• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
2

فروغی در مراسم اختتامیه پنجمین دوره جشنواره «نورنگار»: امیدوارم ما با جشنواره مان تاثیر مثبتی روی جامعه داشته باشیم/ در جشنواره «نورنگار» سعی می کنیم بگوییم ایران زیبا است

  • کد خبر : 18255
  • 14 دی 1397 - 13:47
فروغی در مراسم اختتامیه پنجمین دوره جشنواره «نورنگار»: امیدوارم ما با جشنواره مان تاثیر مثبتی روی جامعه داشته باشیم/ در جشنواره «نورنگار» سعی می کنیم بگوییم ایران زیبا است

مدیرعامل موسسه «نورنگار» گفت: ما در این جشنواره در حال نشان دادن ایران هستیم. متاسفانه موج منفی در کل ایران زیاد می شود و ما هم به آن دامن می زنیم. ولی ما در جشنواره «نورنگار» سعی می کنیم بگوییم ایران زیبا است و ما وطنمان را دوست داریم.

  • مدیرعامل موسسه «نورنگار» گفت: ما در این جشنواره در حال نشان دادن ایران هستیم. متاسفانه موج منفی در کل ایران زیاد می شود و ما هم به آن دامن می زنیم. ولی ما در جشنواره «نورنگار» سعی می کنیم بگوییم ایران زیبا است و ما وطنمان را دوست داریم.

    به گزارش خبرنگار حوزه عمومی پول بانک، مراسم اختتامیه پنجمین دوره جشنواره «نورنگار»، بعد از ظهر امروز چهارشنبه ۱۲ دی ماه 97، با حضور محمد فروغی مدیرعامل موسسه «نورنگار»، مسعود افشانی دبیر جشنواره، داریوش محمدخانی مشاور هنری جشنواره، مسعود زنده روح کرمانی داور جشنواره، سایر داوران این رویداد هنری٬ اساتید عرصه عکاسی و جمعی از اصحاب رسانه، در محل فرهنگستان هنر برگزار گردید.

    محمد فروغی٬ مدیرعامل موسسه «نورنگار»

    محمد فروغی٬ در این مراسم گفت: هدف از برگزاری این جشنواره٬ نشان دادن زیبایی های ایران و تاثیرگذاری عمیق هنر عکاسی بر تار و پود و زندگی ما انسانها بود که همچون جادویی فراتر از کتاب و سخنرانی عمل می کند.

    وی ادامه داد: ما در این جشنواره در حال نشان دادن ایران هستیم. متاسفانه موج منفی در کل ایران زیاد می شود و ما هم به آن دامن می زنیم. ولی ما در جشنواره «نورنگار» سعی می کنیم بگوییم ایران زیبا است و ما وطنمان را دوست داریم.

    مدیرعامل موسسه «نورنگار»٬ تاکید کرد: همه باید سعی کنیم ایران را سرافراز نگه داریم. امیدوارم ما با جشنواره مان تاثیر مثبتی روی جامعه داشته باشیم. عکس های کتاب دوره پنجم نیز بسیار کاربردی و قابل استفاده برای کسانی است که کارهای تحقیقاتی می کنند.

    مسعود افشانی٬ دبیر پنجمین جشنواره «نورنگار»

    مسعود افشانی٬ در این مراسم گفت: با توجه به تجربیات برگزاری دوره های قبلی جشنواره و پیش بینی های انجام شده، فراخوان جشنواره پنجم از تاریخ یکم مرداد ماه تا پایان روز بیستم آذرماه اعلام شد. تعداد آثار دریافتی مجموعاً ۲۲۰۰ قطعه عکس در هر ۲ بخش اصلی و جنبی است. عکس های دریافتی پس از مطابقت با قوانین جشنواره در اختیار هیئت محترم داوران قرار داده شد. 

    داریوش محمدخانی٬ مشاور هنری پنجمین جشنواره «نورنگار»

    داریوش محمدخانی٬ در ادامه این مراسم اظهار داشت: امیدوارم بستر بین المللی شدن این جشنواره در آینده نزدیک هر چه سریعتر مهیا شود؛ چراکه لزوم آن امروز کاملا احساس می شود.

    وی افزود: موسسه نورنگار٬ یک موسسه خصوصی است که با همت والای خود٬ گام های بزرگی را در زمینه های عکاسی و جاذبه های طبیعی و هنری ایران برداشته است.

    مسعود زنده روح کرمانی٬ نماینده هیات داوران پنجمین جشنواره «نورنگار»

    مسعود زنده روح کرمانی٬ داور پنجمین جشنواره «نورنگار»، در ادامه این مراسم٬ به نمایندگی از هیات داوران روی سن آمد و به قرائت بیانیه داوران پنجمین دوره جشنواره عکس نورنگار پرداخت.

    آغاز بیانیه این چنین می باشد: جشنواره عکس نورنگار پنجمین دوره خود را پشت سر می گذارد. طبعا انتظار می رود جشنواره ای که چنین سابقه ای را در کارنامه خود دارد به رشد قابل توجهی از نظر کیفی و کمی دست یافته باشد به خصوص اگر برگزارکننده به عنوان یک موسسه بازرگانی لوازم عکاسی با انبوهی از علاقمندان و دست اندرکاران عکاسی ارتباطی تنگاتنگ و نزدیک داشته و طی سال های متمادی فعالیت خود همواره کوشیده است به عنوان حامی در کنار بسیاری از فعالیت های فرهنگی این رشته حضور داشته باشد.

    در بخش دیگری از بیانیه هیات داوران تاکید شده است: داوران جشنواره عکس نورنگار با بررسی و قضاوت عکس های رسیده به دبیرخانه پنجمین دوره این جشنواره متفقا معتقدند ساختار این جشنواره پس از برگزاری چهار دوره پیشین به ساختار مناسبی برای ادامه این کار رسیده اما لازم است شرکت کنندگان نیز برای ارتقای آن به درک کامل تری از اهداف آن دست پیدا کنند. کم توجهی  شرکت کنندگان به اهداف، تعاریف و خواسته های برگزار کننده باعث شد در این دوره علیرغم سازماندهی پرهزینه و نیز وجود فرصت کافی برای انتخاب و ارسال آثار، کلیت آثار دریافتی، به توقعات داوران از نظر کیفی به درستی پاسخ داده نشود. این نقصان در بخش اصلی که «مجموعه عکس» بود بیشتر به چشم می آمد. برگزارکننده تعریف خود را از مجموعه عکس اعلام کرده و از شرکت کنندگان در خواست کرده بود که آثارخود را در چهارچوب آن تعریف ارسال کنند اما آثار ارسالی عمدتا با کم توجهی و حتی بدون توجه به آن ارسال شده بود به همین دلیل از دید داوران بخش اصلی این جشنواره، علیرغم انتظار از سطح کیفی پیش بینی شده برخوردار نبود. در بخش جنبی نیز علیرغم اینکه آثار بهتری را شاهد بودیم اما انتظار فراتری می رفت.

    پایان ‌بخش بیانیه هیات داوران این چنین بود: این نقصان نه به این جشنواره که به کلیت جامعه عکاسی ما مربوط می شود. جامعه عکاسی امروز ما علیرغم پرکاری آشکار به جنبه های محتوایی تولیدات خود توجه لازم را ندارد. این پرکاری سطحی است و بسیاری اوقات به کیفیت محتوایی عکاسی ما آسیب وارد می کند. داوران این جشنواره وظیفه خود می دانند که در مورد این آسیب به جوانان علاقمند و پرشوری که از چنین رویدادهایی استقبال فراوان می کنند و باعث رشد آنها از نظر کمّی می شوند هشدار دهند. به برگزارکننده نیز پیشنهاد می کنند همانطور که طی سال های متمادی حضور خود را در کنار فعالیت های فرهنگی نشان داده است به ضرورت آموزشی نیز بیش از پیش بپردازد. برای دوره های آتی جشنواره عکس نورنگار آرزوی موفقیت بیشتر داریم.

    داوران پنجمین جشنواره «نورنگار»:

    صادق میری، مسعود زنده روح کرمانی، سعید محمودی ازناوه، نادر داوودی و افشین شاهرودی داوران این جشنواره بودند.

    اعلام اسامی برندگان جشنواره:

    در پایان مراسم٬ اسامی برندگان اعلام شد که در بخش اصلی محمد قدمعلی، جمشید فرجوند فردا و شهرام فرزین سرشت و در بخش جنبی مرتضی صالحی، مهدی سعادت و امین بذرافشان جوایز این دوره از جشنواره را از آن خود کردند.

    بنا به این گزارش، پنجمین جشنواره عکس نورنگار، به دبیری مسعود افشانی کار خود را از مرداد ماه سالجاری با انتشار فراخوان آغاز کرد و ارسال آثار به این جشنواره تا آذر ماه ادامه داشت. در ادامه با ارسال ۲۲۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره، کار داوری توسط افشین شاهرودی، مسعود زنده روح کرمانی، نادر داودی، صادق میری و سعید محمودی ازناوه آغاز شد و در دی ماه به پایان رسید. طی مرحله داوری ۶۰ تک عکس و هفت مجموعه عکس به بخش مسابقه راه یافتند که برگزیدگان از بین صاحبان این آثار خواهد بود. همچنین تمامی این آثار در کتاب دوره پنجم نیز به چاپ رسیده است.

    گفتنی است٬ پس از پایان مراسم اختتامیه، نمایشگاه آثار برگزیدگان این دوره از جشنواره٬ با حضور شرکت کنندگان حاضر در مراسم٬ در گالری خیال شرقی موسسه صبا افتتاح شد. علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند تا روز سه شنبه ۱۸ دی ماه سالجاری٬ به این گاری مراجعه نمایند.

    خبرنگار: مهران احمدی

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=18255

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم