• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
3

عوامل داخلی در کوین بیس ارزش سهام این شرکت را کاهش دادند

  • کد خبر : 224614
  • 30 فروردین 1400 - 6:08
عوامل داخلی در کوین بیس ارزش سهام این شرکت را کاهش دادند

عوامل داخلی در کوین بیس ظرف مدت کوتاهی پس از لیست‌شدن سهام این صرافی در بورس نزدک، ۵ میلیارد دلار سهام خود در این شرکت را فروختند؛ فروش سهام توسط سهام‌داران اولیه از جمله عوامل سقوط سهام کوین بیس در ا..

  • عوامل داخلی در کوین بیس ظرف مدت کوتاهی پس از لیست‌شدن سهام این صرافی در بورس نزدک، ۵ میلیارد دلار سهام خود در این شرکت را فروختند؛ فروش سهام توسط سهام‌داران اولیه از جمله عوامل سقوط سهام کوین بیس در ابتدای عرضه عنوان شده است.

    به گزارش کوین تلگراف، به نظر می‌رسد که با وجود همه تلاش‌ها برای تمرکز بر روی پروژه عرضه عمومی سهام کوین بیس، مدیران این صرافی نتوانستند از سود شخصی خود چشم‌پوشی کنند.

    داده‌ها حاکی از آن است که پس از عرضه عمومی سهام کوین بیس در بورس نزدک، بسیاری از سهام‌داران اولیه شروع به فروش سهام خود کردند. در ابتدا گمان می‌شد که بخش بزرگی از این فروش سهام مربوط به مدیران اجرایی کوین بیس است؛ اما به‌گفته یکی از نمایندگان این صرافی، خیلی از کسانی که اقدام به فروش سهام خود کرده‌اند، سمت‌های مالکیتی بالایی در این صرافی دارند.

    داده‌های شرکت کپیتال مارکت لبرتوریز (Capital Market Labratories) نشان می‌دهد که عوامل کوین بیس، ۱۲,۹۶۵,۰۷۹ سهم از سهام این صرافی را فروخته‌اند. اگر قیمت هر سهم کوین بیس را (مطابق با قیمت آن در روز جمعه) ۳۴۴/۳۸ دلار در نظر بگیریم، یعنی چیزی حدود ۴/۶ میلیارد دلار از سهام این صرافی توسط مدیران و کارکنان آن به فروش رسیده است.

    از قابل‌توجه‌ترین این تراکنش‌ها می‌توان به فروش ۲۵۵,۵۰۰ سهم به قیمت ۳۸۸٫۷۳ دلار (در ازای هر سهم) توسط آلسیا هاس (Alesia Hass)، یکی از مدیران مالی ارشد کوین بیس و فروش ۷۴۹,۹۹۹ سهم توسط برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong)، مدیرعامل کوین بیس اشاره کرد. لازم به ذکر است که برایان آرمسترانگ سهام خود را در طی ۵ تراکنش جداگانه و با قیمت‌های مختلف فروخته است، اما ارزش کل سهام فروخته‌شده او ۲۹۱,۸۲۷,۹۶۶ دلار گزارش شده است.

    آرمسترانگ پس از فروش سهام خود نیز همچنان ۳۰۰,۰۰۱ سهم از سهام کوین بیس (چیزی حدود ۱ میلیارد دلار) را در اختیار دارد. البته در گزارشی که پیش از عرضه عمومی سهام کوین بیس منتشر شده بود، سهم وی از این صرافی ۳۶,۸۵۱,۸۳۳ عدد گزارش شده بود. بنابراین مدیرعامل کوین بیس ۲ درصد از سهام خود در این صرافی را فروخته است.

    با این حال، ملتم دمیررز (Meltem Demirors)، مدیر راهبردی شرکت سرمایه‌گذاری کوین‌شیرز (Coinshares) معتقد است که این اطلاعات، تنها جزئیاتی گمراه‌کننده هستند و سهم واقعی این مدیران از این صرافی می‌تواند خیلی بیش از اینها باشد. به‌گفته او:

    این اطلاعات جزئیات گمراه‌کننده‌ای بیش نیستند. هر یک از این مدیران صدها قرارداد اختیار معامله دارند که با کل دارایی آنها برابری می‌کند. در حقیقت، شاید هریک از آنها تنها چیزی کمتر از ۱۰ درصد از سهام خود را فروخته باشد.

    هیچ‌یک از این داده‌ها، اقدام مدیران و کارکنان کوین بیس برای خرید سهام بیشتر را نشان نمی‌دهد.

    یکی از نمایندگان صرافی کوین بیس به کوین تلگراف گفت که هیچ‌کدام از این سرویس‌های ارائه اطلاعات، آمار دقیقی از مقدار و ارزش سهام عوامل کوین بیس را ارائه نمی‌کنند.

    انتشار این خبر سروصدای زیادی را در فضای مجازی به پا کرده و بسیاری این اقدام عوامل کوین بیس را به «الگوهای پامپ و دامپ» سنتی تشبیه کرده‌اند. در این الگوها، قیمت کوین‌ها پس از لیست شدن در یک صرافی به‌ناگاه با یک افزایش شدید روبه‌رو می‌شد و سپس عوامل همان صرافی، اقدام به فروش این کوین می‌کردند.

    لازم به ذکر است که در عین تمایل عوامل کوین بیس برای فروش سهام این صرافی، هنوز هم افراد زیادی وجود دارند که مایل به خرید این سهام هستند. کتی وود (Cathy Wood)، بنیان‌گذار شرکت مدیریت سرمایه آرک (Ark)، بیش از ۳۵۰ میلیون دلار از سهام این صرافی را برای سه صندوق قابل معامله مختلف خریداری کرده است.

    علاوه بر این، بسیاری از کارکنان کوین بیس نیز در حال حاضر، سهام‌داران این صرافی هستند. کوین بیس در همان ابتدای عرضه عمومی سهام خود، به ۱۷۰۰ نفر از کارکنان خود ۱۰۰ سهم را به‌عنوان تشکر و قدردانی از زحمات آنها اهدا کرد.

    در ابتدای سال جاری، انتقاداتی به مدیرعامل کوین بیس وارد شده بود، مبنی بر اینکه سیاست‌های وی به‌نحوی است که به محدودیت‌های سیاسی و اجتماعی (اعمال‌شده از سوی دولت آمریکا) دامن می‌زند. آرمسترانگ در پاسخ به این انتقادات گفته بود که قصد ندارد به‌چیزی غیر از هدف خود فکر کند و هدف او هم فقط این است که به یک صرافی ارز دیجیتال پیشرو تبدیل شود که مردم می‌توانند به‌راحتی در آن ارز دیجیتال خود را به ارز بومی (و بالعکس) تبدیل کنند.

    عوامل داخلی در کوین بیس ارزش سهام این شرکت را کاهش دادند

    در این باره بیشتر بخوانید

    • راهکار کوین بیس برای حل مشکل کارمزدهای بیت کوین؛ انجام دسته‌ای تراکنش‌ها
    • کوین بیس به دنبال عرضه عمومی سهام خود
    • صرافی کوین بیس معاملات ریپل را متوقف می‌کند
    • کوین بیس «افشا شدن هویت خالق بیت کوین» را به‌عنوان ریسک کسب‌وکار خود نام برد
    • سهام کوین بیس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال آمریکا تا ده روز دیگر عمومی می‌شود

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=224614

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم