• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
4

قیمت اتریوم با عبور از ۲,۰۰۰ دلار رکورد جدیدی ثبت کرد

  • کد خبر : 188297
  • 02 اسفند 1399 - 11:30
قیمت اتریوم با عبور از ۲,۰۰۰ دلار رکورد جدیدی ثبت کرد

قیمت اتریوم با جهشی ۵ درصدی و رسیدن به ۲,۰۱۷.۰۱ دلار، رکورد جدیدی را به ثبت رساند. از سوی دیگر، این افزایش ۵.۴۴ درصدی ارزش بازار این ارز دیجیتال را به ۲۳۰.۷ میلیارد دلار رساند.
به گزارش کوین دسک، قیم..

  • قیمت اتریوم با جهشی ۵ درصدی و رسیدن به ۲,۰۱۷.۰۱ دلار، رکورد جدیدی را به ثبت رساند. از سوی دیگر، این افزایش ۵.۴۴ درصدی ارزش بازار این ارز دیجیتال را به ۲۳۰.۷ میلیارد دلار رساند.

    به گزارش کوین دسک، قیمت اتریوم ساعاتی پیش از مرز ۲,۰۰۰ دلار عبور کرد و همچنان به روند صعودی خود ادامه می‌دهد. به‌گفته کارشناسان این روند از یک سال پیش شروع شده است.

    داده‌های بازار نشان می‌دهد که قیمت اتریوم با رشد ۶.۱۸ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته به رکورد جدید ۲,۰۳۳.۰۸ دلار رسیده است. این افزایش قیمت ارزش بازار این ارز دیجیتال را به ۲۳۳.۳ میلیارد دلار رساند. اتریوم از ابتدای سال تاکنون ۱۷۲.۵٪ رشد داشته است.

    اگرچه رسیدن اتریوم به رکورد ۲,۰۰۰ دلار خبر مهمی است، اما تحت‌الشعاع رویداد‌های قابل‌توجه دیگری قرار گرفت که در ساعات قبل اتفاق افتاد. یکی از مهم‌ترین این رویدادها، افزایش ۵,۰۰۰ دلاری قیمت بیت کوین در۲۴ ساعت گذشته است که ارزش بازار این ارز دیجیتال را برای اولین بار به یک تریلیون دلار رساند.

    در هر صورت افزایش قیمت اتریوم و رشد محبوبیت آن را نباید نادیده گرفت. حداقل سه حوزه تقاضای در حال رشد، در افزایش قیمت اتریوم تأثیرگذار بوده است؛ این سه حوزه عبارت‌اند از: امور مالی غیر‌متمرکز (DeFi)، سهام‌گذاری در اتریوم ۲.۰ و قراردادهای آتی اتریوم در بازار بورس شیکاگو (CME).

    تعاملات قدرت‌های اتریوم در بلاک چینِ آن که به‌دلیل میزبانی انواع مختلفی از اپلیکیشن‌های امور مالی غیرمتمرکز از جمله وام‌دهی، خریدوفروش و بازار‌های پیش‌بینی به‌خوبی شناخته شده است، اغلب با بازار نفت مقایسه می‌شود. اپلیکیشن‌های مبتنی بر اتریوم یک ابزار طبیعی برای اتریوم ایجاد می‌کنند؛ زیرا اتریوم ارز دیجیتالی است که برای تسویه تراکنش‌ها موردنیاز است. با توجه به داده‌های به‌دست آمده از Index Coop، شاخص دیفای پالس (DeFi Pulse Index) نشان می‌دهد ارزهای دیجیتال مربوط به امور مالی غیر‌متمرکز به آهستگی در کنار اتریوم حرکت کرده و ۸۳٪ در ۳۰ روز گذشته رشد داشته‌اند.

    سهام‌گذاری روی اتریوم با حمایت قابل‌توجه سرمایه‌گذاران و طرفداران این ارز دیجیتال همراه شده است و همین مسئله تقاضا برای اتریوم را هم بیشتر کرده است. اتریوم ۲.۰ یک طراحی مجدد از شبکه اتریوم است که بر اساس یک مکانیسم اجماع جدید به نام اثبات سهام (Proof of Stake) و شاردینگ (Sharding) پایگاه داده عمل می‌کند. ۲.۷٪ از اتریوم‌های عرضه‌شده، به ارزش ۶ میلیارد دلار، بر روی بلاک چین اتریوم ۲.۰ سپرده‌گذاری شده‌‌اند. این سرمایه‌ها تا ۱۲ ماه آینده قفل شده است.

    از سوی دیگر، سرمایه‌گذاران بزرگی چون صندوق‌های سرمایه‌گذاری ممکن است علاقه‌مند باشند که سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال را تجربه کنند. بورس کالای شیکاگو روز هشتم فوریه قرارداد‌های آتی تسویه نقدی را برای این دارایی دیجیتال عرضه کرد. حجم کل این قرارداد‌ها در هفته اول از ۱۶۰ میلیارد دلار عبور کرد. از آنجا که بورس کالای شیکاگو یکی از قدیمی‌ترین و قابل‌اعتماد‌ترین صرافی‌ها در آمریکا است، عرضه این قرارداد در آنجا می‌تواند نشان‌دهنده رشد پذیرش سازمانی اتریوم باشد.

    قیمت اتریوم با عبور از ۲,۰۰۰ دلار رکورد جدیدی ثبت کرد

    در این باره بیشتر بخوانید

    • یکی از بیانگذاران اتریوم: سقوط اخیر بازار ارزهای دیجیتال جلودار رشد آن در آینده نیست !
    • بیشتر سرمایه‌گذاران انتظار دارند قیمت اتریوم در پایان ۲۰۲۰ بالای ۵۰۰ دلار باشد
    • وضعیت بازارها: بهبود قیمت اتریوم و بیت کوین
    • اگر قیمت اتریوم به بالای ۳۸۰ دلار برسد، از سقوطی شدید دور خواهد ماند
    • اتریوم به بالاترین قیمت تاریخ خود رسید

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=188297

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم