• امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

مردم بااستفاده از بانک و بورس در سرمایه‌گذاری اقتصاد شریک هستند

  • کد خبر : 328538
  • 24 مرداد 1402 - 21:12
مردم بااستفاده از بانک و بورس در سرمایه‌گذاری اقتصاد شریک هستند

عضو هیات مدیره یک بانک بیان کرد که بازار سرمایه نیز باید همراه با بانک‌ها در افزایش پس‌انداز ملی برای سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصاد کمک کند. مصطفی پرتوافکنان، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بیان کرد که بنگاه‌داری می‌تواند از دو نوع مذموم و خوب باشد. او به آن انواع بنگاه‌داری اشاره کرد که […]

  • عضو هیات مدیره یک بانک بیان کرد که بازار سرمایه نیز باید همراه با بانک‌ها در افزایش پس‌انداز ملی برای سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصاد کمک کند.

    مصطفی پرتوافکنان، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بیان کرد که بنگاه‌داری می‌تواند از دو نوع مذموم و خوب باشد. او به آن انواع بنگاه‌داری اشاره کرد که به منظور توسعه اقتصادی و ایجاد پروژه‌های محوری انجام می‌شود و چنین بنگاه‌داری‌هایی مناسب واقع می‌شوند. برای اجرای این پروژه‌ها، صندوق‌هایی تشکیل شده است. اما او بیان کرد که بنگاه‌داری برای خرید و فروش سهام و دخالت در مدیریت، توسط بانک‌ها به هیچ وجه تائید نمی‌شود.

    وی تأکید کرد که باید بنگاهداری مبتنی بر پروژه‌محوری شکل بگیرد. این رویکرد به ما امکان می‌دهد تا در پروژه‌ها مشارکت کنیم و یک پروژه را از ابتدا راه‌اندازی کرده و به صورت مشارکتی آن را پیش ببریم. با مشارکت بازار سرمایه، به ویژه بازار پایه، مردم می‌توانند از ارزش افزوده واقعی پروژه‌ها بهره‌مند شوند.

    این کارشناس بانکی بیان کرد که راه‌های مختلفی برای به‌کارگیری سرمایه‌های خرد مردم در اقتصاد وجود دارد. او اشاره کرد که می‌توان با استفاده از روش‌های موجود در بازار پول و بازار سرمایه، سرمایه‌های اندک مردم را برای مشارکت در پروژه‌ها به‌کار برد.

    این کارشناس توضیح داد که برخی از پروژه‌ها به اندازه‌ی بزرگ و برخی دیگر به اندازه‌ی کوچک و متوسط هستند و با استفاده از سرمایه‌های خرد و تجمیع شده از مردم، قابل اجرا می‌شوند. بنابراین، مردم به صورت مستقیم و غیرمستقیم از طریق بانک و بورس، در توسعه کشور سهیم هستند.

    این کارشناس بانکی گفت: خاصیت بانکداری، واسطه‌گری پولی است که وجوه مردم را جمع‌آوری کرده و با تجمیع آن از طریق سرمایه‌گذاران و یا مستقیم توسط بانک‌ها در چارچوب قانون در اقتصاد تزریق می‌کنند.

    عضو هیئت مدیره بانک سپه در مورد مولدسازی دارایی‌ها گفت: زمین موسوم به سپه‌شهر متعلق به این بانک حدود 32 هکتار وسعت دارد که در شهر تهران واقع شده است. قبلاً یک معارض برای آن پیدا شده بود که رفع معارض شد و در تعامل با شهرداری اقدامات لازم برای اخذ مجوز انجام شد و آن را به هیأت مولدسازی دارایی‌های دولت معرفی کردیم. در این زمینه بانک سپه پیش‌قدم شد تا این پروژه ملی در تهران در راستای مولدسازی دارایی‌ها کلید بخورد.

    وی گفت: حتی وزارت اقتصاد از بانک سپه در زمینه معرفی دارایی‌های خود در سامانه مولدسازی تقدیر کرد که این ملک به صورت کاربری مسکونی، تجاری و خدماتی مجوز می‌گیرد و در فرآیند مولدسازی قرار خواهد گرفت.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=328538

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم