوده است. صدای او همچنان در قلب‌ها زنده است و به عنوان یکی از گنجینه‌های موسیقی ایرانی، همیشه مورد احترام و عشق خواهد بود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=342994

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم