• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
3

مدیرعامل بانک صنعت و معدن از اجرای 73 طرح بزرگ و متوسط صنعتی در استان مازندران خبر داد

  • کد خبر : 248063
  • 12 شهریور 1400 - 14:13
مدیرعامل بانک صنعت و معدن از اجرای 73 طرح بزرگ و متوسط صنعتی در استان مازندران خبر داد

دکتر حسین مهری: ۷۳ طرح صنعتی متوسط و بزرگ در استان مازندران طی سال های اخیر با تامین مالی بانک صنعت و معدن و پرداخت بیش از ۶۴ هزار میلیارد ریال اجرا شد.

  • پول بانک: دکتر حسین مهری: ۷۳ طرح صنعتی متوسط و بزرگ در استان مازندران طی سال های اخیر با تامین مالی بانک صنعت و معدن و پرداخت بیش از ۶۴ هزار میلیارد ریال اجرا شد.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، وی که روز چهارشنبه دهم شهریورماه به استان مازندران سفر کرده بود، ضمن تبریک هفته بانکداری اسلامی به تمامی مدیران و کارکنان تلاشگر نظام بانکی کشور، اظهار داشت: این ۷۳ طرح از طریق ستاد بانک صنعت و معدن تامین اعتبار شد که تا کنون ۶۳ طرح آن به بهره‌برداری رسیده و ۱۰ طرح نیز در حال اجرا می باشد.
    وی خاطرنشان کرد: بانک صنعت و معدن برای اجرای این ۷۳ طرح صنعتی و اقتصادی در این استان، ۶۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اختصاص داد که بخش عمده آن پرداخت شده و بقیه در حال پرداخت است. از این مبلغ حدود ۳۰۵ میلیون یورو به صورت ارزی و مابقی در قالب تسهیلات ریالی می باشد.
    مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور  تصریح کرد: بزرگترین طرح اجرایی مورد پشتیبانی این بانک در مازندران، نیروگاه کاسپین نوشهر است که یک فاز از آن به بهره‌برداری رسیده و فاز بعدی آن نیز در حال اجراست. برای این پروژه مهم ۲۱۵ میلیون یورو تسهیلات از سوی بانک صنعت و معدن تخصیص داده شده است.
    دکتر مهری درباره فعالیت حمایتی شعب این بانک از صنایع و واحدهای اقتصادی در مازندران گفت: در مازندران سه شعبه تنکابن، آمل و ساری را داریم که وضعیت و عملکرد خوبی در پرداخت تسهیلات برای رفع موانع تولید این استان دارند. این شعب، سال گذشته در برخی شاخص‌ها رشد حدود صد در صدی را ثبت کردند و امسال نیز تاکنون شاهد رشد حدود ۶۰ درصدی در عملکرد این شعب هستیم که در این بین شعبه آمل با توجه به صنعتی بودن شهرستان و برنامه‌ریزی‌های رئیس شعبه وضعیت بهتری دارد.
    وی افزود: امیدواریم بتوانیم در ماه‌های آتی نیز با توجه به شعار سال که تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها تعیین شده است، به واحدهای تولیدی این استان بر اساس اولویت‌های در نظر گرفته شده کمک کنیم.
    وی در خصوص اولویت‌های پرداخت تسهیلات اظهار کرد: بانک صنعت و معدن یک بانک توسعه‌ای و تخصصی است که کمک به صنعتگران و فعالان اقتصادی وظیفه اصلی آن است. اولویت نخست ما در  پرداخت تسهیلات کمک به تامین سرمایه در گردش برای تثبیت وضعیت موجود واحدهای فعال است. با توجه به افزایش قیمت‌ها حمایت از واحدهای فعال برای ادامه کار با ظرفیت کامل  در شرایط کنونی یک اصل مهم در پویایی تولید کشور است.
    دکتر مهری افزود: دومین اولویت ما کمک به تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد است تا به واسطه ارائه تسهیلات با سرعت بیشتری تکمیل شوند و در چرخه تولید قرار بگیرند.
    مدیرعامل بانک صنعت و معدن ادامه داد: اولویت سوم ما در پرداخت تسهیلات کمک به اجرای طرح‌های تکمیلی و زنجیره ارزش است و در بازدیدی که امروز از شرکت کاله  به همین منظور صورت گرفت، تاکید شد که ایجاد زنجیره ارزش با توجه به اثرگذاری در اشتغال پایدار، کاهش قیمت تمام شده محصول و تنوع تولیدات در نهایت به رشد صادرات منجر می‌شود و به همین دلیل برای  کشور اهمیت زیادی دارد. طبق این رویکرد نیز طرح‌های جدید صادرات‌محور و اشتغال‌زا مورد حمایت بانک قرار می‌گیرد.
    دکتر مهری درباره حمایت بانک صنعت و معدن از مشاغل خرد و فعالیت‌های اقتصادی بومی در روستاهای مازندران اظهار کرد:  حمایت از طرح‌های صنعتی و اقتصادی در چارجوب ضوابط توسط شعب ما در سراسر کشور از جمله مازندران در حال انجام‌است و پشتیبانی از مجموعه‌های صنعتی و ایجاد زنجیره‌های ارزش با هدف  اثرگذاری بر اقتصاد روستاها نیز   با جدیت دنبال می شود.
    وی افزود: حمایت از صنایع بزرگی مانند کاله در مازندران به طور مستقیم روی کسب و کار روستایی این مناطق نیز اثرگذار است و به تقویت دامداری و کشاورزی منطقه کمک می‌کند. در واقع این طرح‌ها معین‌های اقتصادی کسب و کارهای روستایی محسوب می‌شوند و اثرات غیرمستقیم خوبی بر اقتصاد روستایی دارند.
    دکتر حسین مهری اعلام کرد: بانک صنعت و معدن با پرداخت بیشترین میزان تسهیلات به بخش تولید به عنوان تنها بانک توسعه ای و تخصصی در این حوزه، مورد قبول همه مشتریان است و با تکیه بر توان تخصصی کارشناسان این بانک به خصوص همکاران شعب در تلاش هستیم به عنوان مشاور و شریکی امین در کنار سرمایه گذاران بخش صنعت و معدن کشور نقشی مؤثرتر از گذشته داشته باشیم علی الخصوص که با ایجاد ساز و کارهای بانکداری شرکتی، بانکداری باز و دیجیتالی و محصولات نوین ارایه شده در این حوزه ابزارهای مناسبی برای تسریع و تسهیل رابطه بانک با مشتری فراهم شده است.
    وی ادامه داد: رسالت بانک صنعت و معدن این است که در چارچوب ضوابط و مقررات و کفایت سرمایه به اجرای طرح‌های توسعه‌ای شرکت های خوشنامی که از این بانک تسهیلات دریافت داشته اند، کمک کند.
    مدیرعامل این بانک همچنین در جمع کارکنان شعب آمل و ساری حضور یافت و ضمن قدردانی از تلاش های همه کارکنان این بانک که منجر به موفقیت های چشمگیری از جمله کسب رتبه برتر در جشنواره شهید رجایی و همچنین ایجاد توازن در منابع و مصارف بانک و سودآوری آن شد، بر همدلی و تلاش برای تداوم این موفقیت ها و افزایش رضایتمندی مشتریان تأکید کرد.
    در خلال این سفر دکتر حسین مهری به همراه معاون سیاسی و امنیتی استاندار  دکتر حسن نژاد و  مهندس قوانلو ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت و معاون وی مهندس یوسف نژاد از شرکت های مجموعه کاله، شرکت فن آور مبتکر کاسپین و کیان پن، سردخانه بالق و شرکت خروش صنعت امیرلهمال در مازندران بازدید کرد.
    گفتنی است، مجموعه کاله در شهرستان آمل در زمینه تولید انواع فرآورده های لبنی و آشامیدنی فعالیت دارد و بانک صنعت و معدن سال گذشته تسهیلات ریالی در حدود 7  هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و تسهیلات ارزی به میزان ۱۹ میلیون یورو در اختیار این شرکت قرار داده است.
    افزون بر آن، شرکت یاد شده در نظر دارد  واحد پالایشگاه آب پنیر آسیا را به منظور خودکفایی در تولید مواد پروتئینی لبنی و جلوگیری از خروج ارز با تأمین مالی 10 هزار میلیارد ریالی بانک صنعت و معدن به بهره برداری برساند.
    شرکت فن آور مبتکر کاسپین در شهر ساری به تولید محصولات دارویی با ظرفیت 72 میلیون عدد آمپول در یک شیفت اشتغال دارد و در حدود 430 میلیارد ریال تسهیلات از سوی این بانک به طرح یاد شده اختصاص یافته است.
    شرکت کیان پن نیز در زمینه تولید در و پنجره UPVC در شهرستان ساری فعال می باشد و طرح این شرکت برای دریافت تسهیلات در مرحله بررسی و پذیرش در بانک می باشد.
    شرکت سردخانه بالق یک واحد بسته بندی و نگهداری مواد غذایی است که برای دریافت تسهیلات در مرحله بررسی می باشد.
    همچنین شرکت خروش صنعت امیر لهمال نیز از مشتریان توانمند استان مازندران در زمینه تولید خرپا فلزی و صنعتی می باشد که ١٢٠٠ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش و ۵٠ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه ثابت از بانک دریافت داشته و قصد ایجاد کارخانه تولید بیلت فولاد ساده کربنی و کم آلیاژی و میلگرد آجدار  را دارد که میزان تسهیلات مورد نیاز این بخش ٣٠٠٠ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه ثابت است.
    دکتر مهری در دیدار با صنعتگران، ضمن بررسی مشکلات واحدهای تولیدی یاد شده در خصوص اعطای خدمات متنوع بانکی و انواع تسهیلات در جهت حمایت از تولید و اشتغال ابراز امیدواری کرد و از مدیران استانی و رؤسای شعب خواست تا با تعامل مناسب و ایجاد مزیت در ارایه خدمات برای این شرکت ها نسبت به افزایش سپرده ها و وصول مطالبات بانک اقدام نمایند.

    انتشار: کوروش جم

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=248063

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم