• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

معرفی دانشگاه حاجت تپه

  • کد خبر : 305604
  • 31 مرداد 1401 - 16:28
معرفی دانشگاه حاجت تپه

فهرست محتوا دانشگاه حاجت تپه در شهر آنکارا واقع شده است. این دانشگاه کیفیت آموزشی بسیار بالا دارد و جز دانشگاه های برتر کشور ترکیه به حساب می آید. کشور ترکیه به خاطر همسایگی با ایران و همچنین تشابهات دینی و فرهنگی که دارد؛ دانشجویان ایرانی بسیار زیادی علاقه دارند در این کشور تحصیل کنند. […]

فهرست محتوا

  • دانشگاه حاجت تپه در شهر آنکارا واقع شده است. این دانشگاه کیفیت آموزشی بسیار بالا دارد و جز دانشگاه های برتر کشور ترکیه به حساب می آید. کشور ترکیه به خاطر همسایگی با ایران و همچنین تشابهات دینی و فرهنگی که دارد؛ دانشجویان ایرانی بسیار زیادی علاقه دارند در این کشور تحصیل کنند. دانشجویان ایران بسیار زیادی برای ادامه تحصیل به کشور ترکیه مهاجرت می کنند و بسیاری از آنها به این دانشگاه می روند. در این مطلب می خواهیم به معرفی دانشگاه حاجت تپه بپردازیم.

    معرفی دانشگاه حاجت تپه

    این دانشگاه در سال 1967 تاسیس شده است. دانشگاه حاجت تپه دارای تعداد رشته های بسیار زیادی می باشد و همچنین دارای آموزش در سطح عالی می باشد؛ به همین خاطر این دانشگاه به عنوان بهترین دانشگاه ترکیه شناخته شده است. زبانی که در این دانشگاه تدریس می شود ترکی و انگلیسی می باشد و همچنین این دانشگاه مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران است به همین علت دانشجویان ایرانی بسیار زیادی متقاضی تحصیل در این دانشگاه هستند.

    دانشگاه حاجت تپه دارای 9 دانشکده، 24 مرکز تحقیقاتی، 14 مدرسه، یک مدرسه هنر و دوازده موسسه علمی می باشد.هدف این دانشگاه تربیت دانشجویانی است که بتوانند مسائل خود را به روش علمی حل کنند و همچنین این دانشجویان تبدیل به افرادی تاثیر گذار در جامعه شوند. البته هزینه تحصیل در این دانشگاه در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی نسبت به دانشگاههای دیگر بالا می باشد؛ اما دارای مدرکی معتبر در ایران، ترکیه و دیگر کشور های جهان می باشد.

    تعداد دانشجویان این دانشگاه حدود 50 هزار دانشجو است که از این تعداد 2000 نفر آنها دانشجویان بین المللی هستند. در دانشگاه حاجت تپه 150 رشته در مقطع کارشناسی تدریس می شود و حدود 173 رشته در مقاطع بالاتر تدریس می شود. همچنین یکی از مزیت های این دانشگاه این است که عضو معاهده بولونیا و اراسموس می باشد به همین علت شما بعد از اتمام دوره تحصیلی تان می توانید به راحتی به دانشگاه های اروپایی و آمریکایی اپلای بگیرید.

    رنکینگ دانشگاه

    دانشگاه حاجت تپه در بین دانشگاه های ترکیه رتبه نهم دارد و جز دانشگاه های برتر ترکیه می باشد و در بین دانشگاه های جهان رتبه 801 کسب کرده است.

    چگونگی پذیرش در دانشگاه حاجت تپه

    دانشگاه حاجت تپه مانند تمام دانشگاه ها باید برای پذیرش و تحصیل نمره مورد قبول در آزمون مربوطه کسب نمایید. تنها آزمونی که مورد تایید این دانشگاه است؛ آزمون SAT ترکیه می باشد و باید بدانید که این دانشگاه از طریق آزمون یوس دانشجو نمی پذیرد. البته ناگفته نماند که این دانشگاه از طریق بورسیه نیز دانشجو پذیرش می کند.

    افراد برای تحصیل در این دانشگاه باید نمره بالای 1200 از 1600 در آزمون SAT کسب کنند و در رشته های پزشکی و دندان پزشکی باید نمره بالای 1450 از 1600 کسب کنند. موردی دیگر که بسیار کم اهمیت می باشد این است که افراد برای تحصیل در این دانشگاه باید معدل دو سال آخر مدرسه آنها بالای 18 باشد.

    معرفی دانشگاه حاجت تپه

    پردیس های این دانشگاه

    این دانشگاه دارای مساحت بسیار بزرگی می باشد که در این دانشگاه دو پردیس صحیه و بیتپه وجود دارد. دانشکده های دانشگاه حاجت تپه در این دو پردیس قرار دارند. در ادامه بیشتر با این دو پردیس آشنا می شویم.

    پردیس صحیه

    این پردیس مربوط به رشته های علوم پزشکی می باشد و پردیس اصلی دانشگاه است. پردیس صحیه در در منطقه صحیه قرار گرفته است و رشته ها پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری، علوم بهداشت، بهداشت کودک و… در این پردیس قرار دارد.

     

    پردیس بیتپه

    این پردیس دوم دانشگاه به حساب می آید و برای افزایش دانشکده های این دانشگاه و همچنین گسترش دانشگاه تاسیس شده است.این پردیس در فاصله 14 کیلومتری شهر قرار دارد ولی این فاصله باعث نشده است که امکانات نداشته باشد. پردیس بیتپه دارای امکانات رفاهی کاملی می باشد و همچنین دارای درمانگاه تخصصی بسیار مجهز است. تمام رشته هایی که به پزشکی مربوط نیستند در این پردیس قرار دارند. از جمله رشته هایی که در این پردیس قرار دارند عبارتند از: علوم اقتصادی، علوم اجتماعی و ادبیات، دانشکده زبان خارجی، دانشکده علوم ورزشی و….

     

    امکانات دانشگاه

    هردو پردیس این دانشگاه مجهز هستند و امکاناتی همچون استخر، سالن های ورزشی، فوتبال، والیبال، بسکتبال، کتابخانه مرکزی، کافی شاپ و رستوران و… دارد. دانشگاه حاجت تپه تقریبا 140 باشگاه مختلف دارد که در زمینه های مختلف در حال فعالیت هستند. البته ناگفته نماند که مراکز آموزش موسیقی ترکیه و جهان در این دانشگاه فعالیت می کنند و حدود 300 دانشجوی دختر و پسر به صورت سالانه در این مرکز فعالیت دارند.

    معرفی دانشگاه حاجت تپه

    نتیجه گیری

    همانطور که خواندید دانشگاه حاجت تپه یکی از دانشگاه های برتر ترکیه و جهان می باشد که دارای امکانات بسیاری زیادی می باشد. سالانه دانشجویان بین المللی بسیار زیادی برای تحصیل به این دانشگاه می روند. 

    منبع :توران آکادمی

    https://touran.academy/hacettepe-university

     

     

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=305604

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم