• امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

قیمت پایه برنامه ترافیک در سال 1403

  • کد خبر : 342387
  • 08 اسفند 1402 - 15:26
قیمت پایه برنامه ترافیک در سال 1403

در جلسه شورای شهر تهران، اعضا در حین بررسی نامه فرمانداری تهران درباره تعیین عوارض تردد به منظور مدیریت ترافیک و کنترل تقاضای سفر، قیمت پایه طرح ترافیک را از سال ۱۴۰۳ به مبلغ ۷۵ هزار تومان تعیین کردند. در این جلسه، که تحت ریاست مهدی چمران برگزار شد، نامه فرماندار تهران در مورد اعتراض […]

  • در جلسه شورای شهر تهران، اعضا در حین بررسی نامه فرمانداری تهران درباره تعیین عوارض تردد به منظور مدیریت ترافیک و کنترل تقاضای سفر، قیمت پایه طرح ترافیک را از سال ۱۴۰۳ به مبلغ ۷۵ هزار تومان تعیین کردند.

    در این جلسه، که تحت ریاست مهدی چمران برگزار شد، نامه فرماندار تهران در مورد اعتراض هیئت تطبیق به مصوبه تعیین عوارض تردد و تقاضای سفر از سال ۱۴۰۳ مورد بررسی قرار گرفت. پس از توضیحات برخی از اعضای شورا و فرماندار شهریار افندی‌زاده، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، پاسخ اعضای شورا به فرمانداری با اکثریت آرا تصویب شد.

    در جلسه، همچنین نامه فرماندار تهران در خصوص اعتراض هیئت تطبیق به مصوبه اجازه مجوز احداث و نصب تاسیسات شهری، مانند آنتن‌ها و دکل‌ها از سال ۱۴۰۳ نیز مورد بررسی قرار گرفت و پس از ارائه پاسخ اعضای شورا به فرمانداری، با اکثریت آراء تصویب شد.

    در جلسه امروز شورای شهر تهران، نامه‌ای از فرمانداری تهران مورد بررسی قرار گرفت. در این نامه، فرمانداری پیشنهاد داده بود که از سال ۱۴۰۳، عوارض تردد برای مدیریت ترافیک و کاهش تقاضای سفر به میزان ۷۵ هزار تومان تعیین شود. پس از بحث و بررسی، اعضای شورا با اکثریت آرا این پیشنهاد را تصویب کردند.

    در جلسه، مورد دیگری که بررسی شد، اعطای مجوز به شهرداری تهران برای انجام معاملات مربوط به تکمیل پروژه ساخت پایانه جدید در شرق شهر بود. پس از توضیحات مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و سایر اعضا و مجری پروژه، با اکثریت آراء، این موضوع تصویب شد.

    در جلسه، مورد دیگری که مطرح شد، بررسی عوارض مجوز به شهرداری تهران برای تغییر کاربری یک ملک به پلاک ثبتی ۱۲۶.۵۹۷ به نام پروژه مهتاب بود. پس از توضیحات شهرداری منطقه ۵ و سایر اعضا، با اکثریت آراء، این مورد تصویب شد.

    همچنین، در جلسه، مورد دیگری که مورد بررسی قرار گرفت، اعطای مجوز به شهرداری تهران برای انجام معاملات و انعقاد قراردادهای خرید و سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه حمل و نقل و خدمات شهری شهر تهران بود. پس از توضیحات معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران و اعضای شورا، با اکثریت آراء، این مورد به جز زباله‌سوز، تصویب شد.

    در جلسه شورای شهر، محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، درباره بررسی نامه فرماندار تهران در خصوص اعتراض هیات تطبیق به تصویب عوارض تردد برای مدیریت ترافیک و تقاضای سفر از سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: فرمانداری در نامه‌ای شش ایراد مبنی بر این مصوبه ذکر کرده است. در مورد طرح ترافیک، ما بحث مفصلی داشتیم و تصمیم گرفتیم که طرح ترافیک باید بازدارنده باشد، بنابراین عدد آن را بیشتر کردیم. این امر به دلیل این است که اگر اینطور نباشد، افراد را تشویق می‌کند تا با خودروهای شخصی وارد منطقه طرح شوند. با این دلیل، تصمیم گرفتیم عدد ۱۰۰ هزار تومان را تصویب کنیم، اما فرمانداری این موضوع را انتقاد کرده است.

    وی ادامه داد: در نهایت، با توجه به محدودیت زمان و صحت توضیحات فرمانداری، ما پیشنهاد می‌دهیم که همان مبلغ ۷۵ هزار تومانی که در لایحه پیشنهادی شهرداری ذکر شده بود را تعیین کنیم و قیمت پایه طرح ترافیک از سال آینده ۷۵ هزار تومان خواهد بود.

    در جلسه شورای شهر، محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، درباره بررسی نامه فرماندار تهران درخصوص اعتراض هیات تطبیق به تصویب عوارض تردد برای مدیریت ترافیک و تقاضای سفر از سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: فرمانداری ایراداتی را در نامه‌ای مطرح کرده است. یکی از ایرادات این است که بجای عبارت “بهای خدمات”، از عبارت “هزینه صدور کارت” استفاده شود. همچنین در یکی از تبصره‌ها، ضریبی برای پلاک شهرستان در نظر گرفته شده بود و فرمانداری این ضریب را یک و دو دهم مطرح کرده بود، اما با رای اعضای شورا، این بند اصلاح شده و ضریب پلاک شهرستان نیز به یک تنظیم شده است.

    آخوندی افزود: در مورد بند 5 نیز که مربوط به کارت‌های یکساله با 35 درصد تخفیف بود، ایرادی از فرمانداری مطرح شده است که باعث نقض بند اول می‌شود. در بند اول ما برای ایجاد بازدارندگی، عدد پایه طرح را بالا برده بودیم ولی فرمانداری معتقد است که اعطای 35 درصد تخفیف، بازدارندگی را کاهش می‌دهد. اگرچه این بند در سال گذشته مورد تصویب فرمانداری قرار گرفته است و ما درخواست داریم که این بند باقی بماند و مستندات مربوطه به فرمانداری ارائه شود.

    با تصویب اعضای شورا، تخفیف کارت‌های یکساله از 35 درصد به 20 درصد کاهش یافت.

    وی اظهار کرد: در بند 6 نیز، ایرادی از فرمانداری درباره قوه قضاییه وجود داشته است. برای رفع این ایراد، این بند حذف می‌شود.

    در نهایت، لایحه با اصلاحات مطرح شده، مورد تصویب قرار گرفت و به فرمانداری ارسال شد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=342387

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم