• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

لیفان X60 بخریم یا تیگو 5 ؟

  • کد خبر : 303623
  • 29 خرداد 1401 - 15:31
لیفان X60 بخریم یا تیگو 5 ؟

فهرست محتوا یکی از سوالات پر تکرای که پرسیده می شود این است که “آیا ارزش دارد لیفان ایکس 60 را به تیگو ارتقا بدهیم یا خیر؟” هر چند فعلاً تولید هر دو محصول متوقف شده ولی بازار دست دوم هر دو خودرو حسابی گرم است. سال 1391 که ایکس 60 وارد بازار ایران شد […]

فهرست محتوا

  • یکی از سوالات پر تکرای که پرسیده می شود این است که “آیا ارزش دارد لیفان ایکس 60 را به تیگو ارتقا بدهیم یا خیر؟” هر چند فعلاً تولید هر دو محصول متوقف شده ولی بازار دست دوم هر دو خودرو حسابی گرم است. سال 1391 که ایکس 60 وارد بازار ایران شد آنقدر فروش خوبی داشت که رقیب واقعاً سرسختی برای محصولات شرکت مدیران خودرو در ایران شد. از طرف دیگر تیگو 5 سال 1394 اولین محصول شرکت مدیران خودرو بود که با نام چری وارد بازار ایران شد و لوگوی ام وی ام تبدیل به لوگوی چری شد.

    به همین خاطر ما در این مقاله به مختصر اما کاربردی این دو خودرو با هم مقایسه کردیم تا شما بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید. در صورت نیاز به لوازم یدکی لیفان می توانید از سایتchenyadak.ir خرید کنید. شما می توانید لوازم یدکی مورد نیاز خود را با بهترین قیمت از سایت چین یدک خرید نمائید و سفارشات خود را با ارسال رایگان درب منزل تحویل بگیرید.

     

    معرفی لیفان X60

    گروه لیفان در سال ۱۹۹۲ تاسیس شد و یکی از بزرگترین شرکت های خصوصی در چین است. پس از ۲۱ سال توسعه، این شرکت به یک شرکت خصوصی در مقیاس بزرگ تبدیل شده است که بر تحقیق و توسعه، تولید و فروش (از جمله صادرات) خودرو و موتور سیکلت و سرمایه گذاری در صنعت مالی متمرکز است.

    لیفان X60 به عنوان نخستین شاسی بلند (SUV) کمپانی لیفان، در سال 1391 وارد ایران شد. این خودرو کپی تویوتا RAV4 در داخل کابین و سانتافه نسل قبل در نمای جلو می‌باشد. لیفان x60 با ظاهر نسبتاً زیبا و جذاب که در میان دیگر محصولات این خودروساز چینی منحصر به فرد بود و به دلیل کراس اوور بودن طرفداران بسیاری را در ایران به سوی خود جلب کند.

    لوازم یدکی لیفان x60 شامل لوازم موتوری، بدنه و … در فروشگاه لوازم یدکی چین یدک با گارانتی و ارسال 2 ساعته در تهران موجود می باشد.

    لیفان X60 بخریم یا تیگو 5 ؟

    معرفی تیگو 5

    تیگو 5 در سال ١٣٩۴ و به عنوان نخستین خودرو برند چری، با مشخصات فنی مشابه ام‌وی‌ام X33  بوسیله مدیران خودرو در کشورمان عرضه شد اما بدنه ای بزرگ تر (وزن بیشتر) و ظاهر لوکس تری دارد.

    تا پیش از آن محصولات مدیران‌خودرو همگی با برند ام وی ام وارد بازار می شدند. این محصول یک مرتبه در سال 1395 دست‌خوش فیس لیفت ظاهری شد و پس از آن یعنی در سال 1397 با اضافه شدن چند آپشن دیگر امکانات خود را افزایش داد. این خودرو اسپرت یک کراس‌اوور دیفرانسیل جلو است و طبیعتاً برای سفرهای خارج جاده‌ای ساخته نشده اما بدلیل ارتفاع مناسب، حسی مشابه خودروهای شاسی بلند واقعی را به سرنشینان منتقل می کند.

    لیفان X60 بخریم یا تیگو 5 ؟

    مقایسه لیفان x60 با تیگو 5

    در نگاه اول قطعاً نظر همه نسبت به تیگو 5 مثبت هست چون هم  جدیدتر و هم دارای موتور پر قدرت تری هست ولی از لحاظ قیمت لیفان ایکس 60 اینجا دست بالاتر را دارد و حداقل 150 میلیون ارزان تر است که باید دید ارزش پرداخت این اختلاف قیمت را دارد یا نه.

    اولین برتری تیگو 5 قدرت موتورش هست که حدود 2000 سی‌سی با 136 اسب بخار قدرت موتور هست و در مقابل لیفان X60، موتور 1800 سی سی با 131 اسب بخار را دارد. البته وزن تیگو تقریباً 200 کیلوگرم  بیشتر است که از نظر شتاب تغییر خاصی را احساس نخواهید کرد و حتی مصرف تیگو 5 از لیفانx60  بیشتر می باشد.

    گیربکس هر دو خودرو CVt  هست اما عملکرد گیربکس تیگو5 بهتر است به همین دلیل شتاب تیگو کمی بشتر است. اما به دلایل گفته شده و تست های انجام شده با تعویض لیفان ایکس 60 به تیگو 5 از لحاظ رانندگی و عملکرد فنی تغییر خاصی را احساس نخواهید کرد.

    در نمای داخلی و آپشن ها، دست برتری با تیگو 5 هست که هم کیفیت مواد داخلی بالاتری را دارد و هم چند آپشن بیشتر. از جمله این آپشن ها می توان به ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، سیستم چند رسانه ای 7 اینچی لمسی با کیفیت تر، آینه جانبی تاشو برقی با گرمکن سیستم تهویه اتوماتیک، کنترل کشش و … اشاره نمود. البته نمای داخل کابین لیفان ایکس 60 با صفحه کیلومتر کامپیوتری هم جذابیت خاص خودش را دارد.

    هر دو خودرو از شرایط ایمنی و تجهیزات حفاظتی شرایط تقریباً یکسانی دارند اما تیگو 5 جزو اولین خودروهایی بود که در موسسه c_ncap چین مجوز 5 ستاره ایمنی را گرفت.

    در کارکرد یکسان، استهلاک هر دو خودرو قابل قبول هست ولی بعد از 5 سال کار، نه فقط برای این دو خودرو بلکه برای تمام خودروها وقت عوض کردن قطعات مصرفی هست. پس حتماً این مورد رو هم در نظر داشته باشید.

    یکی از مشکلات خودروهای چینی کمبود قطعات یدکی هست. اما خوشبختانه قطعات یدکی هر دو خودرو در بازار راحت پیدا می شود که مسلماً لوازم یدکی تیگو 5 یه سر و گردن گران تر هست البته جای هیچ نگرانی برای خرید قطعات نیست چون شما می توانید لوازم یدکی لیفان و تیگو را با قیمت مناسب و ارسال رایگان در سایت تخصصی چین یدک با خیال راحت خریداری کنید. اما از نظر پشتیبانی و ارائه خدمات پس از فروش تیگو دست بالاتر را دارا می باشد.

     

    جمع بندی

    لیفان ایکس۶۰ به عنوان یک کراس اوور شهری ارزان قیمت و توان فنی معقول و قیمت تقریباً متناسب، به یکی از محبوب‌ترین شاسی‌بلندهای ارزان قیمت بازار ایران تبدیل شده و بازار خرید و فروش نسبتاً گرمی را برای آن رقم زده است.

    اما با این وجود برخی کمبودها در لیفان X60 از جمله در بحث امکانات رفاهی، ایمنی و قوای محرکه نه چندان پرقدرت ممکن است خریداران را به سمت تیگو5 سوق دهد. با این تعویض خودرو شما بیشتر از لحاظ ظاهر، ارتفاع و آپشن می توانید تغییراتی را احساس کنید تا قدرت موتور. در کل خیلی از موارد در انتخاب ها سلیقه ای است و انتخاب با شماست. البته در زمینه خرید خودروهای چینی می توانید سوالات خود را با کارشناسان سایت تخصصی چین یدک در میان گذارید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۵ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=303623

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم