• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

مسئول رسیدگی به «ربات جعل رسید بانکی» کیست؟ 

  • کد خبر : 261894
  • 24 آبان 1400 - 11:37
مسئول رسیدگی به «ربات جعل رسید بانکی» کیست؟ 

مسئول رسیدگی به «ربات جعل رسید بانکی» کیست؟ معاون نظارت اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی در خصوص اقدامات بانک مرکزی برای مقابله با پدیده خطر آفرین «ربات جعل رسید بانکی» توضیح داد.
به گزارش خبرآنلاین و..

  • مسئول رسیدگی به «ربات جعل رسید بانکی» کیست؟

    معاون نظارت اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی در خصوص اقدامات بانک مرکزی برای مقابله با پدیده خطر آفرین «ربات جعل رسید بانکی» توضیح داد.

    به گزارش خبرآنلاین و به نقل از ایبِنا، معاون نظارت اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی در خصوص اقدامات بانک مرکزی برای مقابله با پدیده خطر آفرین «ربات جعل رسید بانکی»، گفت: نکته مهمی که در این مورد باید مدنظر قرار گیرد این است که جنس تخلف انجام‌گرفته به‌گونه‌ای است که رسیدگی به آن در دایره اختیارات بانک مرکزی نیست و سایر نهادهای انتظامی به آن پرداخته‌اند.

    سید یاسر میرحق‌جو در گفت‌وگو با میزان، در خصوص اقدامات بانک مرکزی برای مقابله با پدیده خطرآفرین «ربات جعل رسید بانکی» گفت: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در چارچوب مسئولیت‌ها و اختیاراتش نسبت به موارد تقلب و تخلف در حوزه‌های مرتبط کاملاً هوشیار است و مراقبت‌های لازم را اعم از اقدامات پیشگیرانه، آگاهی‌رسانی و فنی انجام می‌دهد.

    وی بیان کرد: بانک مرکزی به‌محض اطلاع، مراتب را موردبررسی قرارداد و هماهنگی‌های لازم با سایر نهادهای مسئول در این زمینه به عمل آمد.

    معاون نظارت اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی گفت: نکته مهمی که در این مورد باید مدنظر قرار گیرد این است که جنس تخلف انجام‌گرفته به‌گونه‌ای است که رسیدگی به آن در دایره اختیارات بانک مرکزی نیست و سایر نهادهای انتظامی به آن پرداخته‌اند.

    میرحق‌جو گفت: باید توجه داشت که فعال‌سازی و استفاده از سرویس دریافت پیامک واریز به‌حساب و فعال‌سازی این خدمت توسط مشتریان شبکه بانکی و عدم اتکای صرف به رسید انتقال وجه و در کنار توجه ویژه هم‌وطنان به نصب نرم‌افزارهای پرداخت و بانکی از منابع معتبر می‌تواند در کاهش آسیب‌پذیری‌ها به‌طور قابل‌توجهی، مؤثر باشد.

    اخیراً فیلمی در رسانه‌های اجتماعی دست‌به‌دست شد که در آن به پدیده خطرآفرین «ربات جعل رسید بانکی» اشاره شده بود به طوری که طبق ادعای مطرح شده، این ربات قادر به جعل رسیدهای بانکی است.

    223224

    منبع : خبر آنلاین

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=261894

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم