• امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

محمدرضا فرزین اعلام کرد که مجوز پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به دو بانک ملی و سپه صادر شده است و سقف این تسهیلات به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است

  • کد خبر : 336058
  • 07 آذر 1402 - 19:16
محمدرضا فرزین اعلام کرد که مجوز پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به دو بانک ملی و سپه صادر شده است و سقف این تسهیلات به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است

محمدرضا فرزین، در آیین رونمایی از تسهیلات بدون کارمزد قرض الحسنه، اعلام کرد که بر اساس قانون جدید بانک مرکزی، بانک‌های کشور به سه دسته‌ی جامع، توسعه‌ای و تخصصی تقسیم می‌شوند و هر یک از این بانک‌ها با یک اساسنامه مجزا اداره می‌شوند. همچنین، برای بانک‌های دانش‌بنیان نیز اساسنامه‌ای جدید تدوین خواهد شد. وی افزود: […]

  • محمدرضا فرزین، در آیین رونمایی از تسهیلات بدون کارمزد قرض الحسنه، اعلام کرد که بر اساس قانون جدید بانک مرکزی، بانک‌های کشور به سه دسته‌ی جامع، توسعه‌ای و تخصصی تقسیم می‌شوند و هر یک از این بانک‌ها با یک اساسنامه مجزا اداره می‌شوند. همچنین، برای بانک‌های دانش‌بنیان نیز اساسنامه‌ای جدید تدوین خواهد شد.

    وی افزود: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، پیشنهاد داده شده است که به جای تعیین سقف تسهیلات تکلیفی توسط نمایندگان مجلس، شورای پول و اعتبار این سقف را بر اساس تعهدی که در مقابل تورم و سپرده‌ها داریم، تعیین کند.

    درباره مجوز پرداخت تسهیلات قرض الحسنه، فرزین اعلام کرد که تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان، مجوز پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به دو بانک ملی و سپه صادر شده است.

    وی اظهار کرد که بانک کارگشایی نیز در حال حاضر وجود دارد و از الگوی بانک کارگشایی برای پرداخت تسهیلات و وثیقه‌گیری تسهیلات استفاده خواهد شد.

    رئیس کل بانک مرکزی توضیح داد: بانک‌های توسعه‌ای در حال حاضر کار توسعه انجام نمی‌دهند و سهامداران این بانک‌ها باید سرمایه بانک‌ها را تقویت کنند تا وظیفه‌ی اصلی آنها که توسعه تسهیلات است، به خوبی انجام شود.

    فرزین افزود: بانک‌های قرض الحسنه با هزینه کمتری تامین مالی خرد در جامعه را انجام می‌دهند و اساسنامه‌ای جداگانه برای بانک‌های قرض الحسنه، بانک‌های تجاری و توسعه‌ای و همچنین بانک‌های جامع تدوین خواهد شد، زیرا نظارت بر هر یک از این بانک‌ها با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=336058

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم