• امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
6

قیمت ورق روغنی، مهمترین فاکتور تعیین قیمت مصنوعات فلزی

  • کد خبر : 302905
  • 11 خرداد 1401 - 16:10
قیمت ورق روغنی، مهمترین فاکتور تعیین قیمت مصنوعات فلزی

  قیمت پروفیل مبلی یا همان پروفیل سبک تاثیر بسزایی بر روی قیمت مصنوعات فلزی دارد که در تولیدشان از آن ها استفاده می شود. مانند در و پنجره، تابلوهای تبلیغاتی، نرده فلزی، دوچرخه، تخت‌های فلزی، مبلمان، صندلی، لوازم یدکی خودرو، لوازم خانگی، کانتینر، کانکس و غیره. اما بخش عمده ی قیمت خود پروفیل، چیزی در حدود 90% […]

  •  

    قیمت پروفیل مبلی یا همان پروفیل سبک تاثیر بسزایی بر روی قیمت مصنوعات فلزی دارد که در تولیدشان از آن ها استفاده می شود. مانند در و پنجره، تابلوهای تبلیغاتی، نرده فلزی، دوچرخه، تخت‌های فلزی، مبلمان، صندلی، لوازم یدکی خودرو، لوازم خانگی، کانتینر، کانکس و غیره. اما بخش عمده ی قیمت خود پروفیل، چیزی در حدود 90% ، مربوط به قیمت ورق روغنی مورد استفاده در تولید آن است. امروزه مصنوعات فلزی بسیار پرکاربرد هستند و با توجه به این که برای تولید حجم بالایی از آن ها از پروفیل مبلی استفاده می شود بدیهی است که قیمت پروفیل مبلی تاثیر زیادی بر قیمت نهایی آن ها می گذارد. فعالان بازار آهن به دلیل استفاده گسترده از انواع پروفیل برای تولید محصولات تولیدشان به خوبی با پروفیل مبلی آشنا هستند. در این مقاله قصد داریم درباره عوامل موثر بر قیمت ورق روغنی و در پی آن قیمت پروفیل مبلی و تاثیر آن روی قیمت مصنوعات فلزی صحبت کنیم.

    پروفیل مبلی چیست و چگونه تولید می‌شود؟

    پروفیل مبلی مقطعی فلزی و توخالی با سطح مقطع مربع ، مستطیل ، مثلث یا اشکال ترکیبی است که دارای ضخامت کمتر از دو میلی‌متر، بین 0.6 الی 1.5 میلی‌متر بوده و شکل پذیری بسیار بالایی دارد. وزن سبک، ظرافت بالا، دقیق بودن ضخامت، قطر و ابعاد، کیفیت بالای ظاهری و عملکردی، ضخامت پایین، داشتن قابلیت رنگ‌کاری و آبکاری، فرم پذیری بالا از مهمترین ویژگی‌های پروفیل مبلی محسوب می‌شود‌ که عمده ی این ویژگی ها را از ورق . قیمت پروفیل مبلی ارتباط مستقیمی با قیمت ورق روغنی دارد. در اولین مرحله از تولید پروفیل مبلی، رول ورق روغنی را به اندازه عرضی دلخواه در بخش نوار بُری برش می‌دهند. ورق روغنی بعد از برش در اندازه مورد نظر دوباره به حالت رول درآمده و به واحد شکل‌دهی انتقال می‌یابد. در این مرحله ورق‌های رول شده با عبور از بین دو غلتک به بهترین شکل ممکن اعوجاج گیری می‌شوند و سطح آن‌ها کاملا صاف می‌شود‌. در مرحله بعدی شکل‌دهی ورق‌ها با استفاده از روش‌ قالب‌گیری صورت می‌پذیرد. بعد از اینکه سطح مقطع پروفیل مبلی به شکل مورد نظر درآمد نوبت جوشکاری است. درزهای پروفیل را با جوشکاری می‌بندند. برای از بین بردن اثر حرارتی ایجاد شده در قسمت‌های جوشکاری ، بلافاصله با محلول آب و صابون خنک کاری را انجام می‌دهند‌. حالا باید پروفیل‌های خنک شده به طور کامل خشک شوند. شاخه های تولید شده بعد از برش به طول های شش متری ، بسته بندی و روانه بازار فروش می شود.

    قیمت ورق روغنی، مهمترین فاکتور تعیین قیمت مصنوعات فلزی

    همانطور که در بخش‌های قبلی مقاله نیز اشاره کردیم آگاهی از قیمت پروفیل مبلی برای افرادی که در صنایع تولید مصنوعات فلزی فعال هستند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. قیمت پروفیل سبک یا مبلی نسبت به پروفیل‌های سنگین بیشتر است. علت این اختلاف ، پایین تر بودن قیمت ورق سیاه در مقایسه با قیمت ورق روغنی است. اما با توجه به این که محاسبه قیمت این محصولات بر اساس وزن انجام می‌شود و وزن نهایی هر شاخه پروفیل مبلی از وزن پروفیل‌های سنگین کمتر می‌باشد، قیمت شاخه‌ آن نیز ارزان‌تر محاسبه خواهد شد. البته علاوه بر وزن عوامل دیگری نیز روی قیمت نهایی این نوع پروفیل تاثیرگذار می‌باشند. انعطاف‌پذیری بالا، حمل و نقل آسان، وزن سبک و مناسب بودن قیمت پروفیل مبلی این ‌محصول را به یکی از پرکاربردترین متریال‌های مورد استفاده در ساخت مصنوعات فلزی تبدیل کرده است. تقاضای زیاد برای این محصول خود بر قیمت آن تاثیر می گذارد. قیمت مبلمان اداری و خانگی، درب و پنجره، تجهیزات خودروسازی مانند شاسی خودرو و اگزوز، دوچرخه‌سازی، تابلوهای مخصوص نصب بنرهای تبلیغاتی و غیره همگی در درجه اول تحت تاثیر قیمت ورق روغنی و در درجه دوم تحت تاثیر قیمت پروفیل سبک می‌باشند.

    در پایان

    پروفیل مبلی ماده اولیه ی تولید مصنوعات فلزی است بدیهی است که افزایش قیمت آن تاثیر زیادی بر قیمت نهایی این مصنوعات می گذارد و این در صورتی است که قیمت خود پروفیل با درصد بالایی تحت تاثیر قیمت ورق روغنی است. برای تولیدی پر سود مصرف کننده باید تمامی عواملی که قیمت پروفیل مبلی را دچار نوسان می کند تحت نظر داشته باشد تا هنگام تولید در مورد براورد قیمت نهایی با مشکل مواجه نشود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=302905

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم