• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
1
مهندس پوری حسینی در نشست خبری اعلام مرحله جدید واریز سود سهام عدالت:

مرحله تکمیلی سهام عدالت برای ۱۶ گروه از جمله مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از ۱۲ بهمن آغاز می گردد

  • کد خبر : 4714
  • 13 بهمن 1396 - 21:45
مرحله تکمیلی سهام عدالت برای ۱۶ گروه از جمله مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از ۱۲ بهمن آغاز می گردد

رئیس سازمان خصوصی سازی کشور گفت: به تازگی دولت لایحه آزادسازی سهام عدالت را به مجلس داده که بعد از تصویب بودجه ۹۷ این کار رسیدگی می شود که امیدواریم این لایحه به شکل تقدیم شده، مصوب کنند و اگر در این دستور وظیفه ای به عهده ما باشد، به نحو احسن انجام خواهیم داد.

  •  

    به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک، نشست خبری مهندس میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی، معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی سازی، در خصوص اعلام مرحله جدید واریز سود سهام عدالت، صبح امروز چهارشنبه 11 بهمن ماه 96، با حضور مهندس سبحانی مشاور سازمان، معاونین و اصحاب رسانه، در سالن جلسات سازمان خصوصی سازی برگزار گردید.

     

    مهندس میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی، رئیس سازمان خصوصی سازی کشور

    مهندس میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی، در ابتدای این نشست خبری اظهار داشت: مرحله جدید تکمیلی پرداخت سود سهام عدالت از 12 بهمن ماه آغاز می گردد.

    وی ادامه داد: کارمندان، بازنشستگان، کارگران فصلی و روستاییان خارج از حمایت کمیته امداد فعلا سود نمی‌گیرند.

    رئیس سازمان خصوصی سازی اعلام کرد:  مرحله تکمیلی سهام عدالت برای ۱۶ گروه از جمله مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از ۱۲ بهمن آغاز می شود.

    مهندس پوری حسینی، تصریح کرد: مددجویان کمیته امداد و بهزیستی مشمولانی هستند که سهام یک میلیون تومان را به صورت کامل در اختیار دارند و از سود کامل ۱۵۰ هزار تومانی برخوردارند.

    وی افزود: تنها چهار گروه کارمندان، بازنشستگان لشگری، کشوری و تامین اجتماعی، کارگران فصلی و ساختمانی، روستاییان و عشایری که تحت پوسش کمیته امداد نیستند و کسانی که قبلا تحت پوشش کمیته امداد بودند، اما اکنون  مددجو هستند، چهار گروهی به شمار می آیند که در دهه فجر، سود آنها پرداخت نمی شود.

    معاون وزیر اقتصاد بیان داشت: ایثارگران، زنان سرپرست خانوار و دختران مجرد، خدام مساجد، حسینیه ها، بقاع متبرکه، بیماران خاص، مددجویان موسسات خیریه، فعالان قرآنی، قالیبافان، زندانیان آزاد شده و تحت حمایت و تاکسیرانان، از جمله گروههایی هستند که در دهه فجر، باقیمانده سود سهام عدالت آنها پرداخت می شود.

    مهندس پوری حسینی، افزود: از زمان آغاز توزیع سود حدود ۲ میلیون نفر شماره شبای خود را به سامانه سهام عدالت اعلام کرده اند و هنوز ۱۲ میلیون نفر باقی مانده‌اند.

    وی تاکید کرد: سازمان خصوصی سازی در دهه فجر با ۱۶ گروه از مشمولان، به طور کامل سود سهام عدالت سال ۹۵ را تسویه می‌کند.

     

    رئیس سازمان خصوصی سازی کشور گفت: در این مرحله، سود ۲۲ درصد مشمولان با مبلغی حدود ۶۰۰ میلیارد تومان تسویه می شود و ۸۷ درصد مشمولان باقی می مانند؛ البته در مرحله نخست توزیع سود، هزار میلیارد تومان بین مشمولان توزیع شد.

    مهندس پوری حسینی، با بیان اینکه افرادی که سهام عدالت دارند، ولی شماره شبا نداده اند، باید تعیین تکلیف شوند، گفت: هنوز تصمیم گیری در این زمینه زود است و باید سود سال مالی ۹۵ به صورت کامل به همه داده شود، بنابراین افراد امیدوار شوند؛ این در حالی است که در دو هفته گذشته، دو میلیون نفر از ۱۶ میلیون نفر افرادی که شماره شبا نداده اند، شماره خود را اعلام کرده اند.اما شاید عده ای شاید می خواهند از سهام عدالت انصراف دهند؛ چراکه مخاطب این سهام، کمیته امداد و بهزیستی بوده اند که نمی خواهند سود دریافت کنند.

    وی پیرامون واگذاری سهام بانکها نیز، با بیان اینکه اگر مجامع بانکها برگزار شود، قیمت های ما باطل می شود و باید قیمت های جدید اعلام کنیم، گفت: از آبان ماه به بعد صورتهای حسابرسی شده و کارشناسی شده را در هیات واگذاری مصوب می کنیم؛ البته امسال تاخیر صورت گرفت که به دلیل تغییر دو عضو وزیر در هیات واگذاری بود.

    معاون وزیر اقتصاد، در خصوص واگذاری شرکتهای بیمه نیز گفت: ما برای شرکتهای بورسی، اقدام به کارشناسی نکرده و آیین نامه صراحت دارد که با قیمت نماد معاملاتی قیمتگذاری صورت گیرد؛ بنابراین هر سه شرکت بیمه نیز بر این اساس قیمتگذاری صورت می گیرد یعنی ملاک اصلی، قیمت تابلوی بورس است؛ اما امتیاز خاصی برای این سهم قائل نیستیم، البته درصدی هم به قیمت تابلو اضافه کرده ایم.

    مهندس پوری حسینی ادامه داد: هر سه سهم احتمالا با قیمت خوبی به فروش خواهد رفت.

    وی در خصوص فروش سهام ایران خودرو در بورس گفت: این موضوع ربطی به سازمان خصوصی سازی ندارد؛ اما اگر قرار باشد که سهام به صورت بلوکی عرضه شود، باید اهلیت مالی و غیرمالی متقاضیان باید ارزیابی شود؛ به این معنا که به ترن اور، بدهی بانکی و مواردی از این دست باید رسیدگی شود؛ بنابراین اگر برخورد چک لیستی صورت گیرد، مشکلی ندارد، ولی اگر بحث اهلیت مستمسکی برای پس زدن عده ای و آوردن عده ای دیگر باشد، ناپسند است.

    رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: به تازگی دولت لایحه آزادسازی سهام عدالت را به مجلس داده که بعد از تصویب بودجه ۹۷ این کار رسیدگی می شود که امیدواریم این لایحه به شکل تقدیم شده، مصوب کنند و اگر در این دستور وظیفه ای به عهده ما باشد، به نحو احسن انجام خواهیم داد.

     

    مهندس پوری حسینی، در پایان سخنان خود، در خصوص مدیریت سهام عدالت و آزادسازی خرید و فروش آن نیز گفت: الان ۴۹ میلیون نفر از مردم می دانند که چقدر سهام دارند و سود سال ۹۵ آنها نیز پرداخت شده است، این یک اقدام بزرگ است؛ اما بخشی از کار می ماند که ورقه سهام در اختیار مشمولان قرار داده شود که وقتی ورقه سهام داشته باشند، امکان خرید و فروش نیز وجود خواهد داشت.

    خبرنگار: علیرضا پاشانژاد

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=4714

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم