• امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
4

مشروح گفت‌وگوی نمایندگان مجلس ایران و روسیه درباره توکن مشترک خلیج فارس و ارزهای دیجیتال

  • کد خبر : 310667
  • 08 بهمن 1401 - 11:33
مشروح گفت‌وگوی نمایندگان مجلس ایران و روسیه درباره توکن مشترک خلیج فارس و ارزهای دیجیتال

رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس اخیراً در دیدار با رئیس کمیته بازار مالی دومای دولتی روسیه، گفته است نهادهای تصمیم‌گیر ایرانی تمایل دارند مذاکرات درباره تبادل مالی میان ایران و روسیه با استفاده از ارزه..

  • رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس اخیراً در دیدار با رئیس کمیته بازار مالی دومای دولتی روسیه، گفته است نهادهای تصمیم‌گیر ایرانی تمایل دارند مذاکرات درباره تبادل مالی میان ایران و روسیه با استفاده از ارزهای دیجیتال، با سرعت بیشتری انجام شود و دو کشور به توافقات اجرایی دست پیدا کنند.

    به گزارش ارزدیجیتال و به نقل از ایسنا، آناتولی آکساکوف، رئیس کمیته بازار مالی دومای دولتی روسیه، در دیدار با مجتبی توانگر، رییس کمیته دانش‌بنیان و اقتصاد دیجیتال مجلس، گفت:

    ما در مجلس روسیه قانونی درباره استفاده از رمزارزهای با پشتوانه متصل به آن داریم.

    او ادامه داد:

    در سال گذشته، ۱۶ پشتوانه رمزارز در روسیه اعلام و تعریف شد؛ در سال جاری هم پیش‌بینی می‌شود تا ۱۶میلیارد روبل رمزارز را با پشتوانه ارائه کنیم.

    رئیس کمیته بازار مالی دومای دولتی روسیه اضافه کرد:

    برنامه‌ریزی ما در سال جاری این است که با کشورهای بیشتری رمزارزها را ادامه دهیم. البته همان‌طور که شما گفتید باید بانک‌های مرکزی ارتباطات گسترده‌تری با هم داشته باشند.

    او افزود:

    ما آمادگی داریم تا به منظور مذاکرات برای شروع همکاری در این زمینه از بانک مرکزی روسیه پیگیری‌های لازم را انجام دهیم و می‌توانیم درباره پروسه قانون‌گذاری هم با هم تبادل نظر داشته باشیم.

    توانگر، رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی هم در این دیدار گفت:

    حجم تجارت ۷۰۰ تا ۸۰۰میلیارد دلاری جاری در اتحادیه اقتصادی اوراسیا و همچنین وجود تجارت خارجی بالغ بر ۴میلیارد دلاری مابین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) که ظرفیت‌ افزایش تا سقف ۳۵میلیارد دلار را خواهد داشت، نشان از نقش پررنگ این اتحادیه به عنوان کریدور تجاری در تقویت و افزایش میزان مبادلات خارجی در منطقه را دارد. در همین راستا موافقت‌نامه موقت تجارت آزاد جمهوری اسلامی ایران با اوراسیا، قدمی رو به جلو برای تجارت بین‌المللی در منطقه به شمار می‌رود و می‌تواند زمینه‌های جدیدی را در تجارت خارجی ایجاد کند.

    توانگر افزود:

    راهکارهای متنوعی جهت انجام تبادلات مالی بین‌المللی از جمله شبکه انتقال پول بین‌بانکی (سوئیفت)، پیمان‌های پولی دو یا چندجانبه و اتاق‌های تسویه‌ی پایاپای وجود دارند، در کنار رویکردهای مرسوم یادشده امروزه فناوری‌های نوینی مانند بلاکچین و رمزارزها شکل‌گرفته است. در این فناوری‌های نوین مکانیزم‌های کارآمدتری در مقابل رویکردهای مرسوم قبلی توسعه یافته است.

    او اضافه کرد:

    در حقیقت کارکردمحوری این فناوری تسهیل انتقال و تسویه دارایی‌ها اعم از مادی و معنوی در سطح جهان و در کسری از ثانیه با کمترین هزینه کارمزد تراکنش است. در این سازوکار پیشنهادی، طرفین تجاری در کشورها می‌توانند با این واسط تبادل ارزش که مبتنی بر فناوری بلاکچین توسعه داده شده با سرعت و امنیت بالاتری و همچنین هزینه کمتری با یکدیگر مبادلات مالی انجام دهند.

    توانگر یادآور شد:

    چند ماه پیش نیز آقای براژینکوف، رییس انجمن بلاک‌چین روسیه و آقای تکاچف، یکی از اعضای کمیته دوما در سیاست اطلاعات، فناوری اطلاعات و ارتباطات برای حضور در رویدادی درخصوص رمزارز به ایران آمدند که مذاکراتی در این مورد داشتیم. اخیراً هم ایشان توضیحاتی درخصوص رمزارز مشترک با پشتوانه طلا اعلام کردند. نهادهای تصمیم‌گیر ایرانی، تمایل دارند این مذاکرات سرعت بیشتری پیدا کرده و نهادهای مسئول روسیه و ایران به توافقات اجرایی دست پیدا کنند.

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=310667

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم