• امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

قیمت جدید دام زنده: افزایش عرضه به کاهش قیمت‌ها منجر شده است

  • کد خبر : 343455
  • 28 فروردین 1403 - 11:17
قیمت جدید دام زنده: افزایش عرضه به کاهش قیمت‌ها منجر شده است

منصور پوریان در مورد وضعیت بازار دام زنده و گوشت قرمز داخلی اظهاراتی داشت. او اعلام کرد که براساس گزارش اخیر مرکز آمار ایران، تعداد دام سبک بیش از ۷۱ میلیون رأس است و این افزایش در عرضه آن منجر به کاهش قیمت گوشت قرمز داخلی خواهد شد. پوریان افزود: وضعیت جمعیت دام سنگین کشور […]

  • منصور پوریان در مورد وضعیت بازار دام زنده و گوشت قرمز داخلی اظهاراتی داشت. او اعلام کرد که براساس گزارش اخیر مرکز آمار ایران، تعداد دام سبک بیش از ۷۱ میلیون رأس است و این افزایش در عرضه آن منجر به کاهش قیمت گوشت قرمز داخلی خواهد شد.

    پوریان افزود: وضعیت جمعیت دام سنگین کشور نیز به دلیل واردات دام زنده و گوشت قرمز در فصل پاییز و زمستان سال ۱۴۰۲ به حالت مطلوبی رسیده است و به همین دلیل انتظار می‌رود که در آینده نزدیک، قیمت گوشت تولید داخلی کاهش یابد.

    این مقام صنفی اظهار کرد: در فصل زمستان، حدود چهار تا ۴.۵ میلیون رأس از دام‌های زنده کشتار شده‌اند که تنها کمتر از سه درصد جمعیت آنها را تشکیل می‌دهد. با توجه به افزایش تولید دام‌ها در فصل بهار، انتظار می‌رود که جمعیت دامی افزایش یابد که این موضوع به نفع مصرف‌کنندگان داخلی است.

    وی اعلام کرد که در چند ماه گذشته، با افزایش تعداد دام‌ها و افزایش توزیع دام زنده در بازار، قیمت گوشت قرمز در حال کاهش است و ممکن است با گوشت وارداتی رقابت کند.

    پوریان اظهار کرد: بر اساس آمار امروز، میانگین قیمت دام زنده بره نر درجه یک در کل کشور حداکثر ۲۱۵ هزار تومان برای هر کیلوگرم و دام سنگین حداکثر ۲۰۰ هزار تومان است.

    وی افزود: به طور معمول، در استان خوزستان همیشه بالاترین قیمت برای دام زنده و گوشت قرمز است. اما در روزهای اخیر، به دلیل افزایش عرضه دام زنده داخلی، قیمت گوشت قرمز گوسفندی در این استان به ۵۳۰ تا ۵۵۰ هزار تومان و گوشت نر گوساله به ۴۰۰ تا ۴۲۰ هزار تومان رسیده است.

    رییس شورای تامین دام افزود: با عرضه گسترده دام زنده داخلی، قیمت واقعی گوشت قرمز تولید داخلی به دست می‌آید.

    وی درباره وضعیت نهاده‌های دامی اظهار کرد: در دولت سیزدهم، تامین و عرضه مداوم نهاده‌های دامی بهبود یافته است، به طوری که این نهاده‌ها در دسترس دامداران و دامپروران قرار گرفته و آنان دیگر نگران تامین این نهاده‌ها نیستند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=343455

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم