• امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

“مجلس به بانک‌ها: استمهال تسهیلات کشاورزان خسارت‌دیده را تکلیف کنید”

  • کد خبر : 341410
  • 04 بهمن 1402 - 22:24
“مجلس به بانک‌ها: استمهال تسهیلات کشاورزان خسارت‌دیده را تکلیف کنید”

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز موافقت کردند که بانک‌ها را مکلف به ارائه گزارش به کمیسیون کشاورزی مجلس برای درخواست تسهیلات به کشاورزانی که از حوادث غیرمترقبه آسیب دیده‌اند، قرار دهند. به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در روند بررسی هزینه‌های مربوط به لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کشور، نمایندگان مجلس در جلسه […]

  • نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز موافقت کردند که بانک‌ها را مکلف به ارائه گزارش به کمیسیون کشاورزی مجلس برای درخواست تسهیلات به کشاورزانی که از حوادث غیرمترقبه آسیب دیده‌اند، قرار دهند.

    به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در روند بررسی هزینه‌های مربوط به لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کشور، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، ۴ بهمن) با تصویب بند الحاقی تبصره (۷) ماده واحد این لایحه موافقت کردند.

    به گفته مدیرعامل بانک مرکزی، بر اساس اصلاحات در قوانین، بانک‌های فعال در کشور مکلف به بخشودگی سود، کارمزد، و جریمه‌های دیرکرد تسهیلات پرداختی به کشاورزان می‌شوند. این بخشودگی تا حداکثر دو میلیارد ریال و با سررسید تا پایان سال 1402 برای کلیه بهره‌برداران بخش کشاورزی خسارت‌دیده از حوادث غیرمترقبه از جمله سیل، سرمازدگی، و خشکسالی اعمال می‌شود. این اقدام به مدت یک سال استمهال به کشاورزان ارائه می‌دهد.

    برای تأمین مالی این برنامه، مبلغ 150 تریلیون ریال توسط سازمان برنامه و بودجه کشور اختصاص یافته و بانک مرکزی ملزم به گزارش دوره‌ای عملکرد این بند به کمیسیون‌های مختلف مجلس می‌باشد.

    به تاریخ ۸ بهمن ۱۴۰۳، نمایندگان با تصویب تبصره (8) ماده واحده لایحه، وظیفه بانک مرکزی را تعیین کردند. بر اساس این بند، بانک مرکزی مکلف است سه درصد از کل مصارف کشور را به‌صورت تنخواه به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها ارائه دهد. این تنخواه باید حداکثر تا سه ماه پس از دریافت، تسویه شود، و شرط ادامه استفاده از این تنخواه، تسویه تنخواه قبلی است. توجه به این نکته که این حکم شامل تنخواه خزانه‌داری کل کشور نمی‌شود، اهمیت دارد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=341410

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم