• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

مدیرعامل بانک صنعت و معدن: دانش هر سازمان، مهمترین سرمایه آن است

  • کد خبر : 246538
  • 04 شهریور 1400 - 14:59
مدیرعامل بانک صنعت و معدن: دانش هر سازمان، مهمترین سرمایه آن است

دکتر مهری در نشست بانک صنعت و معدن تأکید کرد: دانش هر سازمان مهمترین سرمایه آن است و بدون مدیریت دانش، امکان کارآمدسازی و ارتقای سازمان میسر نمی باشد.

  • پول بانک: دکتر مهری در نشست بانک صنعت و معدن تأکید کرد: دانش هر سازمان مهمترین سرمایه آن است و بدون مدیریت دانش، امکان کارآمدسازی و ارتقای سازمان میسر نمی باشد.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، دکتر حسین مهری در جلسه شورای راهبری و توسعه مدیریت که امروز بیست و چهارم مردادماه به منظور بررسی روند اجرای پروژه مدیریت دانش با حضور اعضای این شورا در بانک برگزار شد، ضمن آرزوی بهره مندی و توفیق در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان و یادآوری در مورد لزوم رعایت موازین بهداشتی و توجه به اقدامات قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا اظهار داشت: بحث مدیریت دانش به قدری اهمیت دارد که امروزه درجه پیشرفت و توسعه کشورها بر اساس منابعی که در اختیار دارند سنجیده نمی شود بلکه این تولید دانش است که جایگاه آنها را مشخص می سازد.
    وی افزود: سرمایه گذاری برای رشد و پیشرفت به سمت توانمندسازی و ارتقای دانش نیروی انسانی سوق داده شده و کشورها از خروج نیروهای متخصص به هر شکل ممکن جلوگیری به عمل می آورند؛ در یک سازمان نیز توجه به این مقوله اجتناب ناپذیر است و باید از پتانسیل نیروهای متخصص و ماهر یک سازمان بیشترین بهره برداری را داشت.
    مدیرعامل بانک صنعت و معدن عنوان داشت: در راستای ارتقای دانش در این بانک نیز پروژه مدیریت دانش از سال 94 در بانک صنعت و معدن آغاز شد و تاکنون اقدامات بسیار خوبی در خصوص استقرار آن به انجام رسیده است که لازم است شتاب بیشتری بگیرد و مجموعه ای ایجاد شود تا فرهنگ سازمانی مناسب آن ایجاد شده و شاهد نتایج مثبت آن در آینده نزدیک باشیم.
    دکتر مهری خاطرنشان کرد: در خصوص اجرای کامل این پروژه مهم، بحث زمانبندی بسیار اهمیت دارد و علاوه بر جمع آوری و شناسایی تجارب و دانش موجود باید مکانیزم انتقال و بهره برداری از تجارب، مشخص شود و امکانی فراهم شود تا به طور سیستماتیک از تجارب مدیرعاملان پیشین و اعضای هیأت مدیره و دانش ارزشمندی که می توانند در اختیار مدیران و کارکنان فعلی قرار دهند، نهایت استفاده را ببریم.
    وی یادآور شد: امروزه تغییر و تحولات در سازمان ها بسیار سریع اتفاق می افتد و باید پیاده سازی مدیریت دانش را تسریع نماییم تا هر چه سریعتر شاهد نتایج مثبت و تأثیر آن در بهبود فرآیندهای بانک و اثربخشی آن باشیم.
    دکتر مهری ادامه داد: هدف ما تبدیل شدن به بانک برتر در سطح کشور بود که خوشبختانه با تلاش و کار خوب تیمی همکاران در ارایه شاخص های عمومی و اختصاصی محقق گردید و در جشنواره شهید رجایی موفق به کسب عنوان برتر شدیم و جا دارد از زحمات تمامی همکاران تقدیر و تشکر کنیم.
    حسین عسکری عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن با اشاره به روند مطلوب استقرار مدیریت دانش در این بانک اعلام داشت: سازمانی موفق است که همواره یادگیرنده باشد و با توجه به شرایط بازار و رقبا خود را با تغییرات و تحولات تطبیق دهد، دانش در آن نهادینه شود و فرهنگ یادگیری، مستندسازی تجربه و انتقال دانش و مهارت در آن ایجاد گردد.
    وی بیان داشت: لازم است مستند سازی تجارب و مدیریت دانش به اصلاح فرآیندها و تسریع فعالیت بانک منجر شود و بتوانیم نتایج مؤثر آن را در انجام مأموریت بانک شاهد باشیم.
    عضو هیأت مدیره این بانک تأکید کرد: ضرورت دارد بحث مدیریت دانش را به سمت ایجاد و شناسایی و تشکیل سیستم ها ببریم و مسایل کلیدی و روز بانک را در این سیستم مورد بحث و همفکری قرار دهیم.
    رضا رفیعا معاون توسعه سرمایه انسانی و پشتیبانی این بانک نیز خاطرنشان کرد: کار علمی بزرگی با عنوان استقرار مدیریت دانش انجام شده است و بسیاری از همکاران مشتاق فعالیت و همکاری هستند که اگر این همکاری به صورت سیستماتیک و سازمانی باشد می توان از قابلیت های آنان بهره جست.
    محمود حسن زاده مشاور مدیرعامل اظهار داشت: کار خوب و نظام مندی انجام شده و امیدواریم تأثیر مثبت آن را در افزایش بهره وری و ارتقای فرآیندهای بانک مشاهده نماییم.
    مصطفی راستی فر مدیر امور راهبری شعب با اشاره به همکاری مطلوب شعب بانک در پروژه مدیریت دانش گفت: در شعب بانک افراد بسیار با تجربه و ارزشمندی وجود دارند که باید دانش و تجربیات خود را در اختیار کارمندان جوان تر قرار دهند و موضوع جانشین پروری در شعب اهمیتی مضاعف دارد.
    محمد امینی مدیر بازرسی و پاسخگویی به شکایات نیز بیان داشت: بانک صنعت و معدن در زمینه استقرار مدیریت دانش، پیشرو می باشد و در راستای بلوغ آن بایستی تمامی فرآیندهای مدیریت دانش در فرآیندهای منابع انسانی ادغام شوند و در این زمینه بسترسازی مناسبی انجام شده که باید گسترش یابد.
    علی عباسی مدیر امور سرمایه انسانی با اشاره به نقش مدیریت دانش در بهبود و ارتقای سطح دانش و تخصص همکاران و افزایش کارایی در بانک اعلام داشت: پروژه مدیریت دانش در این بانک از سال 94 به صورت سازمان یافته کلید خورد و پس از تهیه نقشه راه، اقدامات برای اجرای عملی این پروژه به انجام رسید و در سال 96 سامانه مدیریت دانش ایجاد و بهره برداری از آن آغاز شد.
    مدیر امور سرمایه انسانی بانک افزود: مدیریت دانش باید تسهیل گر امور باشد و بار و فعالیت اضافی به سیستم و فرآیندهای بانک تحمیل نکند و باید در بطن عملیات و فرآیندهای کاری جاری شود و در این خصوص فرهنگ سازی شود تا خلق دانش، ذخیره و انتقال آن به درستی صورت پذیرد.
    حسین یوسفی مدیر استانی این بانک در استان مرکزی و رییس شعبه اراک عنوان داشت: در بحث جانشین پروری الزام و تأکید بیشتری در شعب وجود دارد و باید فرهنگ کار تیمی گسترش یابد و تمرکز بیشتری بر انتقال دانش صورت بگیرد.
    مریم اسلمی رییس اداره منابع انسانی تصریح کرد: همکاران ما در مدیریت آموزش تلاش های بسیاری در زمینه تدوین نقشه راه مدیریت دانش و معرفی و اجرای آن داشته اند و 3 کتابچه نیز در این خصوص منتشر شده است؛ انحصار اطلاعاتی و دانش باید در بانک شکسته شود و لازم است در تبادل دانش کار و ایجاد طوفان اطلاعاتی گام های مؤثری برداریم.
    وی عنوان کرد: سطح بلوغ فرآیندها را پشت سر گذاشته ایم و ضرورت دارد مدیریت دانش به صورت رسمی در همه فعالیت ها و فرآیندها مد نظر قرار گیرد و توجه ویژه ای به مباحث ساختاری آن داشته باشیم.
    در این جلسه فهام گوهری کارشناس تجزیه و تحلیل سیستم های اداره آموزش این بانک گزارش مبسوطی از لزوم و روند اجرای پروژه مدیریت دانش در بانک صنعت و معدن ارایه کرد که مورد اقبال اعضای حاضر در جلسه قرار گرفت و مقرر شد در خصوص ایجاد و شناسایی ساز و کارهای پیشرفت کار و تشکیل کمیته ها و جایگاه سازمانی مورد نیاز در این خصوص اقدامات لازم به عمل آید.
    همچنین در پایان این نشست از تلاش های زهرا مریدی مشاور مدیرعامل در امور بانوان و خانواده این بانک که در تهیه و ارایه شاخص های عمومی بانک و کسب رتبه برتر توسط بانک صنعت و معدن در جشنواره شهید رجایی همکاری سازنده ای داشتند، تقدیر به عمل آمد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=246538

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم