• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
4

مرتضوی در گردهمایی بزرگ قطعه‌ سازان کشور: آقای رحمانی سختی‌های زیادی کشیدند تا بتوانند مصوبه تسهیلات را برای قطعه ‌سازان از دولت بگیرند

  • کد خبر : 22204
  • 20 فروردین 1398 - 23:23
مرتضوی در گردهمایی بزرگ قطعه‌ سازان کشور: آقای رحمانی سختی‌های زیادی کشیدند تا بتوانند مصوبه تسهیلات را برای قطعه ‌سازان از دولت بگیرند

رئیس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو گفت: امیدوارم در راستای فرمایش رهبر انقلاب با کمک دولت و مجلس بتوانیم روند جهشی که در اسفند سال 97 شاهد بودیم را ادامه دهیم و با کمک شما همکاران بتوانیم رکورد جدیدی در تولید قطعه کشور به جای بگذاریم.

  • رئیس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو گفت: امیدوارم در راستای فرمایش رهبر انقلاب با کمک دولت و مجلس بتوانیم روند جهشی که در اسفند سال 97 شاهد بودیم را ادامه دهیم و با کمک شما همکاران بتوانیم رکورد جدیدی در تولید قطعه کشور به جای بگذاریم.

     

    به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک٬ گردهمایی بزرگ قطعه ‌سازان کشور٬ به همت انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودروی کشور٬ بعد از ظهر روز سه‌ شنبه ۲۰فروردین‌ ماه ٬۹۸ با حضور دکتر رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، در هتل المپیک تهران برگزار گردید.

    مرتضی مرتضوی، رئیس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو

    مرتضی مرتضوی، در این گردهمایی گفت: به گفته فعالان صنعت قطعه، سال ۹۷ سال پر فراز و نشیبی بود به طوری که در میانه های سال کمر این صنعت در حال خم شدن بود.

    وی افزود: خوشبختانه با پیش بینی راهکارها و تسهیلاتی این روند بهبود یافت و بخشی از مشکلات برطرف شد.

    رئیس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو تاکید کرد: لازم است در سال جاری نفاق را کنار بگذاریم تا در سالی که به نام رونق تولید نامگذاری شده بالاترین و بیشترین میزان تولید در ۲۰ سال اخیر را شاهد باشیم.

    مرتضوی ادامه داد: آقای رحمانی سختی‌های زیادی کشیدند تا بتوانند مصوبه تسهیلات را برای قطعه‌سازان از دولت بگیرند و پرداخت بخشی از آن را در همان سال 97 انجام دهند. جا دارد من از تلاش مدیران و همکاران قطعه‌ سازی نیز تشکر کنم که نگذاشتند این صنعت و کارگران و وابستگان به آن وارد بحران شوند و به هر قیمتی بود قطعه‌سازی کشور را سر پا نگهداشتند.

    رئیس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو، در پایان سخنان خود، با اشاره به نامگذاری سال گفت: امیدوارم در راستای فرمایش رهبر انقلاب با کمک دولت و مجلس بتوانیم روند جهشی که در اسفند سال 97 شاهد بودیم را ادامه دهیم و با کمک شما همکاران بتوانیم رکورد جدیدی در تولید قطعه کشور به جای بگذاریم.

    فرهاد به نیا، سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو

    فرهاد به نیا، سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو، در این گردهمایی گفت: قطعه سازان با وجود مشکلات که بیشتر آن داخلی بود، توانستند تولید را حفظ کنند.

    وی تصریح کرد: نقش صنعت خودرو در اقتصاد و همچنین سهم ۳،۳ درصدی از تولید ناخالص داخلی و در عین حال سهم ۱۲ درصدی اشتغالزایی، این صنعت پس از نفت در اولویت تحریم آمریکا قرار گیرد.

    سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو، با تاکید بر این که هنوز اهمیت این صنعت از سوی برخی مسئولان نادیده گرفته می شود، افزود: باید بر این موضوع تاکید شود که اگر برنامه تحریمی امریکا به واسطه برخی مشکلات داخلی، صنعت قطعه و خودرو را تضعیف و متوقف کند بازگشت این صنعت غیرقابل امکان خواهد بود و ضربه سنگینی به کل صنعت کشور وارد خواهد کرد.

    به نیا ادامه داد: بر این اساس انتطار می رود دولت و مجلس با پیام رهبری جهت اجرایی کردن شعار امسال به نام رونق تولید همگام شوند در عین حال از مساعدت شورای امنیت مجلس، وزارت صنعت ،بانک مرکزی، بانک های عامل و مدیران زیرمجموعه به دلیل پرداخت بخشی از مطالبات تشکر می کنم چرا که حرکتی در جهت افزایش تیراژ تولید قطعه و خودرو بود و باعث شد تا در یک ماه تیراژ تولید فزایش چشمگیری یابد.

    وی پیش بینی تسهیلات برای خودروسازان و قطعه سازان را سیاست خردمندانه ای دانست و تصریح کرد: اما این میزان هنوز اندک است و انتظار داریم باقی این حمایت ها در سال ۹۸ انجام شود.

    سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو، در پایان سخنان خود، با اشاره به پیش تسهیلات ۱۱ هزار میلیارد تومانی بیان داشت: از این میزان تسهیلات ۴ هزار میلیارد تومان پرداخت و ۷ هزار میلیارد باقی مانده که انتظار می رود این رقم در چارچوب ریالی پرداخت شود.

    بنا به این گزارش٬ در این گردهمایی مدیران عامل خودروسازان کشور و معاونین وزارت صمت و تعدادی از نمایندگان مجلس حضور داشتند.

    تبیین چالش‌ها و فرصت‌های قطعه‌ سازی و خودروسازی به منظور ایجاد همسویی میان قطعه ‌سازان، خودروسازان، وزارت صنعت و تمامی نهادها و سازمان‌های قانون‌ گذاری و اجرایی کشور٬ جهت رفع موانع تولید قطعه و خودرو در کشور٬ از جمله اهداف و محورهای این همایش بود.

    گفتنی است٬ این گردهمایی٬ پیرو نامگذاری سال ۹۸ با عنوان سال «رونق تولید» توسط مقام معظم رهبری برگزار گردید.

    خبرنگار: کوروش جم

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=22204

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم