• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
1

مشکل بیمه ورزشکاران چگونه حل می‌شود؟

  • کد خبر : 285540
  • 25 بهمن 1400 - 6:27
مشکل بیمه ورزشکاران چگونه حل می‌شود؟

ایسنا نوشت: مدیرعامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان گفت: وزارت ورزش آمادگی دارد در یک حرکت جهادی مشکل بیمه قهرمانان را حل و فصل کند. سید مصطفی ابطحی، مدیرعامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی، درباره روند بیمه ورزشکاران توسط این صندوق اظهار کرد: صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور با […]

  • ایسنا نوشت: مدیرعامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان گفت: وزارت ورزش آمادگی دارد در یک حرکت جهادی مشکل بیمه قهرمانان را حل و فصل کند.

    سید مصطفی ابطحی، مدیرعامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی، درباره روند بیمه ورزشکاران توسط این صندوق اظهار کرد: صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور با هدف حمایت و پشتیبانی از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور که از سرمایه‌های اصلی این مرز و بوم به شمار می‌روند تاسیس شده است. خوشبختانه این صندوق در این مدت خدمات ارزنده‌ای به تمام اعضای خود ارائه کرده و در تلاش است این حمایت‌ها را ادامه دهد. اعضای صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی ۶ هزار و ۲۳۶ نفر هستند که این تعداد به هفت گروه تقسیم بندی شده است. تمامی افرادی که عضو این صندوق می‌شوند حتما باید از فدراسیون مربوطه نامه معرفی که این نامه نیز باید مورد تایید دفتر امور مشترک فدراسیونها باشد را در اختیار داشته باشند و ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی نیز نامه‌ای از کمیته ملی المپیک و پارالمپیک را ارائه کنند تا بتوانند به عضویت صندوق درآیند.

    وی در مورد حمایت‌های انجام شده نیز توضیح داد: بیمه تکمیلی به دو صورت عادی و ویژه، پیگیری امور درمانی این اعضا، تشکیل پرونده پزشکی برای ورزشکارانی که دارای بیماری‌های خاص هستند، پرداخت وام از طریق معرفی به بانک رسالت و کمک‌های بلاعوض از جمله اقداماتی است که صندوق در این مدت در جهت حمایت از فعالین این عرصه انجام داده است. همچنین از ابتدای دولت سیزدهم حداقل پرداخت مستمری به پیشکسوتان به دو برابر افزایش پیدا کرده است.

    مدیرعامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور در مورد برنامه‌های صندوق جهت حمایت از ورزشکارانی که بیمه پایه را ندارند هم گفت: بله، متاسفانه ورزشکارانی که بیمه پایه ندارند نمی‌توانند از خدمات بیمه تکمیلی صندوق بهره‌مند شوند چون در هر صورت افرادی که می‌خواهند از مزایای بیمه تکمیلی استفاده کنند، باید حتما بیمه پایه را داشته باشند اما برای رفع این مشکل هم پیشنهادات مختلفی را می‌توان ارائه کرد. پیشنهاد ما این است که این موضوع از طریق برگزاری جلسه بین فدراسیونهای ورزشی، کمیته ملی المپیک و کمیته ملی پارالمپیک با سازمان تامین اجتماعی و همچنین استفاده از ظرفیت مجلس شورای اسلامی و به ویژه کمیسیون فرهنگی مجلس بررسی و برطرف شود. حتما با برگزاری این جلسات می‌توانیم به راهکار مناسبی دست پیدا کنیم.

    وی افزود: یکی از پیشنهادات در این خصوص استفاده از روشی شبیه به بیمه خویش فرماست که البته این امر منوط به این است که منابع مالی وزارت ورزش و جوانان تامین شود، روش دیگر استفاده از بیمه آینده‌ساز است که تقریبا همه خدمات مانند بیمه درمان، بیمه بیکاری و بازنشستگی را در بر می‌گیرد. پیشنهادات سازنده دیگر می‌تواند به عنوان نتیجه رایزنی میان وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، کمیته ملی پارالمپیک و سازمان تامین اجتماعی مشروط به تامین منابع مالی وزارت ورزش و جوانان صورت بپذیرد که در این خصوص حمایت‌های مجلس قطعا تاثیرگذار خواهد بود. امیدوارم‌ با حمایت نهادهای تصمیم ساز این گام موثر برداشته شود چرا که وزارت ورزش و جوانان آمادگی این را دارد که در یک حرکت جهادی این مشکل را حل و فصل کند.

    ابطحی درباره برنامه‌های پیش‌روی صندوق بیان کرد: برنامه‌های متعددی داریم البته به شرطی که پاندمی جدید کرونا شرایط اجرای برنامه را بدهد. پیش از این ۹ نشست به صورت تجلیل از پیشکسوتان ورزشی را در خانه پیشکسوتان برگزار کردیم که این مراسم ها به مرور ادامه خواهد داشت. سال ۹۸ در واقع خانه پیشکسوتان را افتتاح کردیم، در همه این سالها شاهد بودیم که اکثر قشرهای مختلف مانند معلم ها، هنرمندان و غیره دارای خانه اختصاصی بودند در همین راستا خانه پیشکسوتان ورزشی را در تهران افتتاح کردیم در تلاش هستیم شعبه های دیگر این خانه را در سایر استان هایی که ورزشکاران زیادی را در بر می‌گیرند راه اندازی کنیم. استانهایی مانند مشهد، اصفهان و خوزستان در اولویت ما هستند. طبق جلساتی که با شهرداری داشتیم قرار است نامگذاری خیابان و اماکن مختلف را به نام ورزشکاران داشته باشیم که استارت این کار را از تهران آغاز خواهیم کرد. در کنارش به دنبال این هستیم تا بلیت رایگان مترو و بی آرتی را برای اعضای صندوق تدارک ببینیم.

    وی گفت: تفاهم نامه همکاری با قوه قضاییه را آماده کردیم با توجه به اینکه ورزشکاران از سرمایه های اجتماعی به شمار می روند قرار است از این افراد با توجه به اعتبار و جایگاهی که در جامعه دارند در شورای حل اختلاف استفاده شود که قطعا اتفاق خوبی خواهد بود. در روزهایی هم که کرونا تا حدی فرصت فعالیت‌های بیشتر را از همه دریغ کرده بود تلاش کردیم با همکاری با سامانه شاد نوجوانان را در یک مسابقه انشا نویسی در خصوص پیشکسوتان ورزشی شریک کنیم که این انشاها توسط گروه مربوطه بررسی و به زودی جوایز این عزیزان را طی مراسمی اهدا خواهیم کرد.

    256 251

    منبع : خبرآنلاین  

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=285540

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم