• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
2

قیمت جهانی طلا امروز 1401/04/11

  • کد خبر : 303980
  • 11 تیر 1401 - 9:17
قیمت جهانی طلا امروز 1401/04/11

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۱/۰۴/۱۱ قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۳ درصد افزایش به ۱۸۱۱ دلار و ۴۳ سنت رسید. – اخبار اقتصادی – به‌گزارش خبرگزاری تسنیم، در شرایطی که سرمایه‌گذاران دارایی‌های نقره، پلاتین و پالادیوم خود را از ترس کاهش تقاضا برای این فلزات صنعتی به خاطر رکود احتمالی پایین آورده‌اند، ارزش سرمایه‌های […]

  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۱/۰۴/۱۱

    قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۳ درصد افزایش به ۱۸۱۱ دلار و ۴۳ سنت رسید.

    – اخبار اقتصادی –

    به‌گزارش خبرگزاری تسنیم، در شرایطی که سرمایه‌گذاران دارایی‌های نقره، پلاتین و پالادیوم خود را از ترس کاهش تقاضا برای این فلزات صنعتی به خاطر رکود احتمالی پایین آورده‌اند، ارزش سرمایه‌های طلا به خاطر نقش آن به عنوان یک پشتوانه در زمان تورم بالا، افزایش یافته است.

    قیمت هر اونس طلا امروز با 0.23 درصد افزایش به 1811 دلار و 43 سنت رسید.

    تحلیلگران عقیده دارند در شرایط ترس از رکود بازارهای جهانی، سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند به جای فلزات سفید که کاربرد صنعتی دارند به طلا روی بیاورند.

    از طرف دیگر، بانک‌های مرکزی هزینه وام‌گیری را در تلاش برای مهار تورم بالا افزایش داده‌اند که بر تمایل سرمایه‌گذاران به فلزات گران‌بها تأثیر گذشته است. «جروم پاول»، رئیس خزانه‌داری آمریکا قول داده قیمت‌ها را در هر شرایطی پائین بیاورد.

    با افزایش احتمال رکود اقتصادی، دورنمای فلزات گرانبهایی که کاربرد صنعتی دارند تیره و تارتر می‌شود. از نقره در پنل‌های خورشیدی و صنایع الکترونیک استفاده می‌شود. در حالی که پلاتین و پالادیوم در خودروسازی کاربرد دارند. تقاضا برای فلزات گروه پلاتین هم مدت‌هاست به خاطر کمبود نیمه‌رساناها در تولید خودرو کاهش یافته است. فروش خودرو در چین به خاطر قرنطینه‌های کرونایی و تأثیر نگرانی‌های اقتصادی بر حساسیت مصرف‌کنندگان پایین آمده است.

    تمرکز بازار از کاهش احتمالی عرضه به سقوط تقاضا تغییر کرده است. انتظار می‌رود تولید خودرو در ادامه سال جاری میلادی با رفع کمبود ریزتراشه‌ها افزایش یابد. به این ترتیب، قیمت فلزات گران‌بها تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

    قیمت نقره امروز با 3.37 درصد کاهش به 19 دلار و 67 سنت رسید و پلاتین با 0.44 درصد کاهش 892 دلار و 74 سنت معامله می‌شود.

    انتهای پیام/104/؛

    منبع : تسنیم  

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=303980

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم