• امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

مارکت کپ در ارزهای دیجیتال چیست؟

  • کد خبر : 327112
  • 11 مرداد 1402 - 11:22
مارکت کپ در ارزهای دیجیتال چیست؟

فهرست محتوا در دنیای مدرن فرصت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری تعریف شده است که هر کس با توجه به سلیقه و میزان سرمایه خود می‌تواند به موارد دلخواه وارد شود. ارزهای دیجیتال یکی از مدرن‌ترین موضوعات مورد بحث است که افراد زیادی در این زمینه فعالیت دارند. با داشتن اطلاعات کامل می‌توان در بازار کریپتوکارنسی به […]

فهرست محتوا

  • در دنیای مدرن فرصت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری تعریف شده است که هر کس با توجه به سلیقه و میزان سرمایه خود می‌تواند به موارد دلخواه وارد شود. ارزهای دیجیتال یکی از مدرن‌ترین موضوعات مورد بحث است که افراد زیادی در این زمینه فعالیت دارند.

    با داشتن اطلاعات کامل می‌توان در بازار کریپتوکارنسی به موفقیت‌های چشمگیری رسید و درآمد دلاری داشت. افراد زیادی در این حوزه توانسته‌اند در ایران و کشورهای دیگر راه کسب درآمد را پیدا کنند و به سرمایه‌های کلانی دست یابند. در این مطلب سعی بر این داریم تا شما را با مارکت کپ در ارزهای دیجیتال بیشتر آشنا کنیم.

    اصطلاح مارکت کپ چیست؟

    در بازار خرید و فروش ارز دیجیتال، اصطلاحات فراوانی وجود دارد که مارکت کپ یکی از این اصطلاحات است و به طور کلی میزان نقدینگی و ارزش نقدی یک شرکت را بیان می‌کند. همین پارامتر می‌تواند به شما معامله‌گر کمک کند تا با بینش وسیع‌تری اقدام به معامله کنید.

    اگر بخواهیم با یک مثال شما را به این مفهوم نزدیک‌تر کنیم، باید بگوییم marketcap در واقع از حاصل ضرب تمام کوین‌ها در کل نقدینگی به دست می‌آید و با استفاده از دانستن این میزان از نقدینگی به خریداران کمک می‌کند که سهام مد نظرشان آیا ارزش خرید دارد یا خیر؟ همچنین به آن‌ها میزان ارزش برای سرمایه گذاری را نیز نشان می‌دهد.

    اهمیت و ارزش کل بازار برای برخی از ارزهای دیجیتال اهمیت بیشتری نسبت به سایر ارزها دارد که شامل موارد زیر است.

    • بیت کوین
    • اتریم
    • ریپل
    • لایت کوین

    لازم به ذکر است اطلاع از این ارزها به تحلیل راحت‌تر میزان سرمایه کمک می‌کند. اگر شما نیز به فعالیت در این بازار علاقه‌مند هستید لازم است با یک صرافی معتبر ایرانی نظیر اکسیر همکاری داشته باشید. ما در این مجموعه تمام مقدمات را فراهم کرده‌ایم تا شما به‌راحتی به کسب درآمد مشغول شوید.

    بالاترین مارکت کپ برای کدام ارز است؟

    در بازار ارزهای دیجیتال میزان marketcap در درجات مختلفی قرار دارد که به ترتیب شامل موارد زیر است‌.

    1. بیت کوین
    2. اتریوم
    3. تتر

    اولین رمز در دنیای ارز دیجیتال، بیت کوین است که به همین دلیل ارزش بالایی دارد. می‌توان گفت اتریم یک شبکه بلاکچین است که پس از بیت کوین قدرتمندترین ارز است.

    مارکت کپ در ارزهای دیجیتال چیست؟

    همچنین تتر یکی از نسخه‌های دیجیتالی از دلار آمریکا است که تقریبا قیمت هر تتر را می‌توان مساوی با قیمت یک دلار دانست. ناگفته نماند یکی از اصلی‌ترین اهداف این نوع از ارز دیجیتال، حفظ ارزش آن با قیمت دلار است. پس از اطلاع از بالاترین marketcap در ارزهای دیجیتال حالا نوبت به بررسی نقش مارکت کپ در تصمیم گیری‌های مربوط به سرمایه گذاری است که تا چه اندازه این موضوع در این فرآیند نقش دارد؟

    نقش مارکت کپ در سرمایه گذاری

    سرمایه گذاری انواع گوناگونی را شامل می‌شود که دانستن ارزش هر سرمایه در تصمیماتی که برای سرمایه‌گذاری گرفته می‌شود دارد. به طور کلی سرمایه‌ها به سه دسته کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم می‌شوند که سرمایه‌گذاری در بخش‌های سهام با سرمایه بالا و کلان ریسک کمتری نسبت به سرمایه‌های کوچک و متوسط دارند.

    توجه داشته باشید که در عوض رشد کمتری نیز دارند؛ البته به دلیل جدید بودن این مفهوم‌ها، دسته بندی‌های نام برده کاملا مشخص نیست. در ادامه به مهم‌ترین کارهایی که با مارکت کپ می‌توان انجام داد می‌پردازیم.

    کارهای قابل انجام با مارکت کپ

    مهم‌ترین کاری که می‌توان با مارکت کپ انجام داد این است که امکان مقایسه ارزش کل ارز رمزنگاری شده با سایر ارزها را نشان می‌دهد و باعث افزایش آگاهی و کمک به تصمیم گیری در سرمایه گذاری‌ها می‌شود. با توجه به دسته بندی‌های انجام شده در ادامه به بررسی این موارد می‌پردازیم.

    ارزهای دیجیتال با ارزش‌ بازار کوچک

    یکی از پر ریسک‌ترین دسته‌های ارزهای دیجیتال، این دسته هستند که بیشترین میزان حساسیت را به میزان نوسانات بازار نشان می‌دهد و این نوع از رمز ارزها، ارزشی کم‌تر از ۱ میلیون دلار دارند.

    ارزهای دیجیتال با ارزش بازار متوسط

    این دسته از ارزهای دیجیتال ارزشی بین ۱ تا ۱۰ میلیارد دلار دارند که از میزان پتانسیل بالایی نسبت به سایر ارزها برخوردار است و نسبت به سایر ارزها از ریسک بالاتری برخوردارند.

    ارزهای دیجیتال با ارزش بازار بالا

    ارزهایی مانند بیت کوین و اتریوم که ارزشی بیش از ۱۰ میلیارد دلار دارند که  این دسته جز کم‌ ریسک‌ترین ارزهای دیجیتال هستند و از طرفی سابقه رشد این ارزها بسیار مناسب و خوب است. همچنین از میزان نقدینگی بالایی برخوردار است.

    با اطلاع از مارکت کپ هر یک از این دسته‌ها تا حد زیادی می‌توانید ارزش کل ارزهای رمزپایه را با هم مقایسه کنید اما عوامل متعدد دیگری بر این شرایط تاثیر گذار هستند که شامل موارد زیر است.

    • روندهای بازار
    • ثبات ارز رمزنگاری شده
    • وضعیت مالی خریدار

    هر یک از عوامل نام برده در سرمایه گذاری و میزان خطرات در این فرآیند نقش دارد.

    صرافی ارز دیجیتال اکسیر

    در بحث خرید و فروش و سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال اصطلاحات و ترفندهای بسیاری وجود دارد که با اطلاع از این اصطلاحات و کسب آگهی در این باره می‌توانید تا حد زیادی از میزان خطرات احتمالی سرمایه گذاری را کاهش دهید.

    مارکت کپ در ارزهای دیجیتال چیست؟

    شما در صرافی ارز دیجیتال اکسیر می‌توانید خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتال را به صورت آنلاین و در کم‌ترین زمان ممکن و به راحتی انجام دهید. مزیت‌هایی که صرافی اکسیر نسبت به سایر صرافی‌ها دارد شامل موارد زیر است.

    • امکان خرید و فروش آنلاین ارزها
    • وجود پلتفرم ترید به صورت حرفه‌ای
    • وجود پلتفرم دمو ترید
    • وجود کیف پول اختصاصی
    • امکان واریز و برداشت کوین‌ها و توکن‌ها
    • خرید و فروش آسان

    توجه داشته باشید که این مقاله هیچگونه توصیه مالی و پیشنهاد خرید و فروش ارز دیجیتال یا رمز ارز خاصی نبوده و باید با تحقیق و بررسی‌های خودتان اقدام به سرمایه‌گذاری یا خرید و فروش در ارزهای دیجیتال نمایید.

    جمع بندی

    ما در این مطلب سعی کردیم تا شما را با مفهوم marketcap آشنا کنیم. پس از اطلاع از مفهوم مارکت کپ و دسته بندی‌های بازار ارز ما صرافی قابل اعتمادی را به شما پیشنهاد کردیم. تنها هدفمان افزایش آگاهی و اطلاعات شما نسبت به این بازار است و هیچ‌گونه توصیه‌ای برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال نداریم.

    چنان‌چه شما قصد خرید و یا فروش این ارزهای دیجیتال را دارید بهتر است با کسب اطلاعات بیشتر و افزایش میزان آگاهی و تحقیق کردن اقدام به این کار نمایید.

     

     

     

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=327112

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم