• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
2

مشهورترین نویسندگان زن جهان

  • کد خبر : 255004
  • 24 مهر 1400 - 11:49
مشهورترین نویسندگان زن جهان

در طول تاریخ ادبیات جهان، زنان بزرگی ظهور کرده اند که با خلق آثار بی نظیرشان ، تاثیری انکارناشدنی در ادبیات و جامعه گذاشته اند ، در این نوشتار به معرفی مشهورترین نویسندگان زن جهان می پردازیم که خالق شخصیت ها و داستان هایی جاودانی هستند. زنانی نویسنده ای که علیرغم همه محدودیت ها و […]

  • در طول تاریخ ادبیات جهان، زنان بزرگی ظهور کرده اند که با خلق آثار بی نظیرشان ، تاثیری انکارناشدنی در ادبیات و جامعه گذاشته اند ، در این نوشتار به معرفی مشهورترین نویسندگان زن جهان می پردازیم که خالق شخصیت ها و داستان هایی جاودانی هستند.

    زنانی نویسنده ای که علیرغم همه محدودیت ها و سختی ها و شکست ها ، به کار خود ادامه داده و تا به اوج به شکوفایی رسیده و خالق رمان های بی نظیری در جهان شدند

    مشهورترین نویسندگان زن جهان

    1-دانیل استیل

    دانیل استیل با نام کامل فرنانده دومینیک شولین-استیل  در سال ۱۹۴۷ میلادی در شهر نیویورک در ایالات متحده آمریکا به دنیا آمد.

    استیل گاهی بر روی پنج پروژه از رمان‌هایش به صورت همزمان کار می‌کرد و بیشتر رمان‌های او پرفروش بوده‌است، فرمول او در داستان‌نویسی اغلب، شامل خانواده‌های ثروتمند رو به یک بحران است، در عین حال شگردها و چرخه‌های متناوب دیگری در آثارش مشهود است؛ از جمله تهدید توسط عناصر تاریکی مانند زندان، تقلب، باجخواهی و خودکشی.

    دانیل استیل، پرفروش ترین نویسنده معاصر و هشتمین نویسنده تمام دوران که کتاب های پرفروش می نویسند.

    تا کنون بیش از 800 میلیون نسخه از داستان های دانیل استیل در ژانر درام و رمان فروخته شده اند.

    هر چند کتاب های این نویسنده نماد ادبیات عامه پسند و به نظر بسیاری از صاحب نظران کم ارزش است، اما میلیون ها نفر تاکنون کتاب های او را خریده و خوانده اند.

    های

    دانلود کتاب صوتی آنگاه که عشق می میرد

     

    2-ایزابل آلنده

    ایزابل آلنده  ، روزنامه‌نگار و نویسنده آمریکای لاتین است. بعضی از آثار او حاوی جنبه‌هایی از ژانر رئالیسم جادویی است.

    شهرت او بیشتر مرهون اولین رمانش، خانه ارواح، است و از آن پس، اکثر آثارش، از جمله جدیدترین رمان او، گلبرگی از دریا، با استقبال بسیار گسترده‌ای از طرف منتقدان و خوانندگان روبه‌رو شده است.

    آلنده را «پرخواننده‌ترین نویسنده اسپانیایی‌زبان در دنیا» می‌دانند. او در سال 2010 جایزه ملی ادبیات شیلی را گرفت و در سال 2014، باراک اوباما، رئیس‌جمهور وقت آمریکا، نشان افتخار آزادی رئیس‌جمهوری را به او اعطا کرد

    در سال 1981 زمانی که پدربزرگش در بستر بیماری بود، ایزابل نگاشتن نامه ای را به وی شروع کرد که دستمایه رمان «خانه ارواح» شد و رمان «پائولا» براساس نامه ای که او خطاب به دخترش پائولا که پس از تزریق اشتباه دارو به کما رفته بود نوشته شد.

    رمان های آلنده به بیش از 30 زبان ترجمه شده و کتاب های او را به عنوان پرخواننده ترین نوشته های اسپانیایی معرفی می کنند.

    این نویسنده محبوب به خصوص پس از اقتباس سینمایی پرستاره از کتاب خانه ارواح از شهرتی مضاعف برخودار شد. نسبت فامیلی او با سالوادور آلنده رئیس جمهور فقید شیلی نیز به هاله جذاب اطراف زندگی ایزابل آلنده افزوده است.

    از این نویسنده سه کتاب در لیست 1001 کتابی که قبل از مرگ می‌بایست خواند حضور دارد:

    های 1

    رمان صوتی پائولا نوشته ایزابل آلنده

    3-مارگارت میچل

    مارگارت مانرلین میچل مارش  (۱۹۰۰-۱۹۴۹) که بیشتر با عنوان مارگارت میچل شناخته می‌شود

    مارگارت از سن 18 سالگی وارد عالم روزنامه نگاری شد و در اوج شهرت در کار مطبوعاتیش، شروع به نوشتن رمان خواندنی و پرهیجان «بر باد رفته» براساس جنگهای داخلی آمریکا نمود و در سال 1936 آن را منتشر کرد.

    برباد رفته در نخستین ماه های انتشار، صدها هزار نسخه به فرش رفت و در سال بعد به دریافت مهم ترین جایزه ادبی آمریکا «پولیتزر» نائل شد.

    در سال 1949 که مارگارت میچل درگذشت، کتاب بر باد رفته به بیش از چهل زبان ترجمه شده و تنها در آمریکا بیش از سه میلیون نسخه به فروش رفته بود.

    فیلمی که براساس این کتاب و به همین نام در هالیوود ساخته شد، طی 20 سال در صدر پر فروش ترین فیلم های هالیوود قرار داشت.

    مارگارت میچل در اوج شهرت و ثروت هنگفتی که از محل امتیاز نشر کتابش به دست آورده بود، در زادگاه خود در آتلانتا بر اثر برخورد اتومبیل راننده مستی دچار ضربه مغزی شد و درگذشت.

    های 2

    کتاب صوتی برباد رفته

     

    4-امیلی برونته

    امیلی برونته در ۲۱ آوریل ۱۸۱۸ در تورنتن (برادفرد)، یورکشر، شمال انگستان، به دنیا آمد.

    در سال ۱۸۲۰ افراد خانواده به هاوِرت، در همان یورکشر، کوچ کردند و پدر خانواده کشیش مقیم آن ناحیه شد و تا زمان مرگ این مقام را حفظ کرد.

    امیلی برونته خواهر کوچک‌تر شارلوت برونته و خواهر بزرگ‌تر آن برونته بود. امیلی مانند خواهرش شارلوت، در کاوِن بریج به مدرسه‌ی مخصوص دختران کشیش‌ها رفت.

    در سال ۱۸۳۸ معلم شد اما به سبب دشواری کارش آن را رها کرد.

    در سال ۱۸۴۶ کتاب شعرهای شارلوت، امیلی و ان برونته با اسامی مستعار کِرِر، الیس و اکتن بِل منتشر شد.

    این کتاب نه فروش رفت و نه سروصدایی به پا کرد. رمان بلندی‌های بادگیر در سال ۱۸۴۷ منتشر شد، اما با استقبال فوری خوانندگان روبه‌رو نشد.

    یک سال بعد، در سال ۱۸۴۸، امیلی برونته بر اثر بیماری سل از دنیا رفت.

     

    5-جین آستن

    جین آستن در 16 دسامبر سال 1775 میلادی در همشایر انگلستان به عنوان هفتمین فرزند خانواده به دنیا آمد. جین 5 برادر و یک خواهر بزرگ تر از خود داشت.

    پدر جین، جورج آستن، کشیش بود و با وجود خانواده پر جمعیت، شرایط مالی نسبتا مناسبی برای خانواده جین فراهم بود. اطلاعات کاملی از زندگی شخصی جین در دسترس نیست و بیشتر اطلاعات از نامه ها و نوشته هایی که جین به خواهرش کاساندرا می نوشت برداشت شده است.

    نزدیک ترین فرد به جین آستن در زندگی، خواهرش کاساندرا بود که تاثیر علاقه بالای این دو خواهر به یکدیگر، در نوشته های جین کاملا مشهود است.

    بعد از فوت پدر جین آستن، او به همراه مادرش از آن شهر، نقل مکان کرد و بعد از چند نقل مکان و جابه جایی، جین در شهر باث ساکن شد و در حال حاضر این شهر را محل اقامت جین آستن می شناسند و به همین دلیل موسسه ای با نام جین در مرکز این شهر ساخته شده است و مراسم هایی با نام جین آستن سالانه در این مرکز برگزار می شود.

    های3

    کتاب صوتی غرور و تعصب نوشته: جین آستین

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=255004

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم