• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
7

فیلیپین خواهان 250 هزار بشکنه نفت ایران

  • کد خبر : 817
  • 24 اردیبهشت 1396 - 2:12
فیلیپین خواهان 250 هزار بشکنه نفت ایران

به گزارش پایگاه خبری پول بانک ،مدیرعامل شرکت ملی نفت فیلیپین در نشستی خبری در تهران گفت: پالایشگاهی با ظرفیت400 هزار بشکه نفت در روز در دست احداث است و از ریاست جمهوری فیلیپین تأییدیه های لازم جهت احداث این پالایشگاه در منطقه مینداوو فیلیپین گرفته شده است. وی افزود: به منظور تأمین خوراک این پالایشگاه با […]

  • به گزارش پایگاه خبری پول بانک ،مدیرعامل شرکت ملی نفت فیلیپین در نشستی خبری در تهران گفت: پالایشگاهی با ظرفیت400 هزار بشکه نفت در روز در دست احداث است و از ریاست جمهوری فیلیپین تأییدیه های لازم جهت احداث این پالایشگاه در منطقه مینداوو فیلیپین گرفته شده است.


    وی افزود: به منظور تأمین خوراک این پالایشگاه با شرکت ملی نفت ایران مذاکراتی انجام شد و در نتیجه این مذاکرات تفاهم نامه ای (MOU) در هفته گذشته بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی نفت فیلیپین به امضا رسید تا حدود 250 تا 260 هزار بشکه در روز از نیاز 400 هزار بشکه ای پالایشگاه جدید فیلیپین با واردات نفت از ایران تأمین شود.

    آگینو با بیان اینکه “پالایشگاه جدید فیلیپین به گونه ای ساخته می شود که قابلیت انعطاف پذیری نسبت به تخصیص نفت سبک و سنگین را برای خوراک داشته باشد”، گفت: در حال حاضر در مرحله انتخاب زمین برای احداث این پالایشگاه هستیم و در مرحله بعدی وارد فاز کارهای ساختمانی می شویم.

    وی ادامه داد: پیش بینی می کنیم ساخت این پالایشگاه 3 سال زمان نیاز داشته باشد و مد نظر ما برای زمان آغاز خرید نفت از ایران نیز همان زمان تکمیل پالایشگاه است.

    مدیرعامل شرکت ملی نفت فیلیپین تصریح کرد: البته اگر زودتر از این زمان، ما با ایران به توافق رسیدیم که خرید نفت را از ایران آغاز کنیم، این نفت برای تبدیل به فرآورده های نفتی در پالایشگاه دیگر کشورها استفاده خواهد شد.

    آگینو همچنین از تمایل فیلیپین برای سرمایه گذاری در صنعت LNG ایران خبر داد و گفت: در حال مذاکره با شرکت ملی نفت ایران هستیم تا یک میدان گازی را انتخاب کنیمف کار توسعه آنرا انجام دهیم و گاز تولیدی را برای خوراک یک واحد LNG تخصیص دهیم که این واحد LNG با سرمایه گذاری خودمان در ایران احداث شود.

    وی افزود: در تفاهم نامه ای که با شرکت ملی نفت ایران امضا کرده ایم این مورد هم ذکر شده و بر اساس آن، سرمایه گذاری برای احداث کارخانه LNG با ظرفیت تولید 2 میلیون تن در سال مورد نظر ماست.

    آگینو میادین موجود در مناطق نفتخیز جنوب را فرصت خوبی برای سرمایه گذاری دانست و گفت: یک سال پیش که به ایران آمدیم با مشاهده میادین گسترده نفت و گاز در اهواز، ایران را مکان مناسبی برای سرمایه گذاری یافتیم.

    وی ادامه داد: یکی دیگر از مفاد تفاهم نامه به امضا رسیده، واگذاری مطالعات توسعه میادین پازنان و دارخوین است که این مهم را با همکاری کنسرسیوم پرگس انجام می دهیم.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=817

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم