• امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

مدارک لازم برای انتقال بیمه شخص ثالث ال 90 چیست؟

  • کد خبر : 315099
  • 29 فروردین 1402 - 17:09
مدارک لازم برای انتقال بیمه شخص ثالث ال 90 چیست؟

فهرست محتوا همه خودروها و تمام وسایل نقیله زمینی باید برای تهیه بیمه شخص ثالث به موقع اقدام کنند. بیمه شخص ثالث ال نود یکی از بیمه نامه‌های اجباری و الزامی ‌است که تمام شرکت‌های بیمه آن را صادر می‌کنند و دارای دو نوع پوشش جانی و مالی است. این پوشش‌ها به جبران خسارت‌های وارد […]

فهرست محتوا

  • همه خودروها و تمام وسایل نقیله زمینی باید برای تهیه بیمه شخص ثالث به موقع اقدام کنند. بیمه شخص ثالث ال نود یکی از بیمه نامه‌های اجباری و الزامی ‌است که تمام شرکت‌های بیمه آن را صادر می‌کنند و دارای دو نوع پوشش جانی و مالی است. این پوشش‌ها به جبران خسارت‌های وارد شده به اشخاص ثالث در حادثه‌های رانندگی می‌پردازد. از طرفی هم به دلیل اهمیت بالایی که این بیمه نامه دارد، بیمه مرکزی شرایط انتقال بیمه شخص ثالث را فراهم کرده است که این موضوع با توجه به حالت‌های مختلف بررسی خواهند شد. برای اینکه با شرایط انتقال بیمه و اهمیت بیمه ثالث بیشتر آشنا شوید تا انتهای متن همراه ما باشید.

    چرا بیمه شخص ثالث ال نود بخریم؟

    همانند تمامی خودروهایی که هر روز در سطح شهر در حال تردد هستند، خرید بیمه شخص ثالث تندر ال 90 هم اجباری است. از آنجا که در صورت تصادف احتمال دارد خسارات وارد شده به قدری زیاد باشد که راننده مقصر توانایی پرداخت آن را نداشته باشد، طبق قوانین راهنمایی و رانندگی خرید بیمه شخص ثالث اجباری شده است. دلیل این امر آن است که اگر راننده مقصر توانایی پرداخت خسارت مالی یا دیه شخص ثالث را نداشته باشد، باید به زندان برود که اتفاق بسیار بدی است. مثلاً دیه در ماه حرام 1 میلیارد و 200 میلیون تومان مشخص شده است که پرداخت این عدد بدون کمک شرکت‌های بیمه، برای خیلی از افراد جامعه دشوار خواهد بود.

    رنو ال 90 یکی از بهترین خودروهایی است که با قطعات فرانسوی و مونتاژ داخلی در بازار خودرو حضور دارد. رنو مانند همیشه قطعات با کیفیتی را برای خودروهای خود استفاده کرده است و کار مونتاژ را هم شرکت‌های ایرانی به خوبی انجام داده‌اند. این خودرو از نظر مصرف بنزین با عدد 6.9 در رده متوسط قرار می‌گیرد. صندلی‌های L90 قابلیت تنظیم در حالت‌های مختلفی دارد که رانندگی راحتی را به ارمغان می‌آورد. برای آشنایی بیشتر با بیمه شخص ثالث تندر ال 90 با ما همراه باشید.

    پوشش‌های بیمه شخص ثالث ال نود

    بیمه مرکزی برای بیمه شخص ثالث ال نود دو نوع پوشش جانی و مالی را در نظر گرفته است تا با توجه به سقف تعهدات مشخص شده بتوانند خسارت‌های رخ داده را جبران کند. دقت کنید بیمه‌گزاری می‌تواند درخواست جبران خسارت داشته باشد که هنگام تصادف در رانندگی مشمول بیمه ثالث قرار گیرید. در نتیجه اگر شما برای تمدید بیمه شخص ثالث ال نود خود به موقع اقدام نکرده باشید به طور حتم با جریمه و توقیف خودرو مواجه خواهید شد همچنین باید خسارت رخ داده در حادثه رانندگی را هم خودتان جبران کنید.

    جریمه عدم تمدید به موقع بیمه شخص ثالث بدین صورت است که شرکت‌های بیمه‌ای به ازای هر روز دیرکرد تمدید به موقع بیمه نامه مبلغی را در نظر می‌گیرد و در نهایت قیمت بیمه ثالث، افزایش پیدا می‌کند. از طرف دیگر با تمدید بیمه نامه خودرو ال نود تحت پوشش‌های جانی و مالی خواهید بود که به شرح زیر هستند.

    پوشش خسارت‌های جانی و بدنی:

    شرکت‌های بیمه‌ای خسارت‌های ایجاد شده ناشی از حادثه رانندگی که شامل: فوت، نقص عضو و هزینه‌های درمان است را تحت پوشش قرار می‌دهند. همچنین پرداخت خسارت بدنی، دیه یا همان ارش با توجه به نوع شکستگی، نقص عضو و صدمه ازکارافتادگی کلی یا جزئی تحت پوشش بیمه شخص ثالث خواهد بود.

    پوشش خسارت‌های مالی:

    در پوشش مالی بیمه شخص ثالث ال نود، خسارت‌هایی که برای اموال اشخاص ثالث رخ می‌دهد تا سقف تعهدات شرکت بیمه‌گر قابل جبران است. خسارت‌هایی مانند: تصادف با خودروی دیگر، برخورد با جسم ثابت یا حیوانات در حال تردد خیابان همگی تحت پوشش بیمه نامه خودرو خواهد بود.

    پوشش حوادث راننده مقصر:

    در بیمه ثالث ال نود اگر راننده گواهینامه معتبر و متناسب با وسیله نقلیه زمینی خود داشته باشد و خسارت جانی برای وی در حادثه رخ دهد، تحت پوشش بیمه نامه خواهد بود و تا سقف تعهدات بیمه‌گر، جبران خسارت خواهد شد.

    مدارک لازم برای انتقال بیمه شخص ثالث ال 90 چیست؟

    خسارات مالی به دیگران با بیمه شخص ثالث امکان پذیر است

    عوامل تاثیر گزار در محاسبه نرخ بیمه شخص ثالث ال نود

    دیه یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیر گزار در قیمت بیمه است که با توجه به نرخ اعلام شده در ابتدای هر سال، مبلغ حق بیمه مشخص می‌شود. از این رو در سال 1402 مبلغ دیه برای ماه‌های حرام و ماه‌های عادی سال به ترتیب معادل یک میلیارد و دویست میلیون تومان و مبلغ 900 میلیون تومان اعلام شده است. اما عوامل دیگری هم می‌توانند قیمت نرخ بیمه شخص ثالث ال نود را تغییر دهند و بر محاسبه بیمه خودرو تاثیرگزار باشند که این موارد عبارتند از:

    • تعداد سیلندر
    • سال ساخت و تولید خودرو
    • میزان تعهدات در پوشش‌ها
    • تاریخ انقضای بیمه ثالث قبلی
    • تخفیف‌های مناسبی شرکت‌های بیمه
    • کاربری خودرو (تاکسی، آمبولانس، آتش نشانی و خودروی شخصی)
    • تخفیف بیمه نامه راننده (تخفیف عدم خسارت در سال‌های متوالی)
    • جریمه دیرکرد تمدید بیمه (در صورت عدم تمدید بیمه شخص ثالث باید جریمه پرداخت شود که به صورت روزشمار و به مدت 365 روز است.)

    خرید بیمه شخص ثالث ال نود با استعلام

    برای اینکه بتوانید بهترین بیمه نامه را با شرایط عالی تهیه کنید نیاز است که قبل از خرید بیمه شرایط استعلام و مقایسه خرید بیمه نامه را انجام دهید. بیمه دات کام یکی از سامانه‌های آنلاین خرید بیمه است که شرایط استعلام بیمه و مقایسه قیمت‌ها را فراهم  کرده است تا همه افراد بتوانند در زمان کوتاهی بهترین بیمه ثالث را تهیه کنند. کافی است که به صفحه اصلی این کارگزاری بیمه آنلاین مراجعه کنید تا در بخش لیست محصولات بهترین بیمه نامه را تهیه کنید. همچنین در بیمه دات کام به صورت 24 ساعته و بدون محدودیت مکانی می‌توان برای تهیه بیمه شخص ثالث اقدام کرد.

    انتقال بیمه شخص ثالث

    انتقال بیمه شخص ثالث یکی از قوانینی است که برای رانندگی افراد محتاط و قانون‌مند طراحی شده است. در حقیقت افراد با رانندگی که دارند، می‌توانند خسارت‌های مختلفی را برای افراد ثالث، خودشان یا شرکت بیمه ‌ایجاد کنند. بدین گونه که با ایجاد حادثه، شرکت‌های بیمه‌ای باید تا سقف تعهدات خود جبران خسارت کنند، اما اگر راننده خودرویی در طول انقضای بیمه نامه هیچگونه خسارتی را از شرکت بیمه خود دریافت نکند، مشمول تخفیف شده و می‌تواند این تخفیف‌ها را انتقال دهد. سوالی که پیش می‌آید این است که آیا تخفیفات بیمه شخص ثالث را می‌توان به فرد دیگر هم انتقال داد یا خیر؟ یا به طور کلی انتقال تخفیفات بیمه نامه ثالث چگونه انجام می‌شود؟

    مدارک لازم برای انتقال بیمه شخص ثالث ال 90 چیست؟

    انتقال بیمه شخص ثالث دارای شرایط خاصی است

    شرایط انتقال بیمه شخص ثالث

    همانطور که توضیح داده شد، انتقال تخفیفات بیمه شخص ثالث را می‌توان انجام داد، اما آیا همه افراد مشمول این قانون خواهند شد؟ به طور حتم برای انتقال تخفیفات بیمه نامه باید یکسری قوانین را رعایت کرد که شرایط انتقال بیمه به شرح زیر هستند:

     

    • شرایط انتقال برای خودروی جدید مالک فراهم است در صورتی که خودرو صفر کیلومتر نباشد.
    • انتقال تخفیفات به افراد درجه یک خانواده مالک فعلی ممکن است. (همسر، پدر، مادر و فرزندان)
    • انتقال بیمه نامه از خودروی فرسوده به خودروی جدید مالک فعلی که باید کارکرده باشد.
    • از خودروی متعلق به یک شرکت حقوقی به خودروی دیگر از اموال همان شرکت با همان کاربری، سواری به سواری، وانت به وانت باشد.

    آیا برای انتقال بیمه شخص ثالث خودروهای فرسوده هم می‌توان اقدام کرد؟

    بله. اگر شما خودروی فرسوده‌ای دارید که مشمول تخفیفات بیمه ثالث است می‌توانید از آن برای انتقال بیمه نامه استفاده کنید تنها دقت داشته باشید که شرکت بیمه یکسری مدارک را برای از رده خارج بودن خودرو نیاز دارد که عبارتند از:

    • گواهی اسقاطی بودن خودروی قبلی
    • اصل بیمه شخص ثالث
    • اصل مدارک خودروی قبلی
    • سند قطعی خودروی جدید
    • مدارک شناسایی بیمه‌گزار
    • الحاقیه فسخ بیمه‌ نامه خودروی اسقاطی

    مدارک مورد نیاز برای انتقال بیمه ثالث

    برای اینکه بتوانید در شرایط گفته شده، انتقال بیمه ثالث را انجام دهید نیاز است که یکسری مدارک را در اختیار داشت که عبارتند از:

    • بیمه ‌نامه خودروی جدید
    • کپی کارت خودروی قدیم
    • کپی بیمه شخص ثالث خودروی قدیم
    • اصل کارت خودروی خودروی جدید
    • کپی کارت خودروی جدید

    به طور کلی برای اینکه بتوان انتقال بیمه ثالث را انجام داد نیاز است:

    • چند روز قبل از پایان انقضای بیمه شخص ثالث برای انتقال بیمه نامه اقدام کرد.
    • اگر بیمه نامه خود را به صورت آنلاین تمدید می‌کنید، عکس کارت خودرو و بیمه نامه قبلی خودرو را هم در کارگزاری آنلاین بارگزاری کنید.
    • اگر به‌ صورت حضوری هم برای تمدید بیمه نامه ثالث در یک شرکت جدید اقدام می‌کنید، باید بیمه‌ نامه قبلی و کارت خودرو را همراه داشته باشید.

    انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث اقساطی

    بیمه شخص ثالث اقساطی فقط در شرایط پرداخت مبلغ با بیمه شخص ثالث نقدی فرق دارد. این مطلب تاثیری بر قوانین انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث ندارد، پس همه نکاتی که تا کنون مطرح کردیم در مورد تخفیفات بیمه شخص ثالث اقساطی نیز صدق می کند. اصل و کپی گواهی اقساط را حین انتقال تخفیفات یا اصل الحاقیه حذف سوابق خودروی قدیمی به همراه داشته باشید .

     

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=315099

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم