• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4
عضو فراکسیون مستقلان مجلس :

فعالیت موسسه های مالی مورد تائید بانک مرکزی باید ادامه یابد

  • کد خبر : 2221
  • 06 آبان 1396 - 4:36
فعالیت موسسه های مالی مورد تائید بانک مرکزی باید ادامه یابد

پول بانک: عضو فراکسیون مستقلان مجلس شورای اسلامی در مورد فعالیت موسسات مجاز مانند موسسه مالی و اعتباری نور که مورد تائید بانک مرکزی است، گفت: فعالیت این موسسه های مالی مجاز باید ادامه پیدا کند.

  •  

    به گزارش پول بانک، عبدالله رضیان در گفت و گو با خبرنگار ما در مورد فعالیت موسسات مجاز مانند موسسه مالی و اعتباری نور که  مورد تائیید بانک مرکزی است، اظهار داشت:  فعالیت این موسسه های مالی مجاز باید ادامه پیدا کند و با اینکه برخی افراد معاند نظام به با پخش شایعات در صدد ضربه زدن به این موسسات و نظام بانکی کشور هستند، مجلس به دنبال پایان دادن به فعالیت این موسسه ها نیست.

    وی با اشاره به موسسه های مجاز و مورد تائید بانک مرکزی، گفت: برخی موسساتی که هم اکنون  با ظرفیت خوبی فعالیت می کنند، نباید در معرض خطر قرار بگیرند چون این موسسات با سابقه چندین ساله و شرایط مناسب و در فضایی سالم کار می کنند و شرایط خوبی برای مردم فراهم کرده اند.

     

    عضو فراکسیون مستقلان مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که مجلس برای مشکلات موسسه های غیر مجاز برای جامعه و متضرر شدن مردم چه تمهیدایتی در نظر گرفته است، اظهارداشت: دولت فعلی می گوید که این موسسه های مالی غیر مجاز در دولت قبلی فعال شده اند و ما اجازه تاسیس این موسسات را ندادیم اما به هر حال در بحث حقوقی بالاخره دولت باید پاسخگو باشد در برابر فعالیت این موسسات، چون مجوز تاسیس این موسسات بهرحال توسط دولت صادر شده است.

     

    وی با اشاره به مشکلات و معضلاتی که توسط این موسسات برای مردم پیش آمده است، گفت: اکنون موسسات جدیدی شکل نگرفته است اما همین موسساتی که هم اکنون فعال هستند باید ساماندهی و مدیریت شوند. ما باید تکلیف را مشخص بکنیم که در یک فرایند ده ساله باید چه تمهیداتی در نظر بگیریم. و این موسسه های مجاز هم باید ساماندهی شوند.

    وی با اشاره به اینکه موسسات غیر مجاز سودهای بسیار بالایی به مردم می داند، بیان کرد: متاسفانه این موسسه های غیر مجاز مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرده است، درمورد موسسه کاسپین، طبق آمار بانک مرکزی 93 درصد از سپرده گذاران تسویه شدند، اما هنوز مشکلات آن ادامه دارد که امیدواریم به زودی برطرف شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=2221

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم