• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

محمد‌مهدی صادق در نشست خبری تولید کتاب صوتی ویژه نابینایان و کم ‌بینایان: کتاب‌های صوتی با گویندگی نیرو‌های شرکت سداد تولید می‌شود

  • کد خبر : 20712
  • 03 اسفند 1397 - 20:57
محمد‌مهدی صادق در نشست خبری تولید کتاب صوتی ویژه نابینایان و کم ‌بینایان: کتاب‌های صوتی با گویندگی نیرو‌های شرکت سداد تولید می‌شود

مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد گفت: با تولید کتابهای صوتی در تلاش هستیم، توانمندی‌ نابینایان افزایش پیدا کند و جامعه نیز از توانمندی‌ این افراد کاملا بهره‌مند شود. به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک، نشست خبری «تولید کتاب صوتی ویژه نابینایان و کم‌بینایان»، پیش از ظهر یکشنبه 28 بهمن ‌ماه 97، با حضور علی‌اکبر جمالی […]

  • مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد گفت: با تولید کتابهای صوتی در تلاش هستیم، توانمندی‌ نابینایان افزایش پیدا کند و جامعه نیز از توانمندی‌ این افراد کاملا بهره‌مند شود.

    به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک، نشست خبری «تولید کتاب صوتی ویژه نابینایان و کم‌بینایان»، پیش از ظهر یکشنبه 28 بهمن ‌ماه 97، با حضور علی‌اکبر جمالی مدیر‌عامل انجمن نابینایان ایران،‌ منصور شادکام قائم مقام انجمن نابینایان ایران، محمد‌مهدی صادق مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد، نیما کرمی گوینده رادیو و تلویزیون و مدیر هنری تولید کتاب صوتی شرکت پرداخت الکترونیک داده‌پردازان سداد و جمعی از اصحاب رسانه، در شرکت پرداخت الکترونیک داده‌پردازان سداد برگزار شد.

    محمد‌مهدی صادق، مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد

    محمد‌مهدی صادق، در ابتدای این نشست خبری، پیرامون شروع همکاری شرکت پرداخت الکترونیک سداد با انجمن نابینایان ایران برای تولید کتاب صوتی گفت: آبان ‌ماه سال جاری همزمان با سی‌و‌ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و به دنبال مذاکره با انجمن نابینایان، قول تولید ماهانه دو عنوان کتاب صوتی از سوی شرکت سداد طرح شد و امروز این قول به مرحله اجرا رسیده است. امید‌واریم از اسفند‌‌ماه این قول عملیاتی شود.

    وی با اشاره به جریان تولید کتاب صوتی برای انجمن نابینایان ایران افزود: کتاب‌ها با انتخاب انجمن برای صوتی شدن به شرکت سداد معرفی می‌شود. تولید کتاب‌های صوتی زمینه کودک و نوجوان، آموزشی و درسی از سوی شرکت سداد با اهداف تجاری نیست.

    مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد، درباره اهداف تولید کتاب صوتی در شرکت سداد اظهار داشت: علت اصلی ورود سداد به موضوع تولید کتاب‌های صوتی، توجه به مقوله مسئولیت اجتماعی فراتر از چارچوب‌های همیشگی بود؛ به‌عبارت دیگر درگیر کردن نیرو‌های شرکت و در گام بعدی، جلب توجه مشریان در اجرای برنامه‌های فرهنگی از اهداف اصلی ورود سداد به حوزه تولید کتاب‌های صوتی است.

    صادق افزود: کتاب‌های صوتی با گویندگی نیرو‌های شرکت سداد تولید می‌شود. این افراد با سپری کردن دوره‌های آموزشی زیر نظر گویندگان مجرب صداوسیما آموزش دیده‌ و می‌بینند تا کتاب‌های صوتی با کیفیت دلخواه انجمن نابینایان تولید شود.

    وی با تاکید بر لزوم توجه به توانمندی‌های نابینایان افزود: با تولید کتاب صوتی در تلاش هستیم توانمندی‌ نابینایان افزایش پیدا کند و جامعه نیز از توانمندی‌ این افراد بهره‌مند شود.

    مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد، در پایان سخنان خود گفت: این کتابها متعلق به انجمن نابینایان کشور است و رایگان در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

    علی ‌اکبر جمالی، مدیر‌عامل انجمن نابینایان ایران

    علی ‌اکبر جمالی، مدیر‌عامل انجمن نابینایان ایران، در ادامه این نشست خبری گفت: از مجموعه شرکت سداد برای نگرش جدید و مردمی برای ارائه خدمات به نابینایان تشکر می ‌کنم. متاسفانه آن‌گونه که انتظار داریم در زمینه ارائه خدمات فرهنگی کم‌رنگ است.

    وی ادامه داد: به نظر می‌رسد فعالیت نیرو‌های جوان در شرکت سداد، عامل اصلی ایجاد نگرش جدید در حوزه کار خیر‌خواهانه است.

    منصور شادکام، قائم مقام انجمن نابینایان ایران 

    منصور شادکام، قائم مقام انجمن نابینایان ایران، در این نشست خبری، با تاکید بر اهمیت مقوله فرهنگ، درباره لزوم توجه بیشتر به ایجاد شرایط برابر برای نابینایان در زمینه دسترسی به کتاب گفت: رکن اصلی فرهنگ در جامعه کتاب است. جایگاه کتاب و کتابخوانی، نشان دهنده میزان توسعه‌یاقتگی و پیشرفت هر کشور قلمداد می‌شود؛ بنابراین نابینایان نیز باید مانند دیگر افراد جامعه به کتاب دسترسی داشته باشند و این افراد در این زمینه مستثنی نیستند.

    وی افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی انجمن نابینایان ایران، تبعیض بین افراد بینا با نابینا در زمینه میزان دسترسی به کتاب از‌جمله منابع درسی است. نابینایان از فرصت برابر در این حوزه برخوردار نیستند، در‌حالی‌که سازمان ملل متحد کشور‌ها را ملزم به ایجاد شرایط برابر بین معلولین و دیگر افراد جامعه کرده است.

    قائم مقام انجمن نابینایان ایران، با تاکید بر اهمیت توجه به ایجاد دسترسی بیشتر به انواع کتاب برای نابینایان  و انتقاد از تولید بی‌کیفیت کتاب‌ها برای این قشر از‌ جامعه بیان کرد: برای تولید کتاب صوتی با شرکت پرداخت الکترونیک سداد وارد مذاکره شدیم و این گفت‌و‌گو‌ها به عقد قرار‌همکاری منجر شد.

    شادکام، درباره انتخاب کتاب‌ها برای تبدیل شدن به محتوای صوتی بیان داشت: با توجه به نظر سنجی از کتابداران کتابخانه‌های گویا و فعال زیر نظر انجمن نابینایان کشور، در گام نخست تولید کتاب صوتی‌ برای کودک و نوجوان در نظر است. کتاب‌های دانشگاهی و کتاب‌های دیگر حوزه‌‌ها، نیز به مرور در برنامه قرار خواهد گرفت.

    وی با تاکید بر اهمیت توجه به تولید کتاب برای نابینایان به‌ویژه کودکان و نوجوانان افزود: سال 1391 تنها 40 عنوان کتاب بریل برای کودکان و نوجوان در کشور وجود داشت و تبعیض قابل توجهی در مقایسه با میزان تولید کتاب برای افراد بینا را نشان می‌داد؛ علاوه‌بر این کتاب‌های صوتی تولید شده از سوی ناشران، باری به هر جهت و بی‌هدف بوده در‌حالی‌که شرکت سداد با نظر و مشورت با انجمن نابینایان ایران به تولید کتاب صوتی اقدام کرده است.

    نیما کرمی، گوینده رادیو و تلویزیون و مدیر هنری تولید کتاب صوتی شرکت پرداخت الکترونیک داده‌پردازان سداد

    نیما کرمی، گوینده رادیو و تلویزیون و مدیر هنری تولید کتاب صوتی شرکت پرداخت الکترونیک داده‌پردازان سداد، نیز درباره آموزش نیرو‌های مستعد این شرکت برای تولید کتاب صوتی گفت.

    خبرنگار: محمد رضایی

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=20712

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم