• امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

مراحل انجام ایمپلنت فوری

  • کد خبر : 307023
  • 21 مهر 1401 - 22:16
مراحل انجام ایمپلنت فوری

در واقع ایمپلنت دندان یکی از بهترین روش ها برای جایگزین دندان از دست رفته می باشد، در این روش از پایه هایی مقاوم و کاملا سازگار با شرایط بدن استفاده می شود، و هیچ گونه آسیب و ضرری برای سلامتی و بدن انسان نخواهد داشت. امروزه اغلب افراد با مراحل انجام ایمپلنت دندان آشنایی […]

  • در واقع ایمپلنت دندان یکی از بهترین روش ها برای جایگزین دندان از دست رفته می باشد، در این روش از پایه هایی مقاوم و کاملا سازگار با شرایط بدن استفاده می شود، و هیچ گونه آسیب و ضرری برای سلامتی و بدن انسان نخواهد داشت.

    امروزه اغلب افراد با مراحل انجام ایمپلنت دندان آشنایی ندارند، و نمی دانند که چه زمان باید از این روش استفاده کرد، تا نبود دندان از دست رفته خود را جبران کنند، از آنجایی که علم دندانپزشکی امروزه پیشرفت زیادی داشته است، به جرات می توانیم بگوییم که دیگر کسی نیست که نتواند از این روش استفاده کند و از مزایای آن بهره مند شود.

    ایمپلنت دندان از عمر و ماندگاری بسیار بالایی به نسبت دندان طبیعی برخوردار است، به همین دلیل امروزه طرفداران بسیاری دارد، و افرادی که به هر دلیلی دندان طبیعی خود را از دست داده اند برای بهبود ظاهر خط لبخند خود از این روش استفاده می کنند.

    در حقیقت هر فردی با مراجعه به بهترین متخصص ایمپلنت می تواند از روش کاشت دندان استفاده کند، اما لازم است بدانید که به دلیل حساسیت بالای فک دهان بهتر است دندانپزشکی را برای انجام ایمپلنت انتخاب کنید که از تجربه و تبحر بالایی برخوردار باشد، تا از هر گونه آسیب به دهان و فک جلوگیری شود.

    برخی دندانپزشکان به دلیل تجربه نا کافی تاج را نمی توانند با تکنیک های دقیقی به ایمپلنت متصل کنند، به همین دلیل با کوچک ترین فشار و یا حرکت ممکن است دچار شکستگی شود و مشکلاتی را به همراه داشته باشد.

    در انجام مراحل ایمپلنت فوری دندان دندانپزشک متخصص ایمپلنت در ابتدا پایه ای که از جنس تیتانیوم است را درون استخوان فک قرار می دهد، و برای مدتی به استخوان و پایه اجازه می دهد تا جوش بخورند و درون یکدیگر فیکس شوند.

    پس از گذشت این مدت متخصص ایمپلنت دندان اقدام به نصب تاج دندان بر روی پایه قرار گرفته در استخوان فک می کند، و علاوه بر اینکه عملکرد طبیعی دندان را به شما بر می گرداند، زیبایی ظاهری دندان ها را نیز بهبود می بخشد.

    مراحل کاشت فوری دندان

    همانطور که در قبل بیان کردیم کاشت دندان یکی از روش های هوشمندانه و نوین برای رفع جای خالی دندان از دست رفته می باشد، اما برای برخورداری از این مزیت باید چندین هفته انتظار بکشید تا مراحل کاشت دندان به اتمام برسد.البته لازم به ذکر است در ایمپلنت فوری مراحل کوتاه تر میباشد اما قیمت ایمپلنت فوری نسبت به ایمپلنت معمولی کمی بیشتر است برای اطلاع از لیست بهترین متخصصین ایمپلنت در تهران روی لینک زیر کلیک کنید.

    https://drdehghanclinic.com

    در قبل مراحل انجام ایمپلنت دندان را به صورت خلاصه و متخصر برای شما شرح دادیم، اما برای اطلاع و آشنایی بیشتر شما قصد داریم در ادامه فرایند آن را به صورت کامل و مفید بیان کنیم.

    • در مرحله اول لازم است پس از پیدا کردن بهترین کلینیک ایمپلنت به صورت حضوری به آن مراجعه کنید تا دندانپزشک وضعیت دهان و فک شما را معاینه کند.

    در این جلسه دندانپزشک برای بررسی بیشتر دهان و دندان های شما یک عکس رادیوگرافی با اشعه ایکس خواهد گرفت، سپس با بررسی استخوان فک تصمیم خواهد گرفت که برای انجام ایمپلنت دندان نیازی به پیوند استخوان هست یا خیر.

    در صورتی که فک شما برای کاشت دندان نیاز به پیوند استخوان داشته باشد، این عمل توسط دندانپزشک انجام خواهد شد و حدود ۴ الی ۱۰ ماه زمان نیاز است تا فک بهبودی کامل خود را بدست آورد و پس از آن مراحل کاشت دندان انجام شود.

    • در مرحله بعدی ایمپلنت که پیچی فلزی و مستحکم است درون استخوان فک قرار می گیرد، در واقع ایمپلنت به عنوان ریشه دندان عمل می کند و تا زمانی که به صورت کامل بهبود پیدا نکند و درون استخوان فک به صورت ثابت قرار نگیرد تاج دندان بر روی آن نصب نخواهد شد.
    • پس از آنکه مرحله فیکس شدن ایمپلنت درون استخوان فک با موفقیت انجام شد، حال نوبت نصب تاج موقت بر روی ایمپلنت است، تا بافت لثه به خوبی ترمیم شود، و آماده قرار گیری تاج اصلی باشد.
    • پس از یک الی دو هفته که از نصب تاج موقت گذشت، دندانپزشک متخصص ایمپلنت آباتمنت را بر روی ایمپلنت فیکس می کند، آباتمنت قطعه ای است که از ایمپلنت دندان محافظت می کند، و باعث می شود لثه به گونه ای رشد کند که آماده پذیرش تاج اصلی ایمپلنت باشد.
    • پس از اینکه دو تا سه ماه از نصب آباتمنت گذشت، در مرحله آخر دندانپزشک تاج اصلی را که کاملا شبیه دندان طبیعی است را طراحی می کند، و آن را در داخل ایمپلنت پیچ خواهد کرد.

    اگر چه ایمپلنت دندان از دوام و طول عمر بالایی برخوردار است، اما عدم مراقبت از آن باعث می شود در کمترین زمان آن را از دست بدهید، بنابراین با مراقبت و نگهداری از آن می توانید ماندگاری آن را افزایش دهید و از آن برای مدت طولانی استفاده کنید.

     

    مراحل ایمپلنت فوری

    از آنجایی که مراحل انجام ایمپلنت کمی طولانی و زمانبر است،‌ ممکن برای برخی افراد طاقت فرسا باشد، این افراد می توانند با استفاده از روش ایمپلنت فوری در کوتاه ترین زمان دندان از دست رفته خود را جبران کنند.

    در حقیقت ایمپلنت فوری یکی از روش های درمانی عالی برای جایگزین سریع دندان های از دست رفته می باشد، به طور معمول از این روش برای دندان های جلویی استفاده می کنند، زیرا این دندان ها در معرض دید بیشتری هستند و در زیبایی چهره تاثیر بالایی دارند.

    امروزه بسیاری از افرادی که از ایمپلنت فوری استفاده کرده اند از نتیجه آن رضایت داشته اند، بنابراین می توان با خیالی آسوده و مطمئن از این روش استفاده کرد.

    یکی از مزیت های مهم استفاده از روش ایمپلنت فوری این است که فرد در طول درمان به دلیل وجود روکش موقت اعتماد به نفس خود را از دست نمی دهد.

    مراحل ایمپلنت فوری به شرح زیر می باشد:

    • دندانپزشک برای انجام مراحل ایمپلنت فوری در مرحله اول بر روی استخوان فک حفره ای ایجاد می کند تا پایه ایمپلنت درون آن قرار بگیرد.
    • در مرحله بعد دندانپرشک برای جلوگیری از ظاهر خالی فضای بین دندان ها، روکش موقتی بر روی پایه قرار خواهد داد، تا پس از گذشت چند ماه پایه ایمپلنت درون استخوان فک با موفقیت جوش بخورد.
    • در مرحله آخر برای انجام ایمپلنت فوری، پس اینکه دندانپزشک از جای گیری ایمپلنت در درون فک اطمینان حاصل کرد پروتز اصلی را با روکش موقت جایگزین خواهد کرد.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=307023

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم