• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
4

قمری در نشست خبری دومین آزمون استخدامی بخش خصوصی شرکت‌های صنعتی، تجاری و فناور: ثبت نام دومین آزمون استخدامی از امروز شنبه 10 شهریور آغاز می شود

  • کد خبر : 10080
  • 10 شهریور 1397 - 23:44
قمری در نشست خبری دومین آزمون استخدامی بخش خصوصی شرکت‌های صنعتی، تجاری و فناور: ثبت نام دومین آزمون استخدامی از امروز شنبه 10 شهریور آغاز می شود

دبیر شورای سیاستگذاری آزمون استخدامی بخش خصوصی گفت: افراد جویای شغل، دانش آموختگان دانشگاه‌ها، دانشجویان، افراد مستعد، توانمند و شاغلان جویای فرصت شغلی بهتر می‌توانند نسبت به انتخاب مشاغل مورد نظر خود در سامانه www.inre.ir اقدام و نام نویسی نمایند.

  • به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک، نشست خبری دومین آزمون استخدامی بخش خصوصی شرکت‌های صنعتی، تجاری و فناور، صبح امروز شنبه 10 شهریور ماه 97، با حضور محمدحسین قمری، دبیر شورای سیاستگذاری آزمون استخدامی بخش خصوصی و جمعی از اصحاب رسانه، در سالن جلسات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

    محمدحسین قمری، دبیر شورای سیاستگذاری آزمون استخدامی بخش خصوصی

    محمدحسین قمری، دبیر شورای سیاستگذاری آزمون استخدامی بخش خصوصی، در ابتدای این نشست خبری گفت: ثبت نام برای شرکت در دومین آزمون استخدامی بخش خصوصی، از امروز شنبه 10 شهریور آغاز و تا ۱۰ مهر ادامه دارد.

    وی ادامه داد:‌ مرحله اینترنتی آزمون از پایان آبان ماه و مرحله حضوری از پایان آذرماه آغاز می‌شود.

    دبیر شورای سیاستگذاری آزمون استخدامی بخش خصوصی، افزود: با توجه به اینکه با خیل عظیم فارغ ‌التحصیلان و ظرفیت عظیم جوانان برای خروج اقتصاد نفتی مواجهیم، به این ایده دست یافتیم که آزمونی برای مهارت‌سنجی افراد در شغل‌های مختلف برگزار کنیم که ۶۰ هزار شرکت‌کننده بدون محدودیت سطح مدرک و رشته تحصیلی از میان 8 دسته در ۲۶۶ عنوان شغلی در آزمون نخست استخدام بخش خصوصی که سال گذشته برگزار شد حضور یافتند.

    قمری بیان داشت: در آزمون نخست، ۲۸ هزار فرصت شغلی از بیش از ۱۱۰۰ شرکت خصوصی و دانش‌بنیان ارائه شد که ۹ هزار معرفی از بین شرکت‌کنندگان داشتیم و ۶ هزار و ۳۰۰ مورد از این معرفی‌ها به موفقیت انجامید.

    وی عنوان کرد: برای آزمون دوم، ۸ دسته شغلی و ۲۲۲ عنوان در نظر گرفته شده و ویژگی‌های این آزمون، اضافه شدن مشاغل پردرآمد جدید با فراهم شدن امکان معرفی به فرصت‌های شغلی شرکت‌های خارجی است.

    دبیر شورای سیاستگذاری آزمون استخدامی بخش خصوصی، افزود: فرصت‌های شغلی در دومین آزمون استخدامی بخش خصوصی در ۸ دسته ارائه می‌شود، به طوری که هنر، رسانه و آموزش، مالی و اداری، مهندسی، مدیریتی، بازاریابی و فروش، کارشناسی و ارائه خدمات، فناوری اطلاعات و فنی و اجرایی از جمله این دسته‌ها هستند.

    قمری بیان کرد: عدم اخذ هزینه‌های اضافه تحت عنوان هزینه‌های مصاحبه یا معرفی،‌ ارائه راهنمای جامع شغلی و کارنامه تفصیلی مبتنی بر تحلیل نتیجه شایستگی‌های شغلی، امکان جانمایی داوطلبان در مشاغل متنوع  وفرد براساس سن و مدارک تحصیلی، همچنین اولویت داوطلبان براساس توانمندی‌ها و شایستگی‌های شغلی، از تفاوت‌های این آزمون با آزمون‌های دیگر است.

    وی ضمن اعلام اینکه این آزمون محدودیت‌های رایج در دیگر آزمون‌های استخدامی را ندارد، افزود: در فرآیند برگزاری آزمون مهارت و توانایی افراد در نظر گرفته خواهد شد و شرکت در این آزمون محدود به مدرک تحصیلی نمی‌شود.

    دبیر شورای سیاستگذاری نهمین آزمون استخدام بخش خصوصی شرکت‌های صنعتی، تجاری و فناور، به ویژگی‌های دومین آزمون استخدام بخش خصوصی کشور اشاره کرد و گفت: طراحی و اجرای مبتنی بر شایستگی‌های شغلی – بومی در نخستین آزمون، افزودن آموزش‌های مهارت‌های نرم و راهنمای تخصصی به راهنمای شغلی همه شرکت کنندگان آزمون، اضافه شدن مشاغل پر در آمد جدید برای شرکت‌ها و صنایع کشور و در نهایت فراهم شدن امکان معرفی به فرصت‌های شغلی شرکت‌های خارج از کشور از ویژگی‌های دومین آزمون استخدام بخش خصوصی کشور است.

    قمری، به معرفی فرصت‌های شغلی دومین آزمون استخدام بخش خصوصی کشور اشاره کرد و افزود: دسته اول شامل مشاغل در حرفه‌های هنر، رسانه و آموزش، دسته دوم شامل مشاغل مالی و اداری، دسته سوم مشاغل مهندسی، دسته چهارم مشاغل مدیریتی، دسته پنجم مشاغل بازاریابی و فروش، دسته ششم مشاغل کارشناسی و ارائه خدمات، دسته هفتم مشاغل فناوری اطلاعات و دسته هشتم مشاغل فنی و اجرایی را در بر می‌گیرد.

    وی به بخشی از تفاوت‌های دومین آزمون استخدامی بخش خصوصی شرکت‌های صنعتی، تجاری و فناور اشاره کرد و گفت: ارائه راهنمای جامع شغلی و کارنامه تفصیلی مبتنی بر تحلیل نتایج شایستگی‌های شغلی هر فرد، امکان جانمایی داوطلبان در مشاغل متنوع بر اساس تناسب فرد با سن و مدرک تحصیلی، نگرفتن هزینه‌های اضافی تحت عناوینی همچون هزینه مصاحبه، معرفی در فرآیند آزمون از داوطلبان و اولویت بندی داوطلبان فقط بر اساس توانمندی‌ها و شایستگی‌های شغلی بجای تکیه بر عوامل فرعی نظیر مدرک دانشگاهی یا معدل از تفاوت‌های این آزمون با سایر آزمون‌های استخدامی رایج در کشور است.

    دبیر شورای سیاستگذاری آزمون استخدامی بخش خصوصی، گفت: مهمترین بخش و ویژگی این آزمون این است که مبتنی شایستگی شغلی است و از داوطلبان حاضر برای این آزمون در مرحله اول، آزمون شخصیت شناسی گرفته می‌شود.

    قمری افزود: هزینه ثبت نام این آزمون مانند پارسال ۵۷ هزار تومان است.

    دبیر شورای سیاستگذاری آزمون استخدامی بخش خصوصی، شرکت‌های صنعتی، تجاری و فناور، در پایان سخنان خود گفت: افراد جویای شغل، دانش آموختگان دانشگاه‌ها، دانشجویان، افراد مستعد، توانمند و شاغلان جویای فرصت شغلی بهتر می‌توانند نسبت به انتخاب مشاغل مورد نظر خود در سامانه www.inre.ir  اقدام و نام نویسی نمایند.

    گفتنی است، ثبت نام برای شرکت در دومین آزمون استخدامی بخش خصوصی شرکت‌های صنعتی، تجاری و فناور، از امروز شنبه 10 شهریور آغاز و تا ۱۰ مهر ادامه دارد.

    خبرنگار: کوروش جم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=10080

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم