• امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

معرفی انواع کیف پول ارز دیجیتال

  • کد خبر : 316154
  • 12 اردیبهشت 1402 - 16:34
معرفی انواع کیف پول ارز دیجیتال

فهرست محتوا برای سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال تریدرها برای نگه‌داری دارایی‌های خود به یک کیف پول ارز دیجیتال نیاز دارند. یکی از دغدغه‌های هر تریدری که قصد سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال را دارد، این است که چگونه امنیت دارایی‌های خود را افزایش دهد، به همین دلیل انتخاب یک کیف پول مناسب که بتواند از […]

فهرست محتوا

  • برای سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال تریدرها برای نگه‌داری دارایی‌های خود به یک کیف پول ارز دیجیتال نیاز دارند. یکی از دغدغه‌های هر تریدری که قصد سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال را دارد، این است که چگونه امنیت دارایی‌های خود را افزایش دهد، به همین دلیل انتخاب یک کیف پول مناسب که بتواند از دارایی‌های سرمایه گذاران به‌خوبی محافظت کند، اهمیت زیادی دارد. امروزه والت‌های ارز دیجیتال زیادی به‌وجود آمده‌اند که هرکدام از آن‌ها دارای یکسری ویژگی و مزایا هستند. انتخاب یکی از این کیف پول‌ها می‌تواند کمی سخت باشد. با توجه به این‌که تمامی دارایی افراد در این کیف پول‌ها ذخیره می‌شود، کوچک‌ترین خطا در عملکرد آن‌ها می‌تواند خطر بزرگی برای سرمایه‌گذاران باشد. از بین تمام کیف پول‌های موجود، تعدادی از امنیت بالاتر و اعتبار بیشتری برخوردار هستند. در ادامهٔ این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع کیف پول‌های ارز دیجیتال آشنا کنیم.

    کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

    والت یا کیف پول ارز دیجیتال یک نرم‌افزار است که تریدرها برای نگه‌داری ارزهای دیجیتال از آن استفاده می‌کنند. این نرم‌افزارها می‌توانند کلیدهای عمومی و خصوصی را برای تراکنش‌های ارز دیجیتال دریافت یا ارسال کنند. کلیدهای خصوصی مانند رمز کارت‌بانکی هستند و کلیدهای عمومی نقش شماره کارت را دارند. کلیدهای خصوصی امنیت دارایی‌های فرد را تأمین می‌کنند و کلیدهای عمومی برای دریافت یا ارسال رمز ارزهای دیجیتالی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای انجام تراکنش، والت ارز دیجیتال باید با بلاک‌چین‌های مختلف در ارتباط باشد.

    مهم‌ترین کاری که یک تریدر باید انجام دهد، انتخاب یک کیف پول امن و معتبر است، زیرا بعد از خرید ارز دیجیتال، سرمایه‌گذار باید آن را در کیف پول خود ذخیره کند. چنانچه کیف پولی که انتخاب می‌کند از اعتبار و امنیت بالایی برخوردار نباشد، ریسک ازدست‌رفتن دارایی‌هایش افزایش می‌یابد. کیف پول‌های ارز دیجیتال انواع مختلفی دارند و هرکدام از آن‌ها دارای یک‌سری مزایا و ویژگی هستند. ازاین‌رو افراد باید با توجه به نیاز خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کنند. شایان ذکر است که یک تریدر می‌تواند هم‌زمان از چند کیف پول استفاده کند. والت‌های ارز دیجیتال مانند یک کیف پول واقعی عمل می‌کنند و از آن‌ها برای نگه‌داری، پرداخت و دریافت رمز ارزها استفاده می‌شود.

    انواع کیف پول ارز دیجیتال کدام است؟

    همان‌طور که به آن اشاره کردیم، ولت ارز دیجیتال دارای انواع مختلفی است. در حالت کلی می‌توانیم بگویم که کیف پول‌ها به سه دستهٔ نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و کاغذی تقسیم می‌شوند. هرکدام از این کیف پول‌ها می‌توانند به‌صورت حضانتی یا غیرحضانتی باشند. در کیف پول‌هایی که به‌صورت حضانتی هستند، سرویس‌دهنده کلید خصوصی کیف پول را در اختیار دارد. کیف پول‌های صرافی از نوع حضانتی هستند، زیرا دارایی کاربران را به‌صورت امانتی نگه می‌دارند. در کیف پول‌هایی که به‌صورت غیرحضانتی هستند، کلید خصوصی کیف پول تنها در اختیار کاربر قرار دارد و کاربران کنترل کامل دارایی‌های خود را در دست دارند، به همین دلیل در این نوع کیف پول‌ها کاربران هر زمان که بخواهند می‌توانند به دارایی‌های خود دسترسی داشته باشند. انتخاب هرکدام از این کیف پول‌ها کاملاً بستگی به نیاز و انتخاب کاربران دارد. هرکدام از کیف پول‌ها دارای یک‌سری ویژگی و مزایا هستند.

    انواع کیف پول ارز دیجیتال ازلحاظ رابط کاربری، پشتیبانی از ارزهای مختلف، میزان امنیت، نحوه و شرایط دسترسی و… با یکدیگر متفاوت هستند، به همین دلیل تریدرها باید قبل از انتخاب یک کیف پول، به تمامی ویژگی‌های آن توجه کنند.

    معرفی انواع کیف پول ارز دیجیتال

    معرفی کیف پول نرم‌افزاری یا گرم

    یکی از انواع کیف پول‌های ارز دیجیتال Hot wallet یا همان کیف پول گرم هستند. این نوع از کیف پول‌ها به‌صورت نرم‌افزار بوده و به‌راحتی روی سیستم‌های کامپیوتری و گوشی‌های موبایل نصب می‌شوند. این کیف پول‌ها تمامی اطلاعات کاربران خود را به‌صورت آنلاین ذخیره می‌کنند و به همین دلیل امنیت دارایی‌ها در این کیف پول‌ها خیلی بالا نیست. اگر امنیت این کیف پول‌ها خیلی بالا نباشد، احتمال هک‌شدن آن‌ها و ازدست‌رفتن سرمایه وجود دارد. ازاین‌رو تریدرها باید قبل از انتخاب کیف پول نرم‌افزاری، درمورد شرکت سازندهٔ آن تحقیق کنند. کیف پول‌های گرم در سه نوع کیف پول دسکتاپ، کیف پول موبایل و کیف پول تحت وب قابل‌استفاده هستند.

    معرفی کیف پول سرد یا سخت‌افزاری

    کیف پول سرد یا سخت‌افزاری نوع دیگر از انواع کیف پول ارز دیجیتال است که اطلاعات کاربران را به‌صورت آفلاین ذخیره می‌کند. این نوع کیف پول‌ها برای ذخیره کردن اطلاعات کاربران خود نیازی به اینترنت نداند و تنها زمان انتقال وجه باید به اینترنت متصل شوند. کیف پول‌های سرد ابزاری فیزیکی هستند، به همین دلیل جزو امن‌ترین و مطمئن‌ترین کیف پول‌ها برای ذخیرهٔ ارزهای دیجیتال به‌شمار می‌روند. این کیف پول‌ها به‌صورت ویژه و اختصاصی برای نگه‌داری ایمن رمز ارزها طراحی می‌شوند. نکته‌ای که درمورد کیف پول‌های سرد باید به آن توجه شود، این است که برای استفاده از آن‌ها، نیاز به پرداخت هزینه است.

    معرفی انواع کیف پول ارز دیجیتال

    معرفی کیف پول کاغذی

    کیف پول‌های کاغذی نوع دیگری از والت‌های ارز دیجیتال هستند که به دلیل امنیت پایین، تقریباً منسوخ‌شده تلقی می‌شوند. در این مدل از کیف پول کد خصوصی هر ارز روی کاغذ چاپ و نگه‌داری می‌شود، زیرا کلیدهای خصوصی و عمومی در این کیف پول به هیچ سروری متصل نیستند. برای انتقال وجه توسط این کیف پول‌ها، لازم است که کلیدهای چاپ‌شده روی کاغذ، وارد یک نرم‌افزار یا کیف پول تحت وب شوند. شایان ذکر است که کلیدها به‌صورت یک کد QR نیز روی کاغذ چاپ می‌شوند، به همین دلیل با اسکن کردن آن‌ها می‌توان به‌راحتی کار انتقال وجه را انجام داد.

    خلاصه

    به‌طورکلی می‌توانیم بگوییم که کیف پول ارز دیجیتال نرم افزار یا سخت‌افزاری برای نگه‌داری و ذخیره دارایی‌های دیجیتالی است. همهٔ سرمایه‌گذاران برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال، نیاز به استفاده از یک کیف پول دارند. کیف پول‌ها انواع مختلفی دارند و هرکدام از آن‌ها دارای یک‌سری ویژگی و مزایا هستند. هر فرد باید با توجه به نیاز خود، یکی از کیف پول‌ها را انتخاب کند. شایان ذکر است هر فرد می‌تواند از چند کیف پول استفاده کند. کیف پول‌های سخت‌افزاری جزو امن‌ترین و مطمئن‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال محسوب می‌شوند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=316154

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم