• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
2

محسنی در مراسم بازدید خبرنگاران از پروژه های محله فلاح منطقه 17 شهرداری: 20 میلیون تومان تسهیلات برای نوسازی بافت‌های فرسوده و نمای ساختمان‌های منطقه پرداخت می‌شود

  • کد خبر : 17175
  • 23 آذر 1397 - 10:20
محسنی در مراسم بازدید خبرنگاران از پروژه های محله فلاح منطقه 17 شهرداری: 20 میلیون تومان تسهیلات برای نوسازی بافت‌های فرسوده و نمای ساختمان‌های منطقه پرداخت می‌شود

شهردار منطقه ۱۷ تهران گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده رنکینگ جرم‌خیزی در این منطقه کاهش پیدا کرده و طبق آمار نیروی انتظامی جرم ‌خیزی منطقه 17 در 11 پهنه جرم‌خیزی تهران رتبه 10 را به خود اختصاص داده است و منطقه 17 از کم‌جرم‌ترین مناطق تهران محسوب می‌شود.

  • شهردار منطقه ۱۷ تهران گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده رنکینگ جرم‌خیزی در این منطقه کاهش پیدا کرده و طبق آمار نیروی انتظامی جرم ‌خیزی منطقه 17 در 11 پهنه جرم‌خیزی تهران رتبه 10 را به خود اختصاص داده است و منطقه 17 از کم‌جرم‌ترین مناطق تهران محسوب می‌شود.

    به گزارش خبرنگار حوزه عمومی پول بانک، مراسم بازدید خبرنگاران از پروژه های محله فلاح واقع در منطقه 17 شهرداری تهران (تخریب، تجمیع و نوسازی 26 پلاک بافت فرسوده و تخریب 76 پلاک جهت تبدیل به فضای سبز)، صبح امروز چهارشنبه 21 آذر ماه 97، با حضور امیر محسنی شهردار منطقه ۱۷ تهران، اعضای شورای اسلامی شهر تهران، مدیران شهرداری تهران و اصحاب رسانه، در محل محله فلاح شهرداری منطقه 17 تهران برگزار شد.

    امیر محسنی، شهردار منطقه ۱۷ تهران

    امیر محسنی، در حاشیه این بازدید گفت: میزان آسیب ها در منطقه 17 بالا است و بافت‌های فرسوده و ریزدانه ها هم از دیگر چالش‌های منطقه قلمداد می‌شود که بر اساس برنامه ریزی انجام شده امیدواریم ظرف چهار سال آینده شاهد تحول و رشد در منطقه باشیم.

    وی افزود: منطقه 17 حدود 822 هکتار است که 240 هکتار(29 درصد) آن بافت فرسوده است. در همین زمینه نیز تمهیداتی برای نوسازی بافت فرسوده و اجرای طرح‌های جدید در دستور کار قرار گرفته است و شهرداری تهران در این پروژه‌ها بابت عوارض پولی دریافت نمی‌کند. همچنین 20 میلیون تومان نیز تسهیلات برای نوسازی بافت‌های فرسوده و نمای ساختمان‌ها پرداخت می‌شود.

    شهردار منطقه ۱۷ تهران، ادامه داد: امروز در قالب بازدید از پروژه‌های منطقه 17، نوسازی 26 پلاک فرسوده در قالب 54 واحد در 6 طبقه به همراه پارکینگ آغاز خواهد شد. این پروژه با زیربنای 4500 متر در اسفندماه به اتمام خواهد رسید.

    محسنی، تاکید کرد: طبق آمار صدور پروانه ساختمانی برای 80 واحد 7 روزه صادر شد و میانگین صدور پروانه در منطقه 17، 28 روزه است. برای حل مشکل پارکینگ در منطقه نیز احداث پارکینگ با همکاری شهروندان انجام شده است. در واقع سند 500 پارکینگ برای شهروندان صادر شده  که رقم ساخت هر پارکینگ 38 میلیون تومان است.

    وی با اشاره به تراکم جمعیتی این منطقه گفت: منطقه 17 در بافت فرسوده رتبه چهار را به خود اختصاص داده و منطقه 17 در شاخص رفاه در رتبه 22 قرار گرفته است همچنین در موضوع فقر در رتبه 15 قرار دارد. تمرکز بر نگهداشت شهر، فعال شدن منابع درآمدی همچنین تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام از اولویت‌هایی است که در برنامه 4 ساله شهرداری منطقه 17 مورد توجه قرار دارد که به این اولویت‌ها باید نوسازی بافت فرسوده همچنین مشارکت شهروندان نیز اضافه شود.

    شهردار منطقه ۱۷ تهران، افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده رنکینگ جرم‌خیزی در این منطقه کاهش پیدا کرده و طبق آمار نیروی انتظامی جرم ‌خیزی منطقه 17 در 11 پهنه جرم‌خیزی تهران رتبه 10 را به خود اختصاص داده است و منطقه 17 از کم‌جرم‌ترین مناطق تهران محسوب می‌شود.

    محسنی، درباره اهداف چهارساله شهرداری منطقه 17 نیز گفت: در حال حاضر 20 مرکز فرهنگی – تفریحی در منطقه داریم که باید تا سال 1400 تعداد این مراکز به 40 مرکز برسد که قطعا این اتفاق شدنی است.

    وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های منطقه 17 با عنوان منطقه‌ای با مساحت کم و تراکم جمعیتی بالا تردد بسیار خودروهاست که برخی از آن‌ها به عنوان تردد و سفرهای بین‌ شهری، شهروندان برای دسترسی به بازارهای تجاری سطح منطقه تعلق دارد و احداث جایگاه‌های سوخت کوچک مقیاس در محلات سطح منطقه، یکی از اقداماتی است که برای این مشکل طراحی و اجرا شده است.

    شهردار منطقه ۱۷ تهران، خاطرنشان کرد: با توجه به ضوابط و استانداردهای مورد نیاز از قبیل استانداردهای ایمنی و آتش‌نشانی، محیط زیست، دکل‌ها، پست‌ها و خطوط فشار قوی برق و پله‌های زیرگذر و روگذر و حریم خطوط راه‌آهن مقرر شده است که چهار جایگاه احداث شود و در حال حاضر کلنگ احداث یک جایگاه واقع در خیابان مسجد زده شده است.

    محسنی تصریح نمود: مجموعه آبی دارالشهدا، مجموعه شهربازی دارالشهدا، بوستان‌های نوجوان و بهاران، کمپ‌های ورزشی زمین تهران همچنین پروژه رفاهی – تجاری دارالشهدا، از دیگر پروژه های منطقه 17 است.

    ساخت کریدور سبز بلورسازی

    در ادامه بازدید خبرنگاران از پروژه های محله فلاح واقع در منطقه 17 شهرداری تهران، از کریدور (راهرو، محل عبور) سبز که در محله جنوب بلورسازی در حال ساخت است، بازدید کردند.

    شهردار منطقه ۱۷ تهران، در این بخش از بازدید گفت: املاک معارض این پروژه تملک شده و تنها چند پلاک که در مالکیت سازمان اوقاف و امور خیریه قرار دارد تعیین تکلیف نشده است.

    وی ادامه داد: برای احداث این پروژه 72 پلاک آزادسازی شده تا این کریدور در سطحی به مساحت چهار هزار مترمربع ایجاد شود.

    شهردار منطقه ۱۷ تهران، تصریح کرد: دراین کریدور 6 هزار مترمربع پارکینگ با ظرفیت استقرار 240 اتومبیل احداث می شود که ساخت آن در رفع محرومیت از محله بلورسازی نقش بسزایی دارد.

    مراسم کلنگ زنی احداث مرکز خدمات رفاهی جنوب بلورسازی

    در ادامه این بازدید، مراسم کلنگ زنی احداث مرکز خدمات رفاهی جنوب بلورسازی، توسط مدیران و کودکانی که از نداشتن سرانه فرهنگی، ورزشی و زمین بازی گلایه داشتند، به زمین زده شد.

    امیر محسنی، شهردار منطقه ۱۷ تهران، در مراسم کلنگ زنی این مرکز گفت: برای احداث این مرکز 33 پلاک با مساحت 2500 مترمربع آزاد شده که برای 760 متر از این زمین کاربری ورزشی، 770 متر کاربری دبستان، 500 متر کاربری فرهنگی و برای 780 متر کاربری درمانی تعریف شده است.

    وی تصریح کرد: تمامی کاربری ها در 2 طبقه احداث خواهد شد و در زمینی به مساحت 2 هزار متر با ظرفیت 80 خودرو پارکینگ پیش بینی شده است.

    پروژه مجموعه آبی دارالشهدا

    پروژه مجموعه آبی دارالشهدا با 2 سالن مجزا استخر و سونا برای بانوان و آقایان از دیگر پروژه هایی بود که خبرنگاران، در ادامه از آن بازدید کردند.

    شهردار منطقه ۱۷ تهران، در بازدید این مجموعه گفت: این مجموعه آبی در 2 فاز مجزا هر کدام با مساحت 2هزار و 295 مترمربع با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری 8 میلیارد تومان در حال احداث است که گفته شده دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

    وی یادآور شد: در فضای بین این دو استخر نیز یک فروشگاه بزرگ احداث خواهد شد.

    شهردار منطقه 17، بیان داشت: منطقه 17 از نظر شاخص کیفیت مسکن رتبه 18، از نظر شاخص پایداری رتبه 19، شاخص فقر رتبه 15 و از نظر شاخص توسعه یافتگی رتبه 21 را در بین مناطق 22 گانه دارد.

    احداث محور نیلوفری (راه آهن تهران – تبریز) یا محوری مانند پل طبیعت

    خبرنگاران، در ادامه از پروژه احداث محوری مانند پل طبیعت یا محور نیلوفری (راه آهن تهران – تبریز) بازدید کردند.

    امیر محسنی، در حاشیه بازدید از این بخش گفت: 3.5 کیلومتر از این مسیر 9 کیلومتری در منطقه17 قرار دارد که قرار است محوری مانند پل طبیعت برای آن طراحی شود که در حال رایزنی با راه آهن هستیم.

    شهردار منطقه ۱۷ تهران، تصریح کرد: آن بخش از این محور که در محدوده منطقه 17 قرار دارد به پیاده رو تبدیل شده و براساس تصویب کمیسیون ماده 5 شهرداری ها 80 درصد این عرصه به فضای سبز و 20 درصد بارگذاری که اغلب آن بارگذاری فرهنگی و اجتماعی است انجام خواهد شد.

    بنا به این گزارش، محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر، علی اعطا سخنگوی شورای شهر، عبدالرضا گلپایگانی سرپرست معاونت شهرسازی و معماری، کاوه علی اکبری مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران، در این بازدید  امیر محسنی شهردار منطقه ۱۷ تهران را همراهی می کردند.

    گفتنی است، پروژه‌های منطقه 17 تهران، شامل بازگشایی دسترسی معابر خیابان زمزم به بزرگراه شهید چراغی، احداث و بازگشایی دسترسی از بزرگراه شهید کاظمی به خیابان زمزم، احداث جایگاه‌های سوخت کوچک ‌مقیاس در منطقه، پروژه احداث محوری مانند پل طبیعت یا محور نیلوفری (راه آهن تهران – تبریز)، ساخت کریدور سبز بلورسازی، احداث مرکز خدمات رفاهی جنوب بلورسازی، مجموعه شهربازی دارالشهدا، پروژه مجموعه آبی دارالشهدا و کمپ ورزشی زمین تهران می باشد.

    خبرنگار: کوروش جم

     

     

     

     

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=17175

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم