• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

مزایای CRM | مزیت های نرم افزار سی آر ام

  • کد خبر : 306791
  • 10 مهر 1401 - 16:11
مزایای CRM | مزیت های نرم افزار سی آر ام

فهرست محتوا امروزه اکثر کسب و کارها برای حل مشکلاتی مانند فرآیندهای نامناسب و گزارشات غیر قابل اطمینان استفاده از نرم‌افزارهای کاربردی همچون نرم افزار CRM روی آورده‌اند. سازمان ها از نرم افزار CRM برای تجزیه ، پردازش اطلاعات مشتری، استفاده از اطلاعات برای انجام فرصت ها، امکان فرایند های فروش و انجام مجموعه های […]

فهرست محتوا

  • امروزه اکثر کسب و کارها برای حل مشکلاتی مانند فرآیندهای نامناسب و گزارشات غیر قابل اطمینان استفاده از نرم‌افزارهای کاربردی همچون نرم افزار CRM روی آورده‌اند.

    سازمان ها از نرم افزار CRM برای تجزیه ، پردازش اطلاعات مشتری، استفاده از اطلاعات برای انجام فرصت ها، امکان فرایند های فروش و انجام مجموعه های وفادارسازی مشتری استفاده می کنند. مهمترین فایده نرم افزار CRM این خواهد بود که به شما این امکان را می دهد تا مشتریان را بر اساس نیازهای خود تقسیم بندی کنید و به مشتریان فراتر از قبل توجه کنید.

    از جهت دیگر مشتریان به دنبال خدمات ارائه شده و محصولاتی هستند که انتظارات آنها را متوجه شده و پاسخگوی آنها باشید. در نتیجه برای حفظ مزیت رقابتی و سفارشی سازی ارتباطات با مشتری استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری امری واجب خواهد بود. برای مشاهده بهترین نرم افزار CRM در ایران کلیک کنید.

    مزایای CRM و ارتباط آن با فناوری های جدید

    شاید بتوان گفت فناوری هایی مفید باقی خواهند ماند که یکی از فناوری های کسب و کار  از جمله نرم افزارCRM را دارا باشد. سیستم CRM برنامه هایی بسیار مفید می باشد که تمامی ارتباطات و تعاملات کارکنان فروش با مشتریان سازمان را مدیریت و خدمات رسانی می کند. علاوه بر این با تشخیص فرصت های ممکن اقدامات لازم را انجام می دهد. به طور کلی CRM مزایای دارد که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره خواهیم کرد.

    نرم افزارCRM  شامل ابزار هایی می باشد که با استفاده از آن می توان ایجاد و حفظ تعاملات بلند مدت با مشتری، شرکت را قادر به تشخیص، جذب، حفظ و وفاداری مشتریان سودمند ایجاد کرد. علاوه بر این با جمع آوری اطلاعات و ذخیره آن ها در یک منبع اطلاعاتی منظم سازمان را در فهم عمیق و دقیق از مشتریان کمک شایانی میکند. این دید به دست آمده از مخاطبان مدیران را در انتخاب تصمیمات تجاری کمک می کند البته باید گفت این تنها کاربرد نرم افزار CRM نمی باشد. استفاده از سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری مزایای دیگری در بخش های بازاریابی، فروش، خدمات و سایر بخش ها خواهد داشت‌.

    توانمندی اصلی نرم افزار CRM

    به طور کلی امکانات و توانمندی های زیرساختی در نرم افزار های مدیریت ارتباط با مشتری یکسان هستند اما در برخی از نرم افزارها با توجه به کسب و کار اندازه و یا توانایی های مورد نیاز در امکانات این نرم افزارها تنوع و تفاوت وجود دارد. در همین جهت برخی از توانمندی های مدیریت ارتباط با مشتری را توضیح خواهیم داد:

     

    ذخیره داده ها و تقسیم بندی مشتریان : تمامی اطلاعات مشتریان که شامل اسناد، مشخصات، مکالمات ضبط شده و اطلاعاتی که توسط بخش‌های مختلف سازمان در نرم‌افزار CRM ذخیره می شود، می باشد. بخش های مختلف سازمان از این داده ها استفاده می کنند. به طور مثال بخش های بازاریابی و فروش از این داده‌ها برای تقسیم بندی مشترک مشتریان، ایجاد مجموعه های تبلیغاتی و.. استفاده می کنند. همچنین تیم های خدمات برای برآورد و برنامه ریزی های آینده در مورد تامین محصولات و یا بهبود ارائه خدمات کمک می گیرند.

    مهم ترین مزایای نرم افزار CRM

    منبع اطلاعاتی متمرکز در بخش فروش: این سیستم این توانایی را به بخش فروش خواهد داد تا تمامی منابع مرتبط با مشتریان ممکن را، در تمامی زمان ها در یک بخش اطلاعاتی و به صورت مرکزی جمع آوری کند. از مزایای CRM ایجاد شرایط دسترسی آسان در بخش ها و علاوه بر این امکان مدیریت صحیح همه اطلاعات از راه آسان می باشد. این سیستم همچنین به کارکنان فروش کمک خواهد کرد تا از اتلاف وقت در بررسی سوابق ، پرونده‌ ها و اطلاعات مورد نیاز جلوگیری کند و کمک رسانی خوبی در یافتن اطلاعات مورد نیاز در پیگیری می باشد.

    مدیریت تعاملات و ارتباطات با مشتریان

    تمامی ارتباطات داخلی و خارج سازمانی رامی توان با استفاده از CRM مدیریت کرد. با این عمل کارکنان فروش این توانایی را خواهند داشت تا تمام بخش های خرید از جمله ایمیل تماس تلفنی، مسیج و موارد دیگر را شناسایی کند. برای نمونه نرم افزار CRM به کارمند فروش کمک می کند تا زمان مراجعه مشتریان احتمالی مشخص شود. علاوه بر این کارشناسان فروش با استفاده از این سیستم  درخواست های مشتریان را در مدت زمان مشخص ارسال می کند. با کمک گردش کاری ،CRMاین توانایی را دارید تا بسیاری از کارهای روزمره را بدون نگرانی و انجام شده بدانید.

    اتوماتیک سازی داده ها

    با استفاده از CRM مجبور نخواهید شد تا برای برقراری تماس ها تعاملات و ایمیل ها وقت خود را صرف کنید. تمامی این داده‌ها به صورت اتوماتیک در سیستم جمع آوری خواهد شد. افزون بر آن به کارشناسان فروش این اجازه داده می‌شود تا تمام خرید ها را در تمام مراحل به روز رسانی کند. پس از آن بقیه کارها به صورت خودکار انجام می شود و این یک فرآیند کارآمد و آسان خواهد بود.

    مزایای CRM | مزیت های نرم افزار سی آر ام

    یادآوری پیگیری مشتریان

    تمامی فعالیت های مشتریان شناسایی می‌شود و به کارکنان فروش این توانایی داده می شود تا بفهمند چه زمانی ملزم به پیگیری مشتریان احتمالی هستند. در این شرایط آنها می توانند ارتباط خود را با مشتریان به زمانی ارجاع دهند که پشتیبانی برای یک مشتری موثر و مفید می باشد. در نهایت شانس خرید توسط کارشناسان فروش ارتقا پیدا میکند.

    برای مشاهده نمونه های موفق از اجرای CRM کلیک کنید.

    شخصی سازی اطلاعات مراجعین

    یکی دیگر از مزیت های CRM این خواهد بود که به تیم فروش این توانایی را خواهد داد تا به راحتی هر مراجعه کننده را بدون در نظر گرفتن مرحله خرید شناسایی کند. در حقیقت کارکنان فروش می ‌تواند بررسی کنند کدام مراجعان از وب سایت ما بازدید کردند و یا چه محتوایی را بار گذاری کرده‌اند یا با اعضای تیم فروش صحبت کردند. افزون بر این کارشناسان فروش این توانایی را دارند تا اطلاعاتی را از تعاملات الکترونیکی با مراجعه ثبت کند و در نهایت به بهترین شکل تمامی داده ها در سیستم CRMقابل جستجو و ثبت میشود.

    مزایای CRM و تقسیم بندی مشتریان

    CRM این توانایی را خواهد داشت تا مشتریان را بر اساس اطلاعاتی که جمع آوری شده است دسته بندی کند. برای نمونه یک کارشناس فروش امکان دارد با توجه به مکان اندازه سازمان یا مرحله خرید فیلتر کند. بنابراین اعضای تیم سازمانی برای همیشه می توانند به آسانی به بخش های مختلف دسترسی داشته باشند.

    خودکار سازی عملکرد فروش و پیش بینی آن: از نکات مهم در هر سیستم فروش موفق توانایی داشتن یک استراتژی و تصمیم گیری عاقلانه است با داشتن گزارش توسط سیستم CRM  می توانید شناسه های اصلی مانند درآمد ماهیانه و رشد سازمانی را به دست آورید. با این کار میتوانید روند کاری و پیش بینی های مرتبط به عملکرد را برای مدیران فروش آسان تر کنید علاوه بر این به مدیران و کارکنان فروش این امکان را میدهید تا از فعالیت ها و اطلاعات سودآورتر  آگاه شوند. این اطلاعات به افراد کمک می کند تا پیش بینی های فروش را برای آینده انجام داده و برآورد سازی شود.

    سهولت در تعاملات تیمی

    ‏CRM یکی از سیستم هایی می باشد که می توان با استفاده آن تعامل موثر در تمامی بخش های فروش انجام شود. این تعامل برای حفظ ظاهر تجاری در بین تمامی نمایندگان فروش که با مشتریان در تعامل هستند و اینکه کارشناسان فروش از یکدیگر یاد می گیرند امری حیاتی می باشد. یکی دیگر از مزیت های CRM این خواهد بود که با استفاده از این سیستم تیم فروش می تواند این کار را با تعیین کارشناسان و مدیران برای خرید های خاص انجام دهد. کارشناسان فروش می توانند با کمک سیستم و فشار دادن یک دکمه اطلاعات ویژه‌ای را به دست بیاورند. کارشناسان برای فرستادن پیام یا ایمیل برای اعضای تیم شان نیازی به ترک کردن برنامه ندارند و تمامی این اعمال با استفاده از یک نرم افزار انجام می شود.

    عدم نیاز به تعویض نرم افزار از دیگر مزایای نرم افزار CRM

    با انتخاب بهترین نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری توانایی انتخاب و مقیاس دارید.  این سبب رشد سازمان می شود با افزایش تعداد داده ها و احتمالات جهت پیگیری سازماندهی یا ذخیره اطلاعات و ارتباطات با مشتری ،این نرم افزار می ‌تواند در سازمان باشد و به عملکرد خود ادامه دهد. این تنها برای بخش فروش نمی باشد. این نرم افزار این توانایی را دارد که با رشد شما کمک های ویژه ای به بخش های دیگر سازمان کند.

    مزایای CRM | مزیت های نرم افزار سی آر ام

    کارآمد سازی در امور اداری

    یکی از مزیت های استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری افزایش کارآمد وظایف اداری می باشد. همه امور اداری شما مانند ورود اطلاعات به صورت دستی جستجوی انواع ایمیل ها، مکالمات ضبط شده و ذخیره اطلاعات تماس با اعمال این نرم افزار آسان می شود. در حقیقت این سیستم بسیاری از این وظایف را به صورت اتوماتیک انجام می دهد و سبب خواهد شد کارشناسان بتوانند زمان اطلاعات خود را برای کارهای موثرتری صرف کنند. گاهی ممکن است کارهای اداری به صورت مستقیم بر درآمد موثر نباشد اما بر برنامه سازمان و بخش فروش و مدت زمان لازم برای کار کردن بسیار موثر خواهد بود. این در حالی است که سازمان فروش برای استفاده از این نرم افزار نیاز بیشتری به متقاعد سازی دارد. به چند نمونه از آمار به دست آمده که میزان ارزش آنها اثبات شده است اشاره خواهد شد. طبق این آمار میانگین استفاده از سیستم CRMدر بین کارشناسان فروش ۷۰ درصد و زمان بازگشت سرمایه یک سال می باشد. ۹۰ درصد مشاغل با بیش از ۱۲ کارمند از آن استفاده می کند.

    نرم‌افزار می‌تواند تا ۳۰% شما را در فرآیند فروش ارتقا دهد این نرم افزار به شما کمک خواهد کرد تا میزان رضایت مشتریان و وفادارسازی آنها را بهبود ببخشد. همچنین دسترسی به اطلاعات سریع تر انجام شده و چرخه فروش در کمترین زمان خواهد بود. استفاده از CRM میزان بهره وری در بین کارشناسان فروش را افزایش داده و به تیم فروش کمک می کند تا خرید های بیشتری را در بر بگیرد.

    اتوماسیون بازاریابی و فروش و مزایای نرم افزار CRM

    یکی از بخش های نرم افزار CRM داشتن اتوماسیون فروش و بازاریابی می باشد. در این بخش روند فروش را از ابتدایی ترین مرحله یعنی یافتن مشتری، پیگیری آن تا مرحله نهایی که پرداخت فاکتور می باشد شفاف سازی می کند. دسته بندی مشتریان در CRM کمک زیادی به این موضوع می کند.

    پشتیبانی و خدمات پس از فروش

    این بخش شامل ابزاری در جهت گارانتی، پاسخگویی به سوالات، صفحات شخصی مشتریان و.. می باشد. با استفاده از این بخش علاوه بر سرعت بخشیدن در پاسخگویی می توانید با افزایش رضایت مشتریان نظر آنها را نسبت به شرکت جلب کنید.

    مدیریت محصولات و ارائه خدمات: این بخش شامل موجودی گرفتن از تامین کنندگان می باشد. در این بخش می توانید واحدهای مرتبط از جمله فروش، پشتیبانی و خدمات را در رابطه با موجودی های انبار تنظیم و هماهنگ کنید.

    یادآوری امور و ارجاع

    یکی از مشکلات نیروهای انسانی در سازمانها فراموش کردن امور است. برای نمونه در بخش فروش فراموشی یکی از بزرگترین علت ها در از دست دادن مشتریان می باشد زیرا تعداد زیادی از مشتریان احتمالی به دلیل فراموشی کارکنان فروش و عدم پیگیری آنها از خرید صرف نظر می کنند یا از سایرین خرید می کنند. نرم افزار CRM با استفاده از ابزارها در جهت یادآوری برنامه ریزی و گزارشات می تواند شما را در امر یکپارچگی قسمت های مختلف سازمان یاری کند. برای مطالعه دقیق و کامل تر در خصوص اینکه CRM چیست کلیک کنید.

    مزایای داشبورد گزارش گیری در CRM

    گزارشات یکی از مهمترین مشکلات مدیران در کسب و کارها  می‌باشد. زیرا گزارشات به علت زمان بر بودن و غیر قابل اطمینان بودن مورد توجه قرار نمی گیرد. در نهایت مدیران برای تعریف استراتژی های خود نمیتوانند به این گزارشات مراجعه کنند. گزارش سازی نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری به مدیران در بخش های مختلف کمک می کند تا مجموعه زمان بر ساخت گزارشات را تنها با چند کلیک انجام دهند. علاوه بر این می توانند گزارشات متفاوتی را به صورت مجموعه های اطلاعاتی سفارشی سازی کنند. این گزارشات از داده های منظم شده در نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری ساخته می شود در نهایت گزارشات کامل و قابل اطمینان می باشد.

    مرجع: سایت: https://teamcrm.ir

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=306791

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم