• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
4

مدیرعامل بانک سینا اعلام کرد: بهره مندی بانک سینا از تحول دیجیتال در آینده ای نزدیک

  • کد خبر : 251196
  • 31 شهریور 1400 - 2:21
مدیرعامل بانک سینا اعلام کرد: بهره مندی بانک سینا از تحول دیجیتال در آینده ای نزدیک

مدیرعامل بانک سینا در اولین “همایش تحول دیجیتال” بانک گفت: بانک ها برای ادامه حیات و پیشرفت در فضای رقابتی نیازمند حرکت در مسیر فضای الکترونیک و تحول دیجیتال و ارائه خدمات نوآورانه هستند و امروز اولین تحول دیجیتال در بانک سینا کلید خورد و انشاءاله شرایطی فراهم خواهد شد که بانک در آینده ای نه چندان دور از این تحول بهره مند شود.

  • پول بانک: مدیرعامل بانک سینا در اولین “همایش تحول دیجیتال” بانک گفت: بانک ها برای ادامه حیات و پیشرفت در فضای رقابتی نیازمند حرکت در مسیر فضای الکترونیک و تحول دیجیتال و ارائه خدمات نوآورانه هستند و امروز اولین تحول دیجیتال در بانک سینا کلید خورد و انشاءاله شرایطی فراهم خواهد شد که بانک در آینده ای نه چندان دور از این تحول بهره مند شود.

    دکتر ایمانی گفت: طی سی چهل سال گذشته فضای فعالیت عملیات بانکی بر اساس قوانین، مقررات و اسناد بالادستی بود و تغییرات و نگرش اساسی و مهمی در هیچ مقطعی نداشتیم. تا زمانی که طی سال های 75 تا 85 مکانیزه و سیستمی کردن عملیات شعب اتفاق افتاد و فعالیت بانک ها در دو مرحله اسناد دستی و سیستمی و مکانیزه انجام می شد که این مرحله ای از تغییر و روی کار آمدن یک محصول و عملکرد جدید در شبکه بانکی بود.
    وی با اشاره به اینکه دیگر ارائه تک محصولی و صرفاً پرداخت تسهیلات سودآوری برای بانک نخواهد داشت و می بایست از این فضا خارج شد، گفت: در آینده نزدیک فضای کسب و کار دیگر به سبک و سیاق قبل نخواهد بود، لذا برای ورود به این فضای به شدت رقابتی و اقتصاد هوشمند، شناخت و تحلیل رقبا یکی از موارد مهم و اصلی بحث تحول دیجیتال در صنعت بانکی است، که شروع کار می بایست شروع محکمی باشد چون تغییرات در این مسیر اساسی خواهد بود. زیرا این یک انتخاب از چند انتخاب نیست این یک اصل است که باید به آن فقط به عنوان یک انتخاب بنگریم چون انتخاب و گزینه ی دیگری نداریم.
    مدیرعامل بانک با تاکید بر لزوم تغییر فضای کسب و کار فعلی بانک ها گفت: امروز در بحث بانکداری بین الملل و فعالیت کشورهای توسعه یافته، دیگر فعالیت روزانه بانک ها اعم از جمع آوری منابع، ارائه تسهیلات و کسب سود مطرح نخواهد بود بلکه حرکت به سمت تحول دیجیتال به عنوان یک ضرورت مطرح است و چاره ای جز این نیست و طی چند سال آینده نیز فضای کسب و کار فعلی بانک تغییر خواهد کرد و این تغییر در نگرش کسب و کار قطعاً در بانک سینا اتفاق خواهد افتاد.
    دکتر ایمانی در همین خصوص افزود: امروزه نئو بانک ها و فین تک ها به شدت رقیب بانک ها شده اند و از آنجایی که برای فعالیت نیاز به دریافت مجوز خاصی از سوی مراجع قانونی ندارند، قطعاً چالش هایی را ایجاد خواهند کرد. البته در این حوزه بانک های زیادی فعالیت داشته اند و برخی نیز در مسیر مطالعه و شناخت هستند و بانک سینا نیز طی دو سال اخیر در این زمینه فعالیت هایی داشته که ادامه این فعالیت ها می بایست با جدیت دنبال شود تا از قافله عقب نمانیم.
    وی خاطر نشان کرد: در این عرصه اگر نتوانیم فضای کسب و کار را تغییر دهیم، قطعاً کار سخت خواهد شد، چرا که دوره ی محصول گرایی به اتمام خواهد رسید و دیگر بحث مشتری مداری، خدمت رسانی و ارائه خدمات مطلوب یک اصل خواهد بود، فعالیت در این حوزه سخت خواهد شد.
    دکتر ایمانی با اشاره به اینکه زمینه حرکت به سمت تحول دیجیتال در مجموعه بانک سینا مهیا است، گفت: در این خصوص نیاز به برخورداری از شاخص های مهمی چون نرخ کفایت سرمایه، نسبت دارایی به سرمایه و میزان وصول مطالبات وجود دارد که به شکر خدا بانک سینا در تمامی این شاخص ها عملکرد مثبتی داشته است. لذا در این خصوص نباید فرصت را از دست داد و با دانش و صلابتی که از همکاران در مجموعه بانک سینا سراغ دارم این اتفاق مهم رقم خواهد خورد و منشاء خیر برای مشتریان، همکاران و ذینفعان خواهد بود. عملکردی که در بانک برای آیندگان ماندگار خواهد شد.
    وی در ادامه افزود: چنین تحولی و محصول جدیدی نیاز به فرهنگ سازی و پویایی دارد به عنوان یک اصل غیرقابل انکار تمام همکاران می بایست در این زمینه تلاش کنند تا با پایه ریزی یک تحول مفید و پایدار بر اساس مشتری مداری و خدمت شایسته به سهامداران و ذینفعان در این مسیر موفق عمل نمائیم.
    گفتنی است همایش یکروزه تحول دیجیتال با حضور اساتید برجسته و متخصص دانشگاهی به همت معاونت فناوری اطلاعات بانک سینا ویژه مدیران ارشد بانک برگزار شد.

    انتشار: کوروش جم

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=251196

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم