• امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

مدارک مورد نیاز برای سوار شدن به هواپیما

  • کد خبر : 330366
  • 13 شهریور 1402 - 10:55
مدارک مورد نیاز برای سوار شدن به هواپیما

فهرست محتوا درحال­حاضر خرید بلیط هواپیما و انتخاب سفرهای هوایی با توجه به راحتی و سرعت بالا به یکی از گزینه­های محبوب در میان مردم تبدیل شده و مزایای بسیاری در مقابل دیگر روش­های حمل­ونقل دارد. البته باید این را در نظر داشت که انتخاب سفر با هواپیما نیاز به آماده­کردن مدارکی دارد که باید […]

فهرست محتوا

  • درحال­حاضر خرید بلیط هواپیما و انتخاب سفرهای هوایی با توجه به راحتی و سرعت بالا به یکی از گزینه­های محبوب در میان مردم تبدیل شده و مزایای بسیاری در مقابل دیگر روش­های حمل­ونقل دارد. البته باید این را در نظر داشت که انتخاب سفر با هواپیما نیاز به آماده­کردن مدارکی دارد که باید در روز پرواز همراه خود ببرید که در ادامه مقاله آنها را شرح می­دهیم.

    آیا مدارک مورد نیاز برای پرواز خارجی و داخلی متفاوت است؟

    زمانی که قصد خرید بلیط هواپیما داخلی یا خارجی را داشته باشید باید به این مسئله توجه کنید که به­منظور واردشدن به هواپیما مستلزم ارائه مدارک خاصی هستید که برای پروازهای خارجی و داخلی تفاوت­هایی با یکدیگر دارد.

    بدون شک شما برای سفرهای داخل کشور و تهیه بلیط هواپیما تهران اصفهان یا دیگر سفرهای داخلی، نیازی به داشتن ویزا نخواهید داشت اما درصورتی­که قصد خروج از کشور را داشته باشید باید با توجه به اینکه مقصد مورد نظر نیاز به ویزا دارد یا خیر، نسبت به آماده­کردن این مورد اقدامات لازم را انجام دهید.

    مدارک مورد نیاز برای پروازهای داخلی

    اباید در نظر داشته باشید که آماده­شدن برای سفرهای هوایی نسبت به دیگر راه­های حمل­ونقل داخل کشوری، دارای قوانین خاص خود است که باید آنها را رعایت کنید. از همین رو بعد از تهیه بلیط هواپیما اصفهان به تهران یا دیگر مقصدهای داخلی، لازم است تا مدارکی را در روز سفر همراه خود داشته باشید که مهم­ترین موارد به شرح زیر است.

    بلیط هواپیما

    اولین مدرکی که شما باید در زمان مراجعه به فرودگاه در اختیار داشته باشید، بلیط هواپیما است که می­توانید با مراجعه به دفاتر هواپیمایی یا از طریق پلتفرم­های مجازی نسبت به تهیه بلیط اقدام کنید.

    درحال­حاضر با توجه به گسترش استفاده از اینترنت و امکان خرید بلیط هواپیما به­صورت آنلاین، انجام این کار به ساده­ترین فرایند مورد نیاز قبل از سفر تبدیل شده است و شما می­توانید به­راحتی با مراجعه به سایت اسنپ تریپ بلیط پرواز خود را در کمترین زمان ممکن رزرو کنید.

    از همین رو اگر قصد تهیه بلیط هواپیما اصفهان به تهران یا دیگر مقاصد داخلی را دارید می­توانید در هر ساعتی از شبانه­روز با مراجعه به سایت یا اپلیکیشن­های آنلاین با توجه به تاریخ مورد نظر سفر خود به بررسی قیمت آنها بپردازید و با خیال راحت فایل بلیط را در گوشی همراه خود ذخیره کنید.

    مدارک هویتی معتبر

    برا اینکه بتوانید در زمان حضور در فرودگاه کارت پرواز خود را دریافت کنید باید مدارک هویتی معتبر همچون کارت ملی یا شناسنامه را به­همراه داشته باشید. پس بعد از اینکه فرایند خرید بلیط هواپیما را انجام می­دهید حتما مدارک هویتی را در دسترس قرار دهید.

    توجه داشته باشید که امکان ارائه کپی از شناسنامه و کارت ملی برای شما وجود ندارد و باید در زمان سفر با هواپیما حتما اصل مدارک را نشان دهید، در غیر این صورت امکان دارد از ورود شما به هواپیما جلوگیری شود.

    مجوزهای پزشکی

    یکی از قوانینی که از سوی سازمان هواپیمایی کشور برای افرادی با بیماری­ها و شرایط خاص همچون بارداری در نظر گرفته می­شود مربوط به دریافت مجوزهای پزشکی است که به­عنوان یکی از مدارک پرواز، باید همراه داشته باشید.

    اگر هدف شما از تهیه بلیط هواپیما اصفهان به تهران یا دیگر سفرهای داخلی به منظور اهداف درمانی باشد یا اینکه شرایط ویژه­ای دارید که نیاز به مصرف دارو دارد باید قبل از اقدام به سفرهای هوایی مجوز معتبر از سوی پزشک معالج دریافت کنید.

    این را هم در نظر داشته باشید که مجوزهای پزشکی به­طور معمول تا چند روز اعتبار دارند و اگر شرایط ویژه­ای مبنی­بر بیماری دارید بهتر است قبل از تهیه بلیط هواپیما تهران اصفهان یا دیگر مقصدهای موردنظر، برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکلی تا چند روز مانده به سفر این مار را انجام دهید.

    مدارک مورد نیاز برای پروازهای خارجی

    به­طور کلی فرایند خرید بلیط پرواز برای سفرهای خارجی تفاوتی با پرواز داخلی ندارد و بعد از انجام این کار تنها باید برخی از مدارک هویتی لازم را آماده کنید که به شرح زیر است:

    • پاسپورت: در زمان مسافرت به کشورهای خارجی شما باید به جای شناسنامه یا کارت ملی، پاسپورتی را ارائه دهید که حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.
    • فیش پرداخت عوارض خروج از کشور: مطابق با قوانینی که برای خروج از کشور در نظر گرفته می­شود، هر فرد پیش از سفر باید مبلغی را به­عنوان عوارضی پرداخت کند که هزینه آن برای خروج اول یا دوم به بعد متفاوت است، فیش واریزی نیز به­عنوان یکی از مدارک لازم در زمان مراجعه به فرودگاه باید همراه شما باشد.
    • ویزا: قبل از سفر خارج از کشور باید بررسی کنید که آیا مقصد مورد نظر شما نیاز به دریافت ویزا دارد یا خیر. درصورت نیاز باید قبل از تهیه بلیط هواپیما این مدرک را آماده کنید.

    با در نظر گرفتن تمامی مدارکی که برای سفرهای داخلی و خارجی نیاز است و با توجه به اینکه خرید بلیط یکی از مهم­ترین فرایندها، قبل از هرگونه اقدامی است شما می­توانید با مراجعه به وب­سایت اسنپ تریپ به­راحتی نسبت به تهیه بلیط هواپیما اقدام کنید.

    مدارک مورد نیاز برای سوار شدن به هواپیما

    مدارک مورد نیاز برای حمل حیوانات خانگی در سفر هوایی

    اگر در مسافرت هوایی حیوان خانگی به همراه دارید لازم است تا مدارک مورد نیاز برای اجازه ورود حیوان به هواپیما را نیز ارائه دهید که شامل موارد زیر است:

    • شناسنامه
    • مدارک مربوط به واکسیناسیون حیوان
    • فرم مخصوص برای همراه داشتن حیوان خانگی
    • فیش مورد نظر برای پرداخت کرایه حمل

    جمع­بندی

    یکی از اقدامات مهم قبل از انجام سفرهای هوایی خرید بلیط هواپیما است که فرایند انجام آن برای سفرهای داخلی و خارجی تفاوتی با یکدیگر ندارد، از طرفی شما برای پرواز با هواپیما نیاز به ارائه مدارک مختلفی دارید که شامل شناسنامه یا کارت ملی، مجوز پزشکی، ویزا و پاسپورت است.

    سوالات متداول

    برای پرواز داخلی به چه مدارکی نیاز داریم؟

    زمانی که قصد دارید برای سفرهای داخلی مسیر هوایی را انتخاب کنید باید قبل از سفر مدارکی همچون بلیط هواپیما، مدارک هویتی و در صورت داشتن بیماری یا شرایط خاص، مجوزهای پزشکی را ارائه دهید.

    برای مسافرت­های خارج از کشور حداقل اعتبار لازم برای پاسپورت چقدر است؟

    قبل از هر اقدامی برای خرید بلیط پرواز خارجی باید مطمئن شوید که پاسپورت شما حداقل دارای 6 ماه اعتبار باشد.

    آیا با ارائه کپی کارت ملی می­توان وارد هواپیما شد؟

    خیر. در نظر داشته باشید که برای پروازهای داخلی شما باید حتما اصل مدارک هویتی خود شامل کارت ملی یا شناسنامه را ارائه دهید.

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=330366

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم