• امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

قیمت مرغ گرم در بازار امروز 28 فروردین 1403 به چند رسید؟

  • کد خبر : 343447
  • 28 فروردین 1403 - 11:11
قیمت مرغ گرم در بازار امروز 28 فروردین 1403 به چند رسید؟

قیمت مرغ در سال‌های گذشته به شدت افزایش یافته است که باعث کاهش قدرت خرید مردم شده است. از اواخر سال گذشته، تقاضا برای مرغ به شدت کاهش یافته است که منجر به کاهش قیمت مرغ از اسفند ماه سال قبل شده است. همچنین، این کاهش تقاضا و خرید، باعث افزایش تولید و عرضه مرغ […]

  • قیمت مرغ در سال‌های گذشته به شدت افزایش یافته است که باعث کاهش قدرت خرید مردم شده است. از اواخر سال گذشته، تقاضا برای مرغ به شدت کاهش یافته است که منجر به کاهش قیمت مرغ از اسفند ماه سال قبل شده است. همچنین، این کاهش تقاضا و خرید، باعث افزایش تولید و عرضه مرغ در بازار شده است.

    تشدید تورم و افزایش قیمت اقلام مصرفی مانند مرغ و گوشت باعث شده تا این اقلام از سفره خانوارها حذف یا کمرنگ شوند. در این مدت، خانوارها به جای مصرف مرغ، از سویا و مواد جایگزین دیگر استفاده می‌کنند.

    بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که قیمت مرغ از اسفند ماه سال گذشته کاهش یافته است و فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند که این روند تا اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

    مهدی یوسف‌خانی، رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران، در گفتگو با «تجارت‌نیوز» درباره وضعیت بازار مرغ اظهار داشت که قیمت مرغ از اواخر اسفند ماه کاهشی را تجربه کرده است و این روند همچنان ادامه دارد. دلیل این کاهش، کمبود تقاضا در بازار و افزایش تولید و عرضه می‌باشد. وی بیان کرد که طبق قانون عرضه و تقاضا، زمانی که مقدار کالاهای عرضه شده بیشتر از تقاضا باشد، قیمت‌ها کاهش می‌یابد و برعکس، اگر تقاضا بیشتر از عرضه باشد، قیمت‌ها افزایش می‌یابد. او تأکید کرد که در شرایط فعلی، مرغداران زیان دیده‌اند و این روند کاهشی حداقل تا آخر ماه جاری ادامه خواهد داشت.

    در پاسخ به سوالی درباره تغییرات در نرخ یا تخصیص ارز، او گفت که در حال حاضر تغییراتی وجود ندارد و باید تا اردیبهشت ماه منتظر ماند. به طور کلی، ستاد تنظیم بازار کشور هر سال در اردیبهشت ماه جلسه‌ای برگزار می‌کند که در آن نرخ جدید مرغ اعلام می‌شود. این نرخ براساس قیمت نهاده‌های دامی و جوجه یک‌روزه تعیین می‌شود. اگر قیمت این نهاده‌ها افزایش یابد، قطعاً نرخ جدید اعلام‌شده نیز افزایش خواهد یافت و اگر افزایش نداشته باشد، ممکن است نرخ ثابت مانند سال گذشته مصوب شود.

    آیا قیمت مرغ تغییر می‌کند؟ این فعال بازار با تاکید بر اینکه آمار جوجه‌ریزی‌ها بسیار بالا بوده و میزان مصرف و تقاضا کمتر از آن است، ادامه داد: تغییر نرخ مرغ در ماه‌های آینده بستگی 100 درصدی به میزان تولید دارد. اگر تولید رویه فعلی را در پیش بگیرد افزایش قیمتی وجود نخواهد داشت. در حال حاضر تولید بیش از مصرف است و آماری که از جوجه ریزی‌ها توسط وزارت جهاد کشاورزی منتشر شده است، مهر تاییدی بر این موضوع است. این آمار نشان می‌دهد که میزان جوجه‌ریزی در ماه رقمی مابین 140 میلیون تا 150 میلیون است. در حالی که مصرف کشور بسیار پایین است بنابراین مادامی که مازاد تولید وجود داشته باشد قیمت‌ها کاهش خواهد یافت، اما مرغداران دچار ضرر و زیان خواهند شد.

    بر اساس این گزارش با اینکه کاهش تقاضا مردم در ماه‌های اخیر باعث شده تا قیمت مرغ کاهش محسوسی داشته باشد، اما باید دید که ستاد تنظیم بازار در ماه آینده نرخ جدیدی برای قیمت مرغ مصوب خواهد کرد یا خیر. اگر قیمت نهاده‌های دامی افزایش پیدا کند، قیمت مرغ نیز روندی صعودی خواهد داشت.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=343447

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم