• امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
0

فرصتی برای قالی‌بافان: برنامه تسهیلات ۱۰۰ میلیونی برای خرید فرش دستباف

  • کد خبر : 344058
  • 21 اردیبهشت 1403 - 0:20
فرصتی برای قالی‌بافان: برنامه تسهیلات ۱۰۰ میلیونی برای خرید فرش دستباف

عبدالله بهرامی در مورد استفاده قالیبافان از بیمه تعاون توضیح داد: در حال حاضر، تعداد زیادی از کارگاه‌های تولید فرش در شهرها و روستاها وجود دارد. این کارگاه‌ها می‌توانند از مزایای بیمه استفاده کنند که این امر برای آنها ضروری است. ما گذشته درخواست بیمه برای این کارگاه‌ها را به مراجع مربوطه داده‌ایم و فردی […]

  • عبدالله بهرامی در مورد استفاده قالیبافان از بیمه تعاون توضیح داد: در حال حاضر، تعداد زیادی از کارگاه‌های تولید فرش در شهرها و روستاها وجود دارد. این کارگاه‌ها می‌توانند از مزایای بیمه استفاده کنند که این امر برای آنها ضروری است. ما گذشته درخواست بیمه برای این کارگاه‌ها را به مراجع مربوطه داده‌ایم و فردی هم برای آموزش‌های لازم معرفی شده است. این برنامه از امسال شروع به اجرا می‌شود.

    وی افزود: اکنون، این کارگاه‌ها نمی‌توانند از بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند، اما می‌توانند حق بیمه خود را به صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر واریز کنند تا از مزایای بیمه برخوردار شوند.

    رئیس کمیسیون فرش، گردشگری و صنایع دستی اتاق تعاون در ادامه به اقدام بانک توسعه تعاون برای حمایت از قالیبافان و جریان فروش فرش اشاره کرد و درباره این طرح توضیح داد: بانک توسعه تعاون تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی را برای خرید فرش اختصاص می‌دهد. این تسهیلات به صورت شخصی پرداخت نمی‌شود، بلکه از طریق اتحادیه سراسری یا تعاونی‌های فرش ارائه می‌شود.

    وی افزود: خریدار ابتدا باید حساب خود را در بانک توسعه تعاون افتتاح کند و سپس به فروشگاه‌های فرش بروید و فرش مورد نظر خود را خریداری کند. سپس باید پیش پرداختی انجام دهد و پیش فاکتور خرید را به اتحادیه سراسری تعاونی‌های فرش دستباف بدهد. سپس بانک پرداخت را انجام می‌دهد.

    به گفته مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف، تسهیلات مربوط به این برنامه نیازمند داشتن ضامن است و میزان تسهیلات دریافتی به اندازه ضامن واریزی مشتری وابسته است. علاوه بر این، بانک بقیه مبلغ مورد نیاز برای خرید فرش را به صورت تسهیلات به حساب فروشنده و صادرکننده اصلی فاکتور واریز می‌کند. در نتیجه، محصول فرش به مشتری تحویل داده می‌شود و مشتری اقساط تسهیلات را به مدت ۳۶ ماه به بانک پرداخت می‌کند.

    عبدالله بهرامی اظهار داشت: این برنامه به شدت به کمک بافندگان و تعاونی‌های فرش کمک می‌کند. از یک سو، به خریداران این امکان را می‌دهد که به صورت اقساطی فرش مورد نیاز خود را تهیه کنند و از سوی دیگر، به فروش تعاونی‌ها و بافندگان فرش کمک می‌کند و ارزش افزوده‌ای را ایجاد می‌کند.

    وی با اشاره به افزایش قیمت برخی کالاها مانند ملک و خودرو، اظهار کرد: با وجود افزایش قیمت این کالاها، هنوز قیمت فرش دستباف به اندازه‌ای افزایش نیافته است و این فرصت مناسبی است که مردم براسب سلیقه خود فرش خریداری کنند.

    رئیس کمیسیون فرش، صنایع دستی و گردشگری اتاق تعاون در پایان با اشاره به احتمال خروج تدریجی طراحان فرش از کشور، اظهار نظر کرد: این مشکل به دلیل مصوبه تعهد ارزی بانک مرکزی به وجود آمده است. زیرا طراحان فرش و مرمت کاران فرش تخصص خاصی دارند و نمی‌توانند به طور سریع جایگزین شوند. وقتی این افراد متوجه می‌شوند که بازار فرش در کشور ما به سمت بدتر شدن می‌رود و امنیت شغلی آنها تضمین نمی‌شود، به کشورهایی که بازار فرش در آنها پر رونق است، مهاجرت می‌کنند. به همین دلیل معتقدم که اگر مصوبه تعهد ارزی حذف شود، بازار فرش در داخل کشور از خود به خود رونق می‌گیرد و بهره‌مندی بافندگان و طراحان و صادرکنندگان فرش افزایش می‌یابد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=344058

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم