• امروز : پنجشنبه, ۳۱ خرداد , ۱۴۰۳
2

«فیجیتال» رویکرد توسعه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بر پایه نوآوری

  • کد خبر : 345038
  • 23 خرداد 1403 - 11:54

«حمیدرضا توسلی» عضو هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: نخستین بانک قرض‌الحسنه کشور با راه‌اندازی مرکز نوآوری به دنبال پیاده‌سازی یک رویکرد فیزیکی-دیجیتالی برای متقضیان خود است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه، مهندس «حمیدرضا توسلی» عضو هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در رویداد «مهر نو» که به منظور استفاده از راهکارهای نوین فعالان اکوسیستم نوآوری برای توسعه فضای دیجیتال و فین‌تک‌ها برگزار شد، گفت: تغییراتی در حوزه دیجیتال اتفاق می‌افتد و لازم است به طور دائم محیط بیرونی را پایش کنیم و نسبت به آن واکنش نشان دهیم. در همین راستا، مرکز نوآوری در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای توسعه فضای دیجیتال بانک تأسیس شد و مهم‌ترین خروجی آن، کیوبانک است.
وی با اشاره به سخنان برخی اقتصاددانان و جامعه‌شناسان، به تعامل جدی اقتصاد و فرهنگ اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته، اندیشمندان به بررسی این رویکرد پرداخته و دریافتند که چگونه این دو بخش بر هم تأثیر می‌گذارند. فرهنگ می‌تواند به‌صورت جدی اقتصاد را تحت تأثیر قرار دهد، بنابراین با تغییر در فرهنگ، استفاده عمومی از برخی مؤلفه‎‌ها، اقتصاد..

  • «حمیدرضا توسلی» عضو هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: نخستین بانک قرض‌الحسنه کشور با راه‌اندازی مرکز نوآوری به دنبال پیاده‌سازی یک رویکرد فیزیکی-دیجیتالی برای متقضیان خود است.

    به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه، مهندس «حمیدرضا توسلی» عضو هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در رویداد «مهر نو» که به منظور استفاده از راهکارهای نوین فعالان اکوسیستم نوآوری برای توسعه فضای دیجیتال و فین‌تک‌ها برگزار شد، گفت: تغییراتی در حوزه دیجیتال اتفاق می‌افتد و لازم است به طور دائم محیط بیرونی را پایش کنیم و نسبت به آن واکنش نشان دهیم. در همین راستا، مرکز نوآوری در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای توسعه فضای دیجیتال بانک تأسیس شد و مهم‌ترین خروجی آن، کیوبانک است.

    وی با اشاره به سخنان برخی اقتصاددانان و جامعه‌شناسان، به تعامل جدی اقتصاد و فرهنگ اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته، اندیشمندان به بررسی این رویکرد پرداخته و دریافتند که چگونه این دو بخش بر هم تأثیر می‌گذارند. فرهنگ می‌تواند به‌صورت جدی اقتصاد را تحت تأثیر قرار دهد، بنابراین با تغییر در فرهنگ، استفاده عمومی از برخی مؤلفه‎‌ها، اقتصاد را نیز تغییر خواهد داد.

    توسلی با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های اصلی، استفاده بیشتر از حوزه فناوری اطلاعات است، افزود: بنا بر پیش‌بینی یکی از نشریات بین‌المللی، ۴ محور کلی در حوزه فناوری اطلاعات برای سال ۲۰۲۴ در نظر گرفته شده که ۳۰ درصد سبک زندگی انسان‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

    وی با اشاره به اینکه قرض‌الحسنه به عنوان یک سبک زندگی تلقی می‌شود، گفت: بانکداری قرض‌الحسنه به جای رویکرد فرهنگی با نگرش سنتی، سبک زندگی آحاد جامعه را هدف قرار داده و بعد از پردازش آن، سرویس و خدمات مبتنی بر نیاز آن‌ها را ارائه می‌کند.

    عضو هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ادامه داد: در این بانک به دنبال کسب سود نیستیم و همه تسهیلات با حداقل کارمزد ارائه می‌شود. اگر قرار است کارمزد صفر، شمولیت مالی پیدا کند، نیازمند مشارکت اندیشمندان جوان با ارائه طرح‌های نوین هستیم.

    توسلی با اشاره به وجود ۵۰۵ شعبه فعال بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیان کرد: ۳۱۴ شعبه آن در شهرستان‌ها متمرکز است و این بانک دارای ۱۷ میلیون مشتری است که از این تعداد ۹ میلیون نفر، مشتری آنلاین هستند. بانک ظرفیت این را دارد که در حوزه خدمت‌رسانی دیجیتال، این میزان را به ۵۰ میلیون نفر نیز ارتقا دهد.

    وی ادامه داد: همواره هدف ما این بوده تا با تعداد شعب محدود، در بستر فضای دیجیتال، به حداکثر جامعه خدمت‌رسانی کنیم. این موضوع کمک می‌کند تا افراد بدون حضور در شعبه و مستقل از مختصات زمانی و مکانی، از خدمات نخستین بانک قرض‌الحسنه کشور بهره‌مند شوند.

    فیجیتال؛ نقشه راه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است

    عضو هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با بیان اینکه نقشه راه فیجیتال (فیزیکی-دیجیتال) بانک تبیین شد، گفت: ما همواره به دنبال توسعه رویکرد دو سویه فیزیکی-دیجیتالی هستیم و به هیچ وجه قصد حذف کامل شعب را نداریم. درواقع، بزرگ‌ترین بانک قرض‌الحسنه کشور به دنبال تعامل افراد در فضای سنتی و مدرن است.

    توسلی با بیان اینکه تعداد کاربران تلفن همراه در فضای دیجیتال ۱۲۶ میلیون نفر هستند، گفت: این تعداد نشان از توجه افراد به قابلیت‌های خدمات آنلاین است. علاوه ‌بر این، کاربران اینترنت ۶۹ میلیون نفر برآورد شده‌اند.

    عضو هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تصریح کرد: تلفیق دو تکنولوژی هوش مصنوعی و بلاکچین، موضوعی بود که در سال ۲۰۲۳ بسیار جدی شد. این بخشی از اتفاقاتی است که در سطح جهانی رخ می‌دهد و ما نیز نباید از آثار آن‌ها غافل شویم.

    وی با اشاره به فرآیند اکوسیستم‌سازی گفت: نگرش ما بر مبنای بانکداری و فرابانکداری است و به منظور گام برداشتن در این حوزه، ۳ محور اساسی یعنی ایجاد زیست‌بوم، بانکداری اجتماعی و ترویج و توسعه فرهنگ قرض‌الحسنه را در دستور کار خود قرار خواهیم داد.

    توسلی با اشاره به اینکه بانکداری سنتی و شعبه‌محور قلب تعاملات هر بانک و بنگاه اقتصادی تلقی می‌شود، افزود: قصد ما بر این است تا در راستای توسعه دیجیتال حرکت کنیم. همچنین، تنوع بسته‌ها و دیجیتالی شدن برای ما به عنوان یک اصل مهم تلقی می‌شود و در این بین، فین‌تک‌ها و سیستم اعتبارسنجی آنلاین اهمیت به‌سزایی دارد.

    وی ادامه داد: حدود ۳ سال است که سیستم اعتبارسنجی به عنوان جایگزین وثیقه در ساحت عمومی مطرح می‌شود و اعتبارسنجی مبتنی بر سبک زندگی در دستور کار قرار دارد. نیازمند طرح‌ها و ایده‌های اندیشمندان هستیم تا بدین ‌وسیله در جهت ایجاد یک اکوسیستم دیجیتال گام برداریم.

    عضو هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در پایان بیان کرد: تمام تلاش ما بر این است که به نیازهای نسل جدید پاسخ دهیم. برای توسعه این اکوسیستم، بسته‌های حمایتی را نیز در نظر خواهیم داشت.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=345038

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی خدمات ثبت شرکت درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل فروش اختراع ثبت نشده قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هزینه ثبت اختراع هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم