• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
3
مهندس اسماعیلی دهج در نشست رسانه ای ششمین همایش و نمایشگاه سالیانه فرصت های سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران:

قابلیت بسیار بالای کشور برای به نمایش گذاشتن جاذبه های معدنی کشور به خارجی ها تحت عنوان ژئوتوریسم معدنی

  • کد خبر : 1674
  • 16 مهر 1396 - 0:22
قابلیت بسیار بالای کشور برای به نمایش گذاشتن جاذبه های معدنی کشور به خارجی ها تحت عنوان ژئوتوریسم معدنی

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور گفت: پس از اجرایی شدن برجام، بستر و زمینه جلب و جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور فراهم شد که می تواند نقش مهمی در توسعه معادن و صنایع معدنی کشور داشته باشد.

  • رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور گفت: پس از اجرایی شدن برجام، بستر و زمینه جلب و جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور فراهم شد که می تواند نقش مهمی در توسعه معادن و صنایع معدنی کشور داشته باشد.

     

    به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک، نشست رسانه ای ششمین همایش و نمایشگاه سالیانه فرصت های سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران ( (MINEX 2017، صبح امروز شنبه 15 مهر ماه 96، با حضور مهندس نادعلی اسماعیلی دهج، رئیس سازمان نظام مهندسی معدن و جمعی از اصحاب رسانه، در محل سازمان نظام مهندسی معدن ایران برگزار شد.

     

    نادعلی اسماعیلی دهج، رئیس سازمان نظام مهندسی معدن

    رئیس سازمان نظام مهندسی معدن، در ابتدای این نشست رسانه ای گفت: ششمین همایش و نمایشگاه سالیانه فرصت های سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران (MINEX 2017)، با حضور بیش از 200 شرکت و موسسه داخلی و 55 شرکت خارجی از 15 کشور جهان، از 18 لغایت 20 مهرماه سالجاری در سالن شبستان مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار می شود.

    وی افزود: شرکت های بزرگی نظیر فولاد مبارکه، ذوب آهن، قرارگاه خاتم الانبیا، سرب و روی ایران، زغال سنگ کرمان، شرکت تهیه و تولید، سازمان زمین شناسی، جهاد دانشگاهی و … همچنین شرکت هایی از آلمان، فرانسه، چین، استرالی، دانمارک، سوئد، آفیقای جنوبی، ترکیه، روسیه، لهستان، هلند و ایتالیا در این نمایشگاه حضور دارند.

     

    رئیس سازمان نظام مهندسی معدن بیان داشت: شناسایی توانمندی های معدن و صنایع معدنی ایران، معرفی آخرین دستاوردها، تجهیزات، خدمات معدنی و فناوری های نوین از سوی شرکت های داخلی و خارجی و معرفی طرح ها و پروژه های قابل همکاری و سرمایه گذاری، از جمله اهداف این همایش و نمایشگاه می باشد.

    اسماعیلی دهج، با اشاره به لزوم جلب سرمایه گذاری در بخش معدن و معرفی آن به عنوان یکی از اولویت های کشور، اظهار داشت: بیش از 66 نوع ماده معدنی و 54 میلیارد تن ذخیره کشف شده معدنی در کشور وجود دارد و معتقدم در این عرصه هنوز کشور بکر مانده است.

     

    وی خاطرنشان کرد: امروز سرمایه گذاری در معادن بزرگ با ذخایر بزرگ و عیار پایین مانند معدن انگوران یا معدن تیتان کهنوج باید در دستور کار قرار بگیرد.

    رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران تصریح کرد: پس از اجرایی شدن برجام، بستر و زمینه جلب و جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور فراهم شد که می تواند نقش مهمی در توسعه معادن و صنایع معدنی کشور داشته باشد؛ در این پیوند سرمایه گذاران زیادی به وزارت صنعت، معدن و تجارت، ایمیدرو و حتی سازمان نظام مهندسی معدن ایران مراجعه کردند، اما تاکنون هیچ قراردادی در این زمینه به امضا نرسیده است.

     

    اسماعیلی دهج، خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده در سال های گذشته، اکنون فرصت برای رفع موانع پیش رو در دولت دوازدهم فراهم شده است؛ هرچند برخی شرکت های خارجی هم اکنون نیز در برخی استان ها نظیر آذربایجان شرقی و همچنین بعضی معادن طلای کشور در حال فعالیت اند.

    وی پیرامون استفاده از توانمندی سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج فعال در عرصه معدن، یادآوری کرد: برخی مراجعات انجام شده از سوی سرمایه گذاران خارجی با همراهی سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج بوده که هیچ منع قانونی ندارد و در شرایط کنونی می تواند بهترین راهکار برای جذب سرمایه گذاری خارجی باشد.

     

    رئیس سازمان نظام مهندسی معدن گفت: این افراد می توانند در ایران به ثبت شرکت پرداخته و سرمایه گذاری کنند، هرچند باید وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه معادن در این عرصه فعالیت بیشتری انجام دهند.

    اسماعیلی دهج، در پایان سخنان خود، از قابلیت بسیار بالای کشور برای به نمایش گذاشتن جاذبه های معدنی کشور به خارجی ها تحت عنوان ژئوتوریسم معدنی خبر داد و گفت: پدیده های زمین شناسی بسیاری در جای جای کشور وجود دارد و باید بتوانم با برنامه ریزی مناسب با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و همچنین وزارت امور خارجه به این مهم بپردازیم.

     

    بنا به این گزارش، این نمایشگاه با همکاری سازمان نظام مهندسی معدن ایران توسط شرکت «آرکا همایش پارس» و با حمایت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و سازمان حفاظت محیط زیس برگزار می شود.

    برگزاری 20 همایش و کارگاه آموزشی علمی، نشسست های تخصصی با حضور متخصصان، اساتید دانشگاه ها و با مشارکت و همکاری سازمان ها و تشکل های معدنی کشور و همچنین بازدید سفرا و هیات های تجاری بخشی از برنامه های جنبی ماینکس 2017 است.


    گفتنی است، ششمین همایش و نمایشگاه سالیانه فرصت های سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران (MINEX 2017)، از 18 لغایت 20 مهرماه سالجاری، در سالن شبستان مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار می گردد.

    خبرنگار: کوروش جم

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=1674

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم