• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
2

فروش داخلی و صادرات پتروشیمی و افزایش 25 دلاری

  • کد خبر : 1503
  • 24 مرداد 1396 - 9:34
فروش داخلی و صادرات پتروشیمی و افزایش 25 دلاری

به گزارش پایگاه خبری پول بانک ؛صنعت پتروشیمی یکی از نقاط قوت وزارت نفت در دولت دوازدهم  است که در سایه افزایش تعاملات با شرکت‌های خارجی، راه اندازی واحدهای پتروشیمی و افزایش تولید و صادرات محصولات پتروشیمی است. ارزش فروش داخلی پتروشیمی که در سال۹۲ بالغ بر ۶.۱ میلیارد دلار بود در سال ۹۵ به ۹.۱ […]

  • به گزارش پایگاه خبری پول بانک ؛صنعت پتروشیمی یکی از نقاط قوت وزارت نفت در دولت دوازدهم  است که در سایه افزایش تعاملات با شرکت‌های خارجی، راه اندازی واحدهای پتروشیمی و افزایش تولید و صادرات محصولات پتروشیمی است. ارزش فروش داخلی پتروشیمی که در سال۹۲ بالغ بر ۶.۱ میلیارد دلار بود در سال ۹۵ به ۹.۱ و ارزش صادرات محصولات پتروشیمی که در سال ۹۲ معادل ۹.۹ دلار بوده در سال ۹۵ به ۱۲.۵ میلیارد دلار رسیده است.

    به گزارش ایسنا، ارزش فروش داخلی پتروشیمی در سال ۱۳۹۲، ۶.۱ میلیارد دلار، در سال ۱۳۹۳، ۶.۹ میلیارد دلار، در سال ۱۳۹۴، هشت میلیارد دلار و در سال ۱۳۹۵، ۹.۱ میلیارد دلار بوده است. این میزان در سال ۱۳۹۶ به ۹.۳۳ میلیارد دلار، در سال ۱۳۹۷ به ۹.۷۷، در سال ۱۳۹۸ به   ۱۰.۰۶ میلیارد دلار و در سال ۱۳۹۹ به ۱۱ میلیارد دلار خواهد رسید.

    ارزش صادرات پتروشیمی که در سال ۱۳۹۲، ۹.۹ میلیارد دلار بوده است در سال‌های ۱۳۹۳، ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ به ترتیب به ۱۰.۳، ۱۰ و ۱۲.۵ میلیارد دلار رسیده است. ارزش صادرات پتروشیمی در سال ۱۳۹۶ به ۱۵، در سال ۱۳۹۷ به ۲۲، در سال ۱۳۹۸ به ۲۷ و در سال ۱۳۹۹ به ۳۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

    به طور کلی جمع ارزش فروش داخلی و صادرات پتروشیمی در سال ۱۳۹۲، ۱۶ میلیارد دلار بوده که این میزان در سال‌ ۱۳۹۵ به ۲۱.۶ رسیده و  در سال ۱۳۹۶ به ترتیب  ۲۴.۳ میلیارد دلار خواهد رسید. این میزان در سال‌های ۱۳۹۷، ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ به ۳۱.۸، ۳۷ و ۴۱ میلیارد دلار می‌رسد.

    براساس این گزارش خوراک نفت خام ۹ پالایشگاه در سال ۱۳۹۲، ۱۸۱۵ هزار بشکه در روز بوده که این میزان در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ به ترتیب به ۱۷۵۵ و ۱۷۶۰ بشکه رسیده است. میزان خوراک نفت خام ۹ پالایشگاه در سال‌ ۱۳۹۵، ۱۷۶۰ بشکه در روز بوده که این میزان در سال‌های ۱۳۹۶، ۱۳۹۷، ۱۳۹۸  حفظ خواهد شد و در سال ۱۳۹۹ به ۱۸۱۰ بشکه در روز خواهد رسید.

    خوراک میعانات گازی ۹ پالایشگاه در سال ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ به ترتیب ۴۶ و ۴۵ هزار بشکه در روز بوده که این میزان در سال ۱۳۹۴ به ۵۰ هزار بشکه در روز رسیده و تا سال ۱۳۹۹ به میزان ۵۰ هزار بشکه در روز ثابت خواهد ماند.

    به طور کلی جمع خوراک نفت خام و میعانات گازی ۹ پالایشگاه در سال ۱۳۹۲، ۱۸۶۰ هزار بشکه، در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴، ۱۸۰۰ بشکه در روز بوده است. این میزان که در سال ۱۳۹۵، ۱۸۱۰ بشکه در روز بوده است در سال‌های ۱۳۹۶، ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ ثابت می‌ماند و در سال ۱۳۹۹ به ۱۸۶۰ بشکه می‌رسد.

    خوراک میعانات گازی برای پالایشگاه‌های جدید از سال ۱۳۹۵ با  ۸۲ هزار بشکه در روز آغاز شده که این میزان در سال ۱۳۹۶ به ۳۰۰ هزار بشکه، در سال ۱۳۹۷ به ۵۷۰ هزار بشکه و در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ به یک میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

    براساس این گزارش جمع کل سرمایه‌ گذاری مورد نیاز بدون سرمایه‌ گذاری بهینه سازی (صرفه جویی از محل منابع داخلی شرکت‌های دولتی) ۶۵.۹ میلیارد دلار از محل منابع خارجی – قراردادهای مشارکتی ۸۰.۶ میلیارد دلار، از محل منابع صندوق توسعه ملی ۳۰ میلیارد دلار، از بازار سرمایه – مشارکت ۲۵.۲ میلیارد دلار و کل منابع مورد نیاز ۲۰۱.۷ میلیارد دلار است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=1503

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم