نماد سایت پول بانک

مرتضوی در گردهمایی بزرگ قطعه‌ سازان کشور: آقای رحمانی سختی‌های زیادی کشیدند تا بتوانند مصوبه تسهیلات را برای قطعه ‌سازان از دولت بگیرند

  • رئیس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو گفت: امیدوارم در راستای فرمایش رهبر انقلاب با کمک دولت و مجلس بتوانیم روند جهشی که در اسفند سال 97 شاهد بودیم را ادامه دهیم و با کمک شما همکاران بتوانیم رکورد جدیدی در تولید قطعه کشور به جای بگذاریم.

     

    به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک٬ گردهمایی بزرگ قطعه ‌سازان کشور٬ به همت انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودروی کشور٬ بعد از ظهر روز سه‌ شنبه ۲۰فروردین‌ ماه ٬۹۸ با حضور دکتر رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، در هتل المپیک تهران برگزار گردید.

    مرتضی مرتضوی، رئیس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو

    مرتضی مرتضوی، در این گردهمایی گفت: به گفته فعالان صنعت قطعه، سال ۹۷ سال پر فراز و نشیبی بود به طوری که در میانه های سال کمر این صنعت در حال خم شدن بود.

    وی افزود: خوشبختانه با پیش بینی راهکارها و تسهیلاتی این روند بهبود یافت و بخشی از مشکلات برطرف شد.

    رئیس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو تاکید کرد: لازم است در سال جاری نفاق را کنار بگذاریم تا در سالی که به نام رونق تولید نامگذاری شده بالاترین و بیشترین میزان تولید در ۲۰ سال اخیر را شاهد باشیم.

    مرتضوی ادامه داد: آقای رحمانی سختی‌های زیادی کشیدند تا بتوانند مصوبه تسهیلات را برای قطعه‌سازان از دولت بگیرند و پرداخت بخشی از آن را در همان سال 97 انجام دهند. جا دارد من از تلاش مدیران و همکاران قطعه‌ سازی نیز تشکر کنم که نگذاشتند این صنعت و کارگران و وابستگان به آن وارد بحران شوند و به هر قیمتی بود قطعه‌سازی کشور را سر پا نگهداشتند.

    رئیس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو، در پایان سخنان خود، با اشاره به نامگذاری سال گفت: امیدوارم در راستای فرمایش رهبر انقلاب با کمک دولت و مجلس بتوانیم روند جهشی که در اسفند سال 97 شاهد بودیم را ادامه دهیم و با کمک شما همکاران بتوانیم رکورد جدیدی در تولید قطعه کشور به جای بگذاریم.

    فرهاد به نیا، سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو

    فرهاد به نیا، سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو، در این گردهمایی گفت: قطعه سازان با وجود مشکلات که بیشتر آن داخلی بود، توانستند تولید را حفظ کنند.

    وی تصریح کرد: نقش صنعت خودرو در اقتصاد و همچنین سهم ۳،۳ درصدی از تولید ناخالص داخلی و در عین حال سهم ۱۲ درصدی اشتغالزایی، این صنعت پس از نفت در اولویت تحریم آمریکا قرار گیرد.

    سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو، با تاکید بر این که هنوز اهمیت این صنعت از سوی برخی مسئولان نادیده گرفته می شود، افزود: باید بر این موضوع تاکید شود که اگر برنامه تحریمی امریکا به واسطه برخی مشکلات داخلی، صنعت قطعه و خودرو را تضعیف و متوقف کند بازگشت این صنعت غیرقابل امکان خواهد بود و ضربه سنگینی به کل صنعت کشور وارد خواهد کرد.

    به نیا ادامه داد: بر این اساس انتطار می رود دولت و مجلس با پیام رهبری جهت اجرایی کردن شعار امسال به نام رونق تولید همگام شوند در عین حال از مساعدت شورای امنیت مجلس، وزارت صنعت ،بانک مرکزی، بانک های عامل و مدیران زیرمجموعه به دلیل پرداخت بخشی از مطالبات تشکر می کنم چرا که حرکتی در جهت افزایش تیراژ تولید قطعه و خودرو بود و باعث شد تا در یک ماه تیراژ تولید فزایش چشمگیری یابد.

    وی پیش بینی تسهیلات برای خودروسازان و قطعه سازان را سیاست خردمندانه ای دانست و تصریح کرد: اما این میزان هنوز اندک است و انتظار داریم باقی این حمایت ها در سال ۹۸ انجام شود.

    سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو، در پایان سخنان خود، با اشاره به پیش تسهیلات ۱۱ هزار میلیارد تومانی بیان داشت: از این میزان تسهیلات ۴ هزار میلیارد تومان پرداخت و ۷ هزار میلیارد باقی مانده که انتظار می رود این رقم در چارچوب ریالی پرداخت شود.

    بنا به این گزارش٬ در این گردهمایی مدیران عامل خودروسازان کشور و معاونین وزارت صمت و تعدادی از نمایندگان مجلس حضور داشتند.

    تبیین چالش‌ها و فرصت‌های قطعه‌ سازی و خودروسازی به منظور ایجاد همسویی میان قطعه ‌سازان، خودروسازان، وزارت صنعت و تمامی نهادها و سازمان‌های قانون‌ گذاری و اجرایی کشور٬ جهت رفع موانع تولید قطعه و خودرو در کشور٬ از جمله اهداف و محورهای این همایش بود.

    گفتنی است٬ این گردهمایی٬ پیرو نامگذاری سال ۹۸ با عنوان سال «رونق تولید» توسط مقام معظم رهبری برگزار گردید.

    خبرنگار: کوروش جم

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل